[OPGELOST] Astra-H Z19DTH start niet meer na een nacht..

Forumindex Forums Modellen Astra [OPGELOST] Astra-H Z19DTH start niet meer na een nacht..

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    TvhR
    Deelnemer

Astra-H Z19DTH start niet meer na een nacht stil staan.

Het volgende probleem heb ik met mijn Astra H
      Zodra de auto een nacht stilgestaan heeft wil deze niet meer starten de volgende ochtend. Als ik de sleutel in het contactslot steek gaat het lampje van de auto met sleuteltje knipperen en gebeurd er niets als ik de sleutel omdraai.

Sinds 3 dagen zit er een nieuwe accu in de auto omdat ik dacht dat mijn oude accu het probleem veroorzaakte (te weinig spanning). Na het vervangen van de accu is het even goed gegaan, maar nu sinds 2 dagen is het probleem er weer.

Ik heb OPCOM eraan gehangen en de onderstaande foutcodes uitgelezen. Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken?

Ik krijg de motor overigens wel aan het lopen als ik een aantal zekeringen van de motorelektronica uit de UEC trek en weer terug zet. Daarna de sleutel omdraaien, voorgloeilampje gaat aan en ik kan starten.

En deze foutcodes zaten in de ECU (die waren al gewist in bovenstaande afbeelding)

P0070 – Functiestoring omgevingstemperatuursensor
      (71) – Niet aanwezig

U2108 – CAN-Bus geen communicatie met ABS/TC
      (70) – Niet aanwezig

P0500 – Signaal rijsnelheid, niet in nom. bereik
      (74) – Niet aanwezig

(7F) – Niet aanwezig

U2139 – CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)
      (7F) – Niet aanwezig

U2139 – CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)
      (70) – Niet aanwezig

P0650 – CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)
      (70) – Niet aanwezig

(71) – Niet aanwezig

P1613 – Immobilisator geeft geen of verkeerd signaal
      (00) – Niet aanwezig

Als ik de fouten wis met OPCOM verdwijnt alles op de gasklep na. Ook als ik de auto daarna opnieuw start komen er geen nieuwe fouten bij.
      Laat ik de auto weer een nacht staan dan wil de auto niet starten en moet ik eerst weer zekeringen eruit trekken etc. en staan alle foutcodes er weer.

stefanDTI

Even nieuwe software in de CIM laden zoals eerder gezegd.
        als dat nog niet helpt CIM vervangen.

Spacejam
        Deelnemer

Defecte CIM? Je kan eens proberen om bij de cim ter plaatste van de connector de cim een aantal keren bij elkaar te drukken, en dan kijken of hij weer werkt. Als dit het geval is wordt het tijd om je cim te vervangen.

Het software probleem zorgt echt voor foutcodes die met de transponder te maken hebben.

TvhR
          Deelnemer

Die software update wil ik inderdaad laten doen.
            Dit is mijn Software versie nummer: M:71.42 S:01.00A
            Ik had begrepen dat het probleem in versie .62 opgelost is voor wat betreft het transponder probleem.

Waar ik overigens de vinger nog niet op kan leggen is waarom het probleem alleen voorkomt als de auto een nacht heeft stil gestaan (met vorst). Als de auto eenmaal een keer gestart is kan ik hem namelijk probleemloos blijven starten de hele dag door.
            Als de CIM/software niet goed is dan zou het probleem vaker voor moeten komen zou je zeggen.

In de CIM zelf heb ik overigens geen enkele foutcode zitten. Deze zit alleen in de ECU. Aangezien de CIM meerdere apparaten aanstuurt zou ik daar eigenlijk ook foutcodes verwachten. Bijvoorbeeld AFL, IPC, UEC.

Voor wat betreft het samendrukken va de CIM ter hoogte van de aansluiting, hier is toch die modificatie voor geweest? Dat klemmetje op de CIM? Die zit er namelijk op bij mij.

Spacejam
            Deelnemer

Ja klopt, maar soms is de connector al gaar waardoor hij slecht contact maakt, dan heeft dat clipje niet veel zin meer. En nou met die kou werkt alles net wat meer waardoor het probleem misschien ontstaat.

gerritje71
              Deelnemer

Is de laadstroom gemeten? Misschien laadt de dynamo niet genoeg en zakt de spanning tijdens het starten te veel waardoor er wat electronica in de stress raakt.

TvhR
                Deelnemer

De laadstroom zit tussen de 13,6 en 13,9. Dat ziet er volgens mij goed uit. Ik heb de dynamo overigens een half jaar geleden vervangen.
                  Gisteravond heb ik de relaisaansluitingen in de UEC ingespoten met contactspray en ik had vanochtend geen problemen met starten.

TvhR
                  Deelnemer

Inmiddels 9 dagen verder en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan na het inspuiten van de relais en zekeringen in de UEC.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.