Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Operatie Black Pearl operatie is mislukt,dood van de corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2010 om 20:33 #17717441
Waarom moeten ze weg ??
Is de steek geen 4×100 net zoals de corsa ??26 november 2010 om 20:36 #17717442En banden dan ??
Kosten ook behoorlijk veel geld meer dan adapters denk ik.:hmmz26 november 2010 om 20:38 #17717443Lijkt me eerder een Corsa die opgezet word met een kwast en een “pot” verf en wat plastiek met wat schroeven erin.
26 november 2010 om 20:48 #17717444origineel gepost door belgium turbo
Waarom moeten ze weg ??
Is de steek geen 4×100 net zoals de corsa ??velgen steek 4×108
26 november 2010 om 20:49 #17717445origineel gepost door belgium turbo
En banden dan ??
Kosten ook behoorlijk veel geld meer dan adapters denk ik.:hmmzdat dacht je…
26 november 2010 om 20:50 #17717446origineel gepost door belgium turbo
Lijkt me eerder een Corsa die opgezet word met een kwast en een “pot” verf en wat plastiek met wat schroeven erin.wtf man ga iemand anders zijn topic verkl*ten
als je goed in het topic kijkt weet je nu wat ik aan het doen bent. over u kunnen we niks zeggen e
26 november 2010 om 20:59 #17717447Tjah , de lip op de voorbumper lijkt me niet zo deftig afgewerkt , net zoals de rode verf op de veren snap het nut er niet van in.
En idd over mijn wagen valt niks te zeggen omdat ik niet van plan ben hem te verkl*ten !!26 november 2010 om 21:05 #17717448origineel gepost door belgium turbo
Tjah , de lip op de voorbumper lijkt me niet zo deftig afgewerkt , net zoals de rode verf op de veren snap het nut er niet van in.
En idd over mijn wagen valt niks te zeggen omdat ik niet van plan ben hem te verkl*ten !!1. zegt da van da lipke ma iets tegen junior125 ik heb hem er niet opgezet en is goed zo voor mij.
2.wil de veren in het begin netjes hebben daar na intereerd me niet
3. je bent je auto al helemaal aan het verkloten
4. en ik doe wa ik wil en jij moet daar geen comentaar op leveren26 november 2010 om 21:05 #17717449origineel gepost door belgium turbo
Tjah , de lip op de voorbumper lijkt me niet zo deftig afgewerkt , net zoals de rode verf op de veren snap het nut er niet van in.
En idd over mijn wagen valt niks te zeggen omdat ik niet van plan ben hem te verkl*ten !!Tjah we zijn helaas niet allemaal volleert opel tunert. Denk dat het makkelijker is dat je tips geeft ipv af te geven op iemands werk. En blijkbaar weet je er heel veel van omdat over jou auto niks te zeggen valt :) Dusss ! kom maar op met de tips en tricks.. :thumbup
26 november 2010 om 21:06 #17717450en ik heb het zelf niet eens er op gezet denk dan is 5 minuten na
26 november 2010 om 21:22 #17717451Een forum is in mijn ogen een plek om een ander zijn werk te zien , ongeacht dit nu goed is of slecht is .
Dus als er iemand vind dat jouw werk niet goed of mooi is ( ik dus ) mag dit ook vermeld worden en anders om ook.
Mijn mening weet je dus over de bumper en de veren , maar anderzijds vind ik de motor wel proper gedaan.
Het is goe je het bekijkt en op neemt.26 november 2010 om 21:27 #17717452origineel gepost door belgium turbo
Een forum is in mijn ogen een plek om een ander zijn werk te zien , ongeacht dit nu goed is of slecht is .
Dus als er iemand vind dat jouw werk niet goed of mooi is ( ik dus ) mag dit ook vermeld worden en anders om ook.
Mijn mening weet je dus over de bumper en de veren , maar anderzijds vind ik de motor wel proper gedaan.
Het is goe je het bekijkt en op neemt.Klopt en je mag ook reageren. Maargoed tis natuurlijk gezelliger als je iemand helpt ipv alleen de in jou ogen slechte punten opnoemt.
26 november 2010 om 21:27 #17717453snap ik wel ma niet alles is makkelijk er op te zetten en de schroefjes worden nog grijs/zwart gemaakt.
veren ja die zijn ook niet blijvend kom toch ooit een schroefset onder.27 november 2010 om 07:53 #17717454origineel gepost door belgium turbo
Een forum is in mijn ogen een plek om een ander zijn werk te zien , ongeacht dit nu goed is of slecht is .
Dus als er iemand vind dat jouw werk niet goed of mooi is ( ik dus ) mag dit ook vermeld worden en anders om ook.
Mijn mening weet je dus over de bumper en de veren , maar anderzijds vind ik de motor wel proper gedaan.
Het is goe je het bekijkt en op neemt.als je alleen maar wat te zeiken hebt dan zit je op het verkeerde forum…
dan nog wel ff noemen dat je de motor wel proper vind, zie ik meer als een “iets” om het commentaar wat weg te poetsen.
het opel-forum is een gezellig forum waar we elkaars projecten niet af gaan zeiken, ook al vind je het nog zo lelijk…dan hou je het voor je ;)
27 november 2010 om 08:14 #17717455Sluit ik me helemaal mee aan.
En als iets naar je mening bij een ander beter kan, vraag dan waarom hij/zij het zo gedaan heeft of geef tips hoe het naar jou mening beter is.
Is wel net zo vriendelijk en leerzaam voor andere forummers.De een schilderd zijn veren opnieuw rood en wij hebben de tank rood geschilderd. Waarom? Gewoon, omdat het kan!
:swear
Wat een gezeik en topic-vervuiling (waar ik nu zelf ook aan mee doe)
Gewoon doorgaan hoe hij jij het leuk/mooi vind.
Ookal is het onzinnig of lelijk, als jij het goed vind is het toch goed!:argue:fy1:argue
27 november 2010 om 08:19 #17717456van ende tnx
ik wil de veren ook gewoon netjes hebben.
vindt het zéér jammer dat de velgen niet op de corsa kunnen aadapters daar voor kosten 150euro per as dus 300euro in totaal en dan zien ze er nog niet uit.
dus wordt een ander setje ;) vectra 2000 of astra f gsi27 november 2010 om 11:31 #17717457Niets van aan trekken, doe gewoon wat jij leuk
vindt aan je bolide…. dat komt allemaal wel slim:thumbup27 november 2010 om 15:25 #17717458origineel gepost door max
Kom je de keuring wel door met een 1600 carburateur als je een 1200 Injectie motor met Katalisator op het kenteken hebt staan?Met een C16NZ was je sneller klaar geweest want dat valt niet op bij de keuring en zelfs dan is het geen probleem daar corsa,s met die motor geleverd zijn.
Bij elke motorwissel moet officieel een herkeuring bij de RDW gedaan worden geloof ik. Bij een wissel na dezelfde motor niet dacht ik.
Wat betreft APK weet ik hiervoor nog een leuke truuk. Ben sinds augustus APK 2 keurmeester.
-Heb al 2 auto’s gehad die ik moest keuren wiens CO te hoog was. Beide auto’s waren voor bouwjaar 1997 en uitgerust met kat en sonde. Bij beide auto’s heb ik de katalysator er tussenuit gehaald. Hierdoor mag ik het emissiebestrijdingsysteem niet zien als eentje MET katalysator en sonde, en valt dus onder de 3.5 % CO regel.
Als jij naar een motor gaat zonder kat, mag je die APK keuren als zijnde zonder emissiebestrijdingssysteem. Deze mag dan mits de auto voor 1997 is 3.5% bedragen. Viergasmeting komt dan ook te vervallen.
Als de APK keurmeester hier vraagtekens bij zet, wat ik me goed voor kan stellen moet ie t zelfde doen als wat ik deed: RDW technische helpdesk bellen. Die vertellen je wat ik hier neerschreef.
Sjupke`
27 november 2010 om 17:17 #17717459origineel gepost door Small Sexy
origineel gepost door max
Kom je de keuring wel door met een 1600 carburateur als je een 1200 Injectie motor met Katalisator op het kenteken hebt staan?Met een C16NZ was je sneller klaar geweest want dat valt niet op bij de keuring en zelfs dan is het geen probleem daar corsa,s met die motor geleverd zijn.
Bij elke motorwissel moet officieel een herkeuring bij de RDW gedaan worden geloof ik. Bij een wissel na dezelfde motor niet dacht ik.
Wat betreft APK weet ik hiervoor nog een leuke truuk. Ben sinds augustus APK 2 keurmeester.
-Heb al 2 auto’s gehad die ik moest keuren wiens CO te hoog was. Beide auto’s waren voor bouwjaar 1997 en uitgerust met kat en sonde. Bij beide auto’s heb ik de katalysator er tussenuit gehaald. Hierdoor mag ik het emissiebestrijdingsysteem niet zien als eentje MET katalysator en sonde, en valt dus onder de 3.5 % CO regel.
Als jij naar een motor gaat zonder kat, mag je die APK keuren als zijnde zonder emissiebestrijdingssysteem. Deze mag dan mits de auto voor 1997 is 3.5% bedragen. Viergasmeting komt dan ook te vervallen.
Als de APK keurmeester hier vraagtekens bij zet, wat ik me goed voor kan stellen moet ie t zelfde doen als wat ik deed: RDW technische helpdesk bellen. Die vertellen je wat ik hier neerschreef.
Sjupke`
En wat als er K6 of U9 opt kenteken staat ?
27 november 2010 om 18:18 #17717460Motor is netjes geworden…
Ennu,doen zoals jij het wilt ;)
Het totaalplaatje zal er vast en zeker wel leuk uit zien straks27 november 2010 om 19:21 #17717461origineel gepost door Ted Desot
Niets van aan trekken, doe gewoon wat jij leuk
vindt aan je bolide…. dat komt allemaal wel slim:thumbuptnx ;)
5 december 2010 om 15:58 #17717462hij wordt omgebouw naar een a3 gsi neusje :o
5 december 2010 om 21:09 #17717463klinkt allemaal weer goed hoor.
wordt een leuk project. kom maar eens gouw langs op een meeting.
9 januarie in lunteren.6 december 2010 om 17:33 #17717464dank u robert.
te ver :P7 december 2010 om 16:46 #17717465origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Small Sexy
origineel gepost door max
Kom je de keuring wel door met een 1600 carburateur als je een 1200 Injectie motor met Katalisator op het kenteken hebt staan?Met een C16NZ was je sneller klaar geweest want dat valt niet op bij de keuring en zelfs dan is het geen probleem daar corsa,s met die motor
geleverd zijn.Bij elke motorwissel moet officieel een herkeuring bij de RDW gedaan worden geloof ik. Bij een wissel na dezelfde motor niet dacht ik.
Wat betreft APK weet ik hiervoor nog een leuke truuk. Ben sinds augustus APK 2 keurmeester.
-Heb al 2 auto’s gehad die ik moest keuren wiens CO te hoog was. Beide auto’s waren voor bouwjaar 1997 en uitgerust met kat en sonde. Bij beide auto’s heb ik de katalysator er tussenuit gehaald. Hierdoor mag ik het emissiebestrijdingsysteem niet zien als eentje MET katalysator en sonde, en valt dus onder de 3.5 % CO regel.
Als jij naar een motor gaat zonder kat, mag je die APK keuren als zijnde zonder emissiebestrijdingssysteem. Deze mag dan mits de auto voor 1997 is 3.5% bedragen. Viergasmeting komt dan ook te vervallen.
Als de APK keurmeester hier vraagtekens bij zet, wat ik me goed voor kan stellen moet ie t zelfde doen als wat ik deed: RDW technische helpdesk bellen. Die vertellen je wat ik hier neerschreef.
Sjupke`
En wat als er K6 of U9 opt kenteken staat ?
@GlennGSI: Mogen ze niet meer naar kijken…Dit zijn de regels:
Artikel 39 Aanwezigheid emissiebestrijdingssysteem
1. Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, die in gebruik zijn genomen na 31
december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit
een katalysator en een lambdasonde.De uitlaatgassen van personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een verbrandingsmotor met
elektrische ontsteking mogen bij stationaire toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor, niet meer
koolmonoxide bevatten dan:
a. 4.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973, maar
voor 1 oktober 1986;
b. 3.5 % vol. Koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar
voor 1 juli 2002;
c. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een brandstofdoseringssysteem, dat de
mengverhouding van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte van de
uitlaatgassen;
d. 0.3 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002;@Small Sexy: dan ben je toch niets volgens de regels aan het keuren…
Let op de bouwjaar vermeld in artikel 39… Vanaf 01-01-1996 MOET de auto voorzien zijn van een kat. en lambda sonde.
Plus…
Lees deel c van artikel 39!
Daar staat als er een lambda sonde aanwezig is mag de auto max. 0.5% CO hebben. Kat. of geen kat!
Als je volgens deel b wil keuren (3.5% CO), moet je ook de lambda sonde verwijderen en uit de ECU programmeren.
En, de bouwjaar van voor 01-01-1996 zijn.Nu weer on-topic ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.