Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Openluchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2010 om 17:23 #17227693
Eeeejj, Heb een astra g uit 2002.
Heb vandaag een powefilter(openluchtfilter) gekocht.
Nu is alles leuk en aardig mooi geluidje enzoo, maar mijn vraag was wat zijn de voordelen en nadelen?
Kan het kwaad in de winter , en gaat mijn auto erdoor meer verbuiken.Volkan
27 oktober 2010 om 17:25 #17749642Je auto gaat er van kapot omdat er fijnstof wordt meegezogen, je krijgt er een oliezuiper van doordat je onderblok uitloopt. Gaat ook meer benzine verbruiken doordat ie meer warme lucht aanzuigt. Al met al een no no.
27 oktober 2010 om 17:28 #17749643Ik ken heel veel mensen die het hebben maar die geen probleem hebben met kapot gaan van de auto, ok dat die meer gaat zuipen kan ik nog wel hebben.
Kan het ernstige schade aanbrengen??27 oktober 2010 om 17:41 #17749644K&N inlegfilter is beter, open luchtfilter krijg je eerder minder vermogen mee dan meer.
Omdat hij alle warme lucht van de motor pakt.Wil je het echt goed doen?:
K&N inlegfilter, en dan het aanzuiggedeelte naar onderen leggen, ergens achter een bumpergat ofzo.
Dan heb je pas koele lucht!27 oktober 2010 om 17:56 #17749645Alles heeft een doel en een open luchtfilter is in mijn ogen wel ok als je
deze op een hobby of race auto die een beperkt gebruik heeft.
Voor dagelijks is een inleg filter te prefereren deze houd het vuil en
vooral zand beter tegen , nederland lijkt steeds meer op een sahara
als je langs de weg kijkt overal ligt zand en met een beetje wind
stuift dit lekker in het rond en komt ook in en over je auto heen
en dit is moordend voor de cilinderwand van je motor als het daar terecht komt.27 oktober 2010 om 18:05 #17749646Ok ik snap het, jah ik gebruik het alle daags en heel veel van mijn vrienden hebben ook zo’n openluchtfilter. Een renault megane coupe 96 en een Bmw e36 uit 97.
Dan wordt het sparen voor een k&n filter.27 oktober 2010 om 18:35 #17749647ik denk dat je het pas gaat merken na een half jaartje rijden.
ik ben van het idee afgestapt.
een gespoten systeem is ook nog een optie.
maar even over de inlegfilter.welke is nou het beste?
-k&n
-greenfilter
-simulto (was als beste getest)en een grotere aanzuigbuis schijnt ook te schelen.
27 oktober 2010 om 18:43 #17749648Wat bedoel je met een gespoten systeem, Ik lees net op internet dat je een filter ook kan inspuiten met een soort olie dat het kleine deeltjes wel tegenhoud. Ben van plan dan ergens in December een K&N filter te nemen.
Maar krijg ik met een standaard openluchtfilter problemen met starten in de winter??
27 oktober 2010 om 19:07 #17749649met starten zul je geen problemen krijgen lijkt mij.
@Robert Corsa,
K&N en Green zijn allebij wel goed.
Simulto heb ik nog nooit van gehoort27 oktober 2010 om 19:23 #17749650http://www.carfantasy.nl/green-luchtfilter-opel-astra-alle-overige-uitvoeringen-p-43935.html
is zow iets goed of niet.
Ik wil puur geluid niks anders, geen vermogen niks. alleen geluid27 oktober 2010 om 19:42 #17749651Eh….
Ik zou toch het welzijn van de motor op 1 zetten ipv een mooi geluidje.
Je kan wel een mooi geluid willen produceren maar als je motor eraan kapot gaat dan heb je geen motor en geen geluid meer. …..:angel
ik bedoel het niet verkeerd hoor maar het zijn altijd dure reparaties als er wat mankeerd aan de motor zelf.
Weet goed wat je doet :thumbupGroet, Rik
27 oktober 2010 om 19:49 #17749652Je hebt gelijk dan kan je beter zoiets nemen..
http://www.carfantasy.nl/performance-kit-opel-astra-16i18i20i-p-61619.html
27 oktober 2010 om 20:54 #17749653ohhw, je wilt alleen puur geluid.
dan moet je bij mij zijn:jerry
http://www.youtube.com/watch?v=vicqVvenEG0Inlegfilter ga je niet echt dat aanzuiggeluid mee krijgen wat een open filter wel doet
of je moet een Lexmaul inlaat nemen, maar dan ben je al gauw 500 euro kwijt27 oktober 2010 om 21:02 #17749654jah, wat heb je allemaal liggen dan. ik wil puur geluid een beetje beter hebben..
28 oktober 2010 om 05:15 #17749655voor geluid moet je gewoon een dikke bassbox kopen :P
neej hoor maar denk dat je dan niet ver gaat komen met een filter alleen .
denk dat je dan een andere einddemper nodig heb en een middendempervervanger. dan heb je een beetje geluid .28 oktober 2010 om 13:41 #17749656In principe is er niets mis met het plaatsen van een openluchtfilter. Wel zul je zoals gezegd je koude lucht aanvoer moeten aanpassen richting dat filter en/of iets van een behuizing maken van bijv. dik aluminium om de hitte van de motor te weren.
Belangrijker is dat je na het nemen van zo’n filter van bijv. Green dit GOED moeten onderhouden.
Ik heb met meerdere auto’s zo’n filter erop gehad. Elke maand filter uitbouwen, goed uitspoelen met lauw water van binnen naar buiten, laten drogen, de speciale olie netjes verdeeld (NIET TEVEEL) opnieuw inspuiten. Regelmatig controleren en als je zelf denkt dat het harder vervuild raakt in de ‘stoffige’ maanden een extra keer reinigen.Bovendien rijden er in NL heel veel mensen rond met een standaard luchtfilter in de bak die kompleet zwart is en allerlei vuil ook doorlaat, dit is minstens net zo schadelijk als een openluchtfilter wat uitgedroogd is door gebrek aan onderhoud.
28 oktober 2010 om 16:48 #17749657ok, jah ik heb de filterbehuizing heb ik alleen bovenkant eraf, de onderkant licht er nog op die de koude lucht toevoer laat komen.
Dus ik moet het om de maand ff schoonmaken, maar is die olie niet slecht voor je luchtmassameter..?28 oktober 2010 om 17:23 #17749658origineel gepost door volkanE
jah, wat heb je allemaal liggen dan. ik wil puur geluid een beetje beter hebben..mijn reactie was meer als geintje bedoelt.
ik heb niks liggen.
wat ik gedaan heb is: kat. en middendemper weg.
dan krijg je wel iets meer geluid:angel28 oktober 2010 om 17:24 #17749659oooohw hahahhah :)
neej is geen probleem dan, ik wil niet met de uitlaat klooien wil hem standaard laten, maar wanneer ik gas trap dat het een beetje gaat grommen.
28 oktober 2010 om 21:28 #17749660ja de olie is een killer voor je l.m.m. maar het is wat je wilt ,
ik vind het risico te groot was het een auto van 500 euro geweest ok dan interseert het me niet. maar ja de meeste zijn lief hebbers van opel dus raden een open luchtfilter af (risico bij slecht onderhoud te groot) zullen vast wel goede tussen zitten .en tja voor geluid wordt het toch echt een open pijp (kosten bijna geen drol )
28 oktober 2010 om 22:15 #17749661Dus met goed onderhoud, dus afentoe schoonspuiten die filter.
Zorgen voor koud lucht.
Dan kan het gewoon gebruikt worden..?29 oktober 2010 om 07:51 #17749662in principe kun je hem dan wel gebruiken ja;)
als je met die punten goed rekening houd29 oktober 2010 om 08:07 #17749663Ik heb een luchtfilter (k&n konisch) gehad op de astra G stw.. nooit geen problemen mee gehad gewoon om de 60.000 km en x schoonmaken en inolieen.. zoals op de beschrijving staat!
Tip je kan ook kijken voor een complete afdekking van je filter dan trekt die minder warme lucht,en zorgt voor een koude aanvoer van lucht doormiddel van een flexibele slang van onderuit.
Of je legt zoals gezegd hier de filter onder;) …..maar kijk uit met opspattend vuil en nat in je filter..
29 oktober 2010 om 16:09 #17749664rij al 1,5 jaar met een c20xe met lexmaul inlaat en een open (k&n) lucht filter. Verbruik is zelfde gebleven, en geen last van een olie zuiper
1 november 2010 om 23:18 #17749665haha ik had een 1.6 8 klepper met power filter K&N kreeg er zelfs pk’s bij net als wat er op de doos stond :D hij bromde wel hard haha :) en heb er toch 26.000 km mee geblaze zonder problemen lol
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.