[OPGELOST] Opel Astra C1.4NZ (1994) Valt uit op snelweg.

Forumindex Forums Modellen Astra [OPGELOST] Opel Astra C1.4NZ (1994) Valt uit op snelweg.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17881376
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Het uitvallen heb ik met mijn astraatje ook gehad. Was de gaskleppositiesensor. Auto viel gewoon stil en na het gas weer opnieuw ingetrapt te hebben pruttelde het autootje weer vrolijk verder.

      #17881377
      Lancer
        Lid sinds:
        26 March 2012

        Hey guys,
        Ik heb de brandstof filter vervangen.

        Ik merk wel een klein verschil, hij loopt ietsjes stabieler en trekt sneller op.
        Maar alsnog haal ik 120 niet heel erg soepel.

        Doorgetrokken in z’n 3 en 4 met hoge toeren, ik schat rond de 3500, 4000 toeren, niet uitgevallen.
        Gas los gehouden, motor bleef doorpompen, soms is een stotter.

        Geen motorcodes gehad, of uitgevallen.
        Morgen nog even een testje uitvoeren, en dan op de snelweg ongeveer 30 minuten constant 120.
        Dit was 5 minuten 120.

        Ik wil iedereen alvast bedanken voor het meedenken, dat hij nu niet uitviel is al een klein wonder! :D

        PS: Mijn maatje zei dat ik mischien een toerenbegrenzer had, zou dit kunnen?

        ~Lancer.

        #17881378
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Nee daar ben je nog lang niet, die is er pas bij 6000 toeren, en dan begint ie te hikken…

          Denk toch dat je eens naar de Injector moet kijken..

          Willem

          #17881379
          Lancer
            Lid sinds:
            26 March 2012

            Ik ga het morgen is even uit testen wim, gewoon intrappen en doorgaan!

            Benzine filter voor 13 euro (nieuw) is niet veel toch?

            En deze wou ik inderdaad vervangen, inclusief korting zou die uitkomen op 150 excl btw.
            Dus word een sloopje haha!

            #17881380
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Normale prijs, ietwat aan de hoge kant (weinig korting, ik ben verwend)..

              Op de sloop zijn injectoren zat te vinden:

              Alle Singleppoint motoren hebben dezelfde injector

              C12NZ X12SZ C13N C14NZ X14NZ X14NZ2 X14SZ E16LZ E16NZ C16NZ X16SZ X16SZR C18NZ

              #17881381
              Lancer
                Lid sinds:
                26 March 2012

                Zo, even op de snelweg getest voor een minuut of 30 tot een uur, niet uitgevallen, 120 nu makkelijk.
                Ik had namelijk ook een kleedje, waardoor ik het gas niet volledig kon intrappen.
                Deze gelijk verwijderd! :jerry

                Maar had wel een ander probleem.

                Bij het nakijken zag ik op de zwarte kap een paar vlekjes olie, vers.

                De zwarte kap (luchtinlaat?) losgehaald en daar zit een rubber randje, die zat er niet goed op (in).
                Gekeken naar scheuren en dergelijke, maar was nog in goede staat.

                Terug erop gedaan, liep gelijk stukje soepeler vond ikzelf.

                Op de foto hieronder, zie je ook dat het plastic vochtig is, dit kwam door de olie.

                Blok ook even schoongemaakt, half :P

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.