Openluchtfilter

Forumindex Forums Modellen Astra Openluchtfilter

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    belgium turbo
    Deelnemer

Tjah met mijn vectra a v6 2 jaar met open k&n filter gereden zomer en winter nooit problemen had en ook geen olie verbruik .
      Nu met mijn astra z20let rij ik ook met open filter ( niet in de zomer ) en vind dat gij zelf beter rijd dan met origineel filter olie en benzine verbruik zie ik geen verschil.

DarkNL08
      Deelnemer

Heb dezelfde ervaringen, eigenlijk allemaal wel goed.
        voor gevoel wel meer benzineverbruik, maar dat kan ook goed de rechtervoet zijn :P

Astra_DLS
        Deelnemer

Het bericht dat het per definitie niet goed is niet helemaal waar, maar om een openluchtfilter echt werkzaam te laten zijn, moet je hem eigenlijk verplaatsen en dat is voor de meeste de moeite niet waard. Je gewone luchtfilter heeft een buis die tot aan de bumper loopt en daar koude lucht aanzuigt. Als je dit er allemaal afhaalt en alleen een openluchtfilter aan die buis hangt, dan mis je de koude lucht.

Je staat dan vervolgens warme lucht uit het blok zelf aan te zuigen en dat is funest voor je vermogen. Je kunt daarom dus beter dat inlegfilter gebruiken, want dan hoef je niets te verbouwen. Nu is het niet zo dat ie slecht start oid, sterker nog, ik denk dat je in de winter meer vermogen hebt dan in de zomer ivm de koudere lucht.

Niels0478

Ik heb ook gewoon een kn luchtfilter op de plaats van de oude gemaakt, natuurlijk die bak waar hij de koude lucht aanzuigd gewoon laten zitten,

Nickn

godver..

had beter deze topic eerst gelezen.. :( heb 2 dagen geleden een k&n 57i konische luchtfilter gestoken..

hopelijk gaat m’n blok er niet aan kapot!!

OPCdriver

[rquote=1882636&tid=135897&author=Nickn]godver..

had beter deze topic eerst gelezen.. :( heb 2 dagen geleden een k&n 57i konische luchtfilter gestoken..

hopelijk gaat m’n blok er niet aan kapot!![/rquote]

Geen drama , K&N (vind ik) is geen slecht product de open
                filters moet je wel in de gaten houden en regelmatig goed reinigen en dat doen de sommige niet en dan kan je in de
                problemen geraken.
                Deze mensen hadden dan beter voor de inleg versie kunnen gaan die heeft aanmerkelijk minder aandacht nodig.

Nickn

[rquote=1882671&tid=135897&author=OPCdriver][rquote=1882636&tid=135897&author=Nickn]godver..

hopelijk gaat m’n blok er niet aan kapot!![/rquote]

Geen drama , K&N (vind ik) is geen slecht product de open
                  filters moet je wel in de gaten houden en regelmatig goed reinigen en dat doen de sommige niet en dan kan je in de
                  problemen geraken.
                  Deze mensen hadden dan beter voor de inleg versie kunnen gaan die heeft aanmerkelijk minder aandacht nodig.[/rquote]

ow ok.. nu ben ‘k al wa geruster :D

jacobbroersma

je kan altijd nog een paar 10mm gaten in je onderste filterbak boren
                    daar krijg je ook meer geluid van

dat deden ze VROEGER toen er nog geen openluchtfliters waren HIHIHI

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.