[OPGELOST] Vervangen van de pickup coil. [Opel astra F 1.6 h

Forumindex Forums Modellen Astra [OPGELOST] Vervangen van de pickup coil. [Opel astra F 1.6 h

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Reperatiepaul

hallo,
      Ik ben op dit moment bezig met het repareren van mijn auto. electrish is er IETS kapot. nu heb ik naast de bobine al een paar kabels vervengen en de verdelerkap met dat “verdeler ding” wat op de nokas verlenging zit. toen deet de astra het nogsteds niet. toen heb ik gevonden dat de “pick-up coil” niet meer in gedoe orde was. nu heb ik die aangeschaft maar ik snap niet hoe ik deze moet vervangen. er zit nog een gekke ster voor. ik heb ook al de hele ontstekinges huis er af gehaald. maar dat werd er ook niet duidelijker op.

Kan iemand mij het vvertellen hoe ik de pick-up coil moet vervangen?
      b.v.d.

groet,
      paul

p.s.
      Pick-up coil: http://www.autopartsdeal.com/catalog/images/prodimage/thumbs/ac_delco/D1964.jpg
      (zo iets ziet het er uit )
      maar dit is het werkelijke ding kon ik geen plaatje bij vinden.
      Artikelnummer – D 3583
      Subgroep – ONTSTEKING
      Systeem – Delco
      Merk – Kw

wim-v6
      Deelnemer

Ja als ik een C16NZ motor krijg die niet meer start, haal ikzelf meestal DIRECT een Complete ontstekings huis op de sloop.

Ik heb nog nooit de Pick-up Coil (in NL: Hall Gever / toerental gever)

Deze zit in ieder geval Achter de ”vreemde” ster.

Ik had je graag willen helpen, maar heb geen voorbeeld hier.

Zit er niks wat lijkt op demontabel, Schorefjes of iets??

Willem

Reperatiepaul

Wim v6 ik heb het net opgelost: als je het hele ontstekingshuis er af haalt is er een schijfje die aangrijpt in de nok-as hier zit in ringetje omheen, deze haal je er af dan zit je dat er door het schijfje en dus de as een pin loopt, die pin tik je er uit (er moeten wel een paar flinke tikken op het pinnetje gegeven worden voor deze er uit komt) en dan kan je de hele as er uit halen. zo de pick-up coil vervangen. bedankt voor je intresse.
          mvg,
          Paul

Jan-Hein

is je electrisch probleem trouwens hierdoor uiteindelijk opgelost?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.