Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Open luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2010 om 17:23 #17223808
Ik weet dat hier al veel topics over zijn geopend maar ik hoor zoveel verschillende verhalen dat ik wel eens benieuwd ben naar de ervaringen hier.
De een zegt dat een open luchtfilter veel oplevert. Zo had ik laatst iemand met een Starlet die ‘serieus verschil’ merkte. Maar aan de andere kant hoor ik verhalen dat je auto er goed vermogen aan inlevert (omdat het mengsel niet goed meer is).
Ik denk dat de ECU wel kan bijregelen, maar tot op zekere hoogte..
Maargoed de vraag is, open luchtfilter, positief of negatief?
22 juli 2010 om 19:43 #17702751Hoi Stender , ik had op mijn astra turbo (z20let) een openluchtfilter zitten en moet zeggen dat de wagen goed reed en geen rare dingen uithaalde , maar nu in de zomer heb ik terug de origineel gemonteerd kwestie van niet teveel warme lucht binnen te zuigen wat idd niet zo best is voor de motor.
22 juli 2010 om 19:47 #17702752Ik heb deze in mijn omega. Geen problemen met ecu of lmm. dit is een gesloten systeem dus geen warme lucht aanzuigen!!
22 juli 2010 om 20:52 #17702753Ik heb er ook eentje op mijn c20ne gehad, en op mijn 20seh en op E16se
als volgt vaak lever je er vermogen op in omdat het warme lucht aan zuigt.
hoewel het dan wel lijkt alsof je meer vermogen hebt, want de gas reactie was bij mij wel beter.
maar voor motoren zonder turbo kan je beter origineel monteren.
voor motoren met turbo levert het wel vermogen op, tijdje terug op een een of ander jappen forum gelezen dat z,n gek het had getest. met zijn 6 cilinder turbo (volgens mij een supra maar weet het niet zeker.
en die had met zijn turbo motor die rond de 300 pk was 15 pk meer met een open filter.
maar nu, als volgt.
heb je een auto zonder lmm een ecoteckje 1.4 ofzo.. dan meet hij niet dat hij meer lucht krijgt en spuit dezelfde hoeveelheid benzine in, hierdoor kan hij dus te arm lopen en stuk lopen.
bij motoren met een lhm zoals c20ne E16se en 20seh heb je niks geen klagen (er op na dat je minder vermogen er mee hebt (maar wel betere gas reactie) en wss ook een minder efficient verbruik.
ook gaan er verhalen rond dat van de filters van katoen met olie er op zoals k&n en Green de Lmm kapot gaan omdat het olie op de meet apparatuur komt en de lmm daardoor afwijkende waardes gaat meten en uiteindelijk stuk loopt.
maar of dat echt waar is?
22 juli 2010 om 21:01 #17702754Had ook de indruk dat mijn LET beter liep met de openfilter , maar nu met de zomer toch maar terug origineel gemonteerd.
22 juli 2010 om 21:43 #17702755Zowel mijn V6 als Mijn X16XE willen niet lekker vooruit met een open filter, ook niet met koude lucht aanzuiging
De Honda Civic 1.4i LS ’95 (nieuw model) van de buurjongen wil wel redelijk, maar niet zoals het standaard is met de orig bak erop.
zo ook zijn Accord Coupe 2.2i aut. levert flink in op een Open filter.
Willem
2 augustus 2010 om 12:07 #17702756Bij mijn oude a corsa gsi heb ik nooit problemen mee gehad trok wel als een tierelier aantal newtonmeters ging om hoog, (wel met een warme motor) flexicible buis gepakt en die onderaan vast gemaakt ivm koude lucht aanzuigen en ja het geluid was zo :thumbup
en bij de astra G 1.6 heb ik ook nooit geen problemen mee gehad met de fliter … ook hier een flexicible buis gepakt en die onderaan vast gemaakt ivm koude lucht aanzuigen… astra trok wa minder ivm het aantal pk s ten op zichte van de corsa gsi!
Beide hadden een konische K&N filter erop zitten.
bij de vectra ben ik aan het twijfelen wat ik zou doen … maar een is zeker geen openfliter.
inleg of een carbon fliter?8 augustus 2010 om 22:57 #17702757en bij een g astra 1,8 turbo diesel
zou je daar een verschil bij merken,of is het slechter voor de moter ofso
9 augustus 2010 om 05:18 #17702758Ook welkom!
Als je je netjes voorstelt in het voorstel topic… zijn wij niet beroerd om je een antwoordt te geven.
9 augustus 2010 om 07:10 #17702759Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk met of zonder. Alleen het geluid is wat voller met. Ik heb er wel een zuigbuis heengeleid. Zat er wel over te twijfelen of er geen schotje tussen de motor en het filter moest komen, idee was zelfs al uitgewerkt maar het is er nooit van gekomen om hem erin te zetten.
9 augustus 2010 om 12:33 #17702760ben er ook niet echt heel tuk op maar rijd er toch wel vaak mee.
dat je vermogen inlevert zal ook best zou zijn;maar vraag me nog steeds af waarom ze dan in diverse raceklassen allemaal met open filters rijden??
legt dat maar uit dan.9 augustus 2010 om 12:58 #17702761nou vaak is er geen ruimte voor een origineel lucht filterbak! dus dan maar open filter!
en bij turbo motoren werkt het wel!
9 augustus 2010 om 13:43 #17702762origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
I
heb je een auto zonder lmm een ecoteckje 1.4 ofzo.. dan meet hij niet dat hij meer lucht krijgt en spuit dezelfde hoeveelheid benzine in, hierdoor kan hij dus te arm lopen en stuk lopen.:hmmz:hmmz
hoe verzin je t?
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
nou vaak is er geen ruimte voor een origineel lucht filterbak! dus dan maar open filter!nog een keer..
hoe verzin je het?
9 augustus 2010 om 14:50 #17702763gelukkig hebben we een mapsensor sebastiaan……
9 augustus 2010 om 15:07 #17702764origineel gepost door sw16v
gelukkig hebben we een mapsensor sebastiaan……Idd. LMMloos kan best, maar de motor moet toch weten wattie aanzuigt? Anders loopt hij altijd verkeerd.
En daar is de MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor dan weer voor.Maargoed, wat open filtertjes betreft hebben ze geen of nauwelijks nut.
Tuurlijk het is leuk, het klinkt geinig, maar 95% van de auto’s hebben er niks aan. Grootste probleem is dat de filter wel meer doorlaat, maar de rest van het systeem niet.
Om er iets aan te hebben zal je dus ook de rest van het inlaat traject moeten verbouwen, evenals het uitlaat traject omdat wat er in gaat, er ook weer uit moet.Daarbij zuigen open filters al snel warme lucht aan als je er geen koude lucht toevoer bij bouwt. En warme lucht bevat minder zuurstof per volume, dus gaat het vermogen achteruit.
10 augustus 2010 om 15:08 #17702765Maargoed op een standaard, stel, C20XE, kan een LMM of ECU dan genoeg ‘bijstellen’ om de toegenomen hoeveelheid zuurstof te compenseren? Los van het hele warme/koude lucht verhaal.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.