Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opfrissen voor het seizoen 2013
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 18:45 #17255057
Vandaag aan de kadett begonnen met de motor eruit te trekken en open gemaakt, al zeg ik het zelf nieuw record
voor mij op vijf uur van complete auto naar blok en boite eruit tot zuigers en krukas uit het blok.
Alles ziet er goed uit van binnen om het blok terug te monteren met nieuwe segmenten en lagers.Ik ben een video aan het maken van de werken post ik later als hij kompleet is.
Als iemand nog een licht setje nokkenassen heeft altijd welkom, draait nu nog origineel en
hij is nu toch open dus is het de moment![youtube:4mwtfu1r]http://www.youtube.com/watch?v=VbIqx20m47U[/youtube:4mwtfu1r]
4 februari 2013 om 11:45 #18102578Mag ik hier ook vermelden dat ik een zoekertje plaatste voor een setje nokkenassen die ik zoek?
Liefst iets dat met de originele zuigers nog werkt.
Ondertussen aan de herstelling van het front begonnen
Ivan
7 februari 2013 om 21:24 #18102579Normaal heb ik tegen de weekend alle dichtingen en lagers en kan het blok terug in elkaar gezet worden, ondertussen de motorruimte beginnen opkuisen , eerst alle lak eraf dan een paar gaten dicht lassen die ik niet meer nodig heb en beter dienen afgedicht te worden.
Ivan
8 februari 2013 om 22:01 #18102580Hij gaat lekker zo!
Fijn muziekje tijdens het sleutelen
8 februari 2013 om 22:36 #18102581Alles moet eraf!! Dit keer moet het top zijn, vroeger niet zo netjes gedaan vlug een beetje wit erop met de borstel , was toch de binnenkant, maar dat is niet genoeg meer.
Ivan
14 februari 2013 om 14:31 #18102582Ik wil mijn olie koeler adaptorplaat van tussen mijn oliefilter halen zo kan ik mijn
motor nog iets lager hangen, de olie filter zit net boven de torsiestang en motor
ligt iets schuin omhoog naar voor toe. Zit de oliefilter direct tegen de pomp bij een
achtklepper en kan ik dan de draadeind hieruit gebruiken in mijn pomp?
Dit heb ik nog kunnen doen voor ik de laatste drie dagen met koorts in de zetel lig.Ivan
14 februari 2013 om 14:54 #18102583Ik weet wat je bedoelt, vind de plek van het filter zowiezo een beetje eng, als er een steen tegen aan slaat :???:
Volgens mij zit er een draadbus in die de originele bus verlengt?
Er schijnen ook setjes te zijn die je er op kan schroeven en daarmee het filter kan verplaatsen naar elke plek die je wilt.14 februari 2013 om 15:20 #18102584Ik heb nog geen problemen gehad met stenen of zo, als ik de bus eruitdraai is dit een lange om de plaat tegen
de pomp te schroeven, ik heb dus een korte nodig om enkel de oliefilter te plaatsen, de koeler was er toch al niet meer en gewoon met een darm overbrugd.14 februari 2013 om 15:52 #18102585Die schroefbus past er zo in, is nieuw bij de dealer te verkrijgen kost een euro of 6.
14 februari 2013 om 19:31 #18102586dus ik bestel er gewoon één van een achtklepper, bedankt
14 februari 2013 om 19:33 #18102587Goed bezig
Veel succes komend seizoen goede voorbereidingen is het halve werk
Theun
15 februari 2013 om 12:37 #18102588Dit jaar ga ik deel nemen aan het sprint kampioenschap, naast de klimwedstrijden die ik normaal rijd is dit een appart klasse zoals een rally sprint maar dan zonder co-piloot net zoals in de klim wedstrijden. Alles gebeurd op één dag. In de voormiddag heb je twee oefen ritten en in de namiddag twee tot drie officiele ritten voor de uitslag.Volgend jaar ga ik terug naar de klimwedstrijden met de F3.
Ik vraag me eigenlijk af wat de graden van de originele nokkenassen zijn, is me tot nu toe nog nooit ergens opgevallen?
Ivan
18 februari 2013 om 11:46 #18102589Ff over die olie koeler van je.. Wij rijden met(MANN) W85 filtertjes. zijn ook heel klein. zit wel apart draad in. Zo kun je toch je oliekoeler behouden. Dus ff busje draaien en klaar
19 februari 2013 om 09:00 #18102590Voor de eerste keer iets gespoten met wrinkel paint, is goed gelukt maar of ik het mooi
vind moet ik nog afwachten als alles gemonteerd is????ivm oliekoeler, die was er nooit in deze wagen, daarvoor rijden we veel te weining en speelt
in het gewicht, als ik nu ook nog de tussenplaat kwijt ben kan het blok lager in de ruimte gehangen
worden en zou hij mooi recht komen te hangen.Ivan
26 februari 2013 om 11:57 #18102591De nieuwe Yokohama A006 competitie banden gemonteerd
Onderblok zit terug in elkaar nu de cilinderkop nog behandelen
en dan binnenruimte schilderen en motor terug er in allemaal voor 1 April
de eerste wedstrijd3 maart 2013 om 20:32 #18102592Deze weekend flink doorgewerkt een de kadett en het goed plaatsen van 20xe.
Ik zag bij de ford escort MK2 als ze een cossie inbouwen ze de motor op de chassis
balken en niet mmer op de voorasbalk. Ik denk zelf dat het misscien minder invloed
heeft op de ophanging omdat de motor niet meer aan de vooras ligt te sleuren.
4 maart 2013 om 21:59 #18102593Wie zaagt er nu een stuk van zijn cilinderkop en nokkenas ?
Wel ik vandaag voor de eerste keer !
Had net niet genoeg plaats aan het shutbord en delco is toch verdwenen.
Ok heel definitief maar kan altijd in en C ingebouwd worden nu :agent
Voor de kenners het gaatje in de as is ook afgedicht :sleeping
Gelukkig heb ik toffe vrienden die me helpen
5 maart 2013 om 07:11 #18102594ben je niet bang dat hij stuk loopt en zit er een o ring in of is dat alu op alu
5 maart 2013 om 09:09 #18102595Ik blijf het mooi vinden :thumbup Ik vind alleen de motorsteunen er wat fragiel uit zien. Zijn dat opgeofferde schokdempers?
5 maart 2013 om 09:53 #18102596Alu stuk blijft stil staan en word afgedicht met pakking, ik heb een klein groefje gedraaid om pakking aan te brengen
waar vroeger de nokkenas liep.Yep twee oude schokdempers afgezaagd, lijkt mij sterk genoeg, misschien wel nog teflon bussen plaatsen.
Met die buis op de plaat te lassen is die heel sterk geworden.
Op de chassis nog nog een plaatje onder bijlassen voor een koker te krijgen.10 maart 2013 om 16:14 #18102597Na deze stap gaan we terug naar de motor inbouwen maar voor nu is het
nog een paar foto’s van het lakwerk.
Nokkenassen zijn ook toegekomen met dank aan het forum
Ivan
11 maart 2013 om 19:59 #18102598Zit je met die kadett soms op croix-en ternois? Ik rijd met een bordaux corsa A3’tje, ik herken de auto precies
12 maart 2013 om 11:15 #18102599Inderdaad vorig jaar een paar keer naar croix geweest daar ik geen competitie reed en met de opbouw van
de Reynard F3 bezig was, aangezien die nog niet klaar is en een vriend van me ook wou beginnen met sprint rijden
heb ik besloten om de kadett eerst nog eens onder handen te nemen en de F3 op pause gezet.
Normaal moet hij klaar zijn tegen 1 april voor de eerste wedstrijd en dan doen we verder met de F3 dat die
deze zomer op croix kan getest worden.Gisteren met de bedrading begonnen lekker warm binnen op de grote eetplaats tafel, zo ziet mijn vrouw me ook nog eens!
De volgende keer zeker eens langs komen altijd leuk forum leden tegen te komen.
Ivan
14 maart 2013 om 22:41 #18102600Ik kan ner uren naar kijken :wub :wub :wub
maarhiervan wou ik dat het al gedaan was :fy1 :fy1 :fy1 :fy1
maar dan ga ik nog eens gaan kijken
:thumb15 maart 2013 om 05:40 #18102601:thumb :wors :wors :wors :thumb super dik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.