openlucht filter nij een 2,5 v6

Forumindex Forums Modellen Calibra openlucht filter nij een 2,5 v6

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    slimfast

hallo allemaal ,ik heb nu al weer een tijdje mijn derde calibra, maar ik wil er een openluchtfilter opzetten,mijn vraag is dus ,
      waar ik op moet letten

McKaamos
      Deelnemer

Dattie past :jerry

K&N, Green, en nog wel een paar andere merken maken kant-en-klare sets die je zo in je auto kan hangen.
        Ga je universeel, dan zal je zelf moeten gaan klooien om te zien of er iets is wat past.

2slow
        Deelnemer

Ben geen v6 kenner, maar denk dat je kans hebt dat je heeeel veeeeel warme lucht gaat aanzuigen.

McKaamos
          Deelnemer

Die kans is aanwezig, ja, maar dat doet vrij weinig voor/tegen het vermogen van de motor.

[youtube:ovtv25oc]http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q[/youtube:ovtv25oc]

Looney
            Deelnemer

Nou ja, ik ken er een met een 2.5 v6. Cold air intake gemonteerd. Eerst zonder de buis naar de voorbumper (dus gewoon open luchtstyle eigenlijk) ding had last van inhouden en minder vermogen.
              Toen de slang naar de voorkant gelegd en ineens was al het vermogen terug, kwam er een geweldig geluid uit en was die merkbaar vlotter en lekkerder op het gas.

Dus waar je op moet letten? Dat je een cold air intake pakt ipv open lucht. Bijv die van TXautosport of green.

mattemaker

ik had ook een openfilter op mijn ex vecta x25xe gezet.. enige verschil was het geluid..
                en had het gevoel dat ie iets minder oppakte bij wegtrekken..
                heb toen later een inlegfilter van pipercross gekocht.. minder geluid. maar veel beter qwa koppel
                voor het gevoel dan..

bigmike

ik heb zelf eem 2.5 v6 met een cold air intake..en moet eerlijk zeggen dat ie met slang lekker doortrekt..en geluid is wat mooier.

zonder slang is het minder

Vannos
                  Deelnemer

kan er zeker op. maar je zal er niet zuiniger door rijden het geluid is meestal erg mooi,, maar ook erg hard.
                    ik had een winst van 4 pk. ten opzichte van het originele filter. dus dat zal je niet voelen !

zou zelf een k&n inleg filter pakken voor in het originele luchtfilter huis ! behalve als je percee natuurlijk een open air filter wil
                    dan zou ik ook k&n pakken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.