Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › open luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2010 om 10:54 #17216388
hoi
Wie heeft er ervaring met een open filter van K&N of van green air filter voor een zafira opc , is dit aan te raden of niet doen .
mvgdanny1972
19 januari 2010 om 10:58 #17596592heb wel een green op mn let. moet zeggen merk niet egt super veel verschil kwa vermogen of iets, hij filtert wel fijnstof omdat deze geolied zijn. 20 euro filters zijn dat niet. en ja eigenlijk is het allerbeste een inlegfilter, mja dan heb je weer minder sound en dat is juist vet bij een turbo blok :D stofzuigee
19 januari 2010 om 11:21 #17596593heb er ervaring mee maar never nooit meer.
Pokke geluid en hij zoop veel meer. Was niet meer leuk. Zou een inlegfilter nemen.
19 januari 2010 om 11:26 #17596594Ik gebruik zelf de K&N 57i filter kit , tot volle tevredenheid ik reinig hem wel regelmatig daar Nederland steeds meer op een Sahara begint te lijken.
Je schrikt hoeveel zand eruit komt rollen!!!:o
Als je het perfect zou willen doen zou je er zomers mee kunnen rijden en s’winters met een inlegfiltersysteem
want kijk maar wat er bij al dat zoutgestrooi ook bijgemengd word nl. ZAND.
En iedereen weet dat dit niet in je motor thuis hoort.
Het geluid is puur een smaak verhaal je vind het ok of niet.:thumbup:thumbdown20 januari 2010 om 16:09 #17596595Hier een fotootje van de K&N 57i wanneer je alles nog orgineel hebt.
gr Marcel
20 januari 2010 om 17:36 #17596596K&N sloopt je onderblok….je auto wordt een oliezuipert.
20 januari 2010 om 20:19 #17596597Komt het echt door de K&N filter??
Heb zelf toendertijd op mijn astra GSI 120.000 km met een K&N filter gereden, maar nooit problemen met olieverbruik gehad. Auto had 235.000 km gelopen toen ik hem verkocht.Heb pas ook een motorrevisie achter de rug met de zafira OPC, mijn geluk was dat dit onder de garantie viel. Zoop ontzettend olie, dit bleek in het onderblok te zitten, te grote zuigerspeling. Je hoort olieverbruik heel veel bij deze motor. Veel vervangen de turbo en de klepseals eerst, en dan blijkt het vaak nog niet weg te zijn.
Ligt natuurlijk ook aan de rijstijl van de vorige eigenaar, maar de onderblokken zijn niet zo super.
Fabrieksaf al een vrij grote zuigerspeling, en dan zijn ze ook snel versleten bij stevig gebruik. Deze info. heb ik van het revisiebedrijf waar de mijne is gedaan, in opdracht van de opel dealer.20 januari 2010 om 21:06 #17596598Ik rijdt op al mijn auto’s K&N producten tot volle tevredenheid moet ik zeggen.
Als ik mijn K&N op gezette tijden reinig komt daar best een boel rommel (zand en stof) uit waar ik uit opmaak dat het toch wel als filter functioneerd en aan mijn oude overleden turbo heb ik op de rotorbladen geen zand of ander vorm van inslag kunnen zien.
De OPC is ook natuurlijk een sport verhaal en deze motoren krijgen best wat voor hun kiezen.
Dus idd rijstijl , spellingen lijken mij eerder de oorzaak van dergelijke klachten.
Gr Marcel21 januari 2010 om 19:24 #17596599origineel gepost door Baas J.
K&N sloopt je onderblok….je auto wordt een oliezuipert.hoe bedoel je dat
21 januari 2010 om 20:43 #17596600Omdat er kleine deeltjes zand toch meekomen en langzaam je onderblok uitschuren wat resulteert in olieverbruik.
Wil je per se K&N, neem dan een paneelfilter in je originele box. Maar goed, dit is mijn mening maar hoor.21 januari 2010 om 20:49 #17596601Of neem een Dbilas Flowmaster + Flowpipe.
Dat werkt op zeker, maar is wel een prijzige oplossing…22 januari 2010 om 07:37 #17596602origineel gepost door Baas J.
Omdat er kleine deeltjes zand toch meekomen en langzaam je onderblok uitschuren wat resulteert in olieverbruik.
Wil je per se K&N, neem dan een paneelfilter in je originele box. Maar goed, dit is mijn mening maar hoor.ik bedoelde er ook niets mee
wilde alleen even jou stand punt weten waarom dat jij denkt dat het onder blok kapot gaat door een k&n filter.ik heb de k&n open filter op mijn vectra turbo gehad
en ik heb ze 15jaar lang in de motorsport gebruikt en nooit een probleem,alleen je moet ze wel goed onderhouden.
maar dat is eigenlijk met alles.
en je kan altijd nog voor het fijnste stof een pre charger om je filter doenhttp://www.knfilters.com/search/wrap.aspx
er zit er nu ook een op mijn corsa a met de z20let motor
http://i537.photobucket.com/albums/ff332/arjo_photo/P1010052Small.jpg22 januari 2010 om 08:12 #17596603Een Corsa A met 200pk….. Tering dat zal zeker te weten hard gaan.
Auto van nog geen ton aan gewicht.
Heb je er wel een doorgelaste kooi van voor tot achter inzitten anders ben je zo plat als een pannekoek als met een A een klapper maakt.
22 januari 2010 om 10:51 #17596604origineel gepost door tijgetje57
Een Corsa A met 200pk….. Tering dat zal zeker te weten hard gaan.Auto van nog geen ton aan gewicht.
Heb je er wel een doorgelaste kooi van voor tot achter inzitten anders ben je zo plat als een pannekoek als met een A een klapper maakt.
308 pk 460nm
ja zit een door gelaste kooi in
22 januari 2010 om 17:35 #17596605origineel gepost door Baas J.
Omdat er kleine deeltjes zand toch meekomen en langzaam je onderblok uitschuren wat resulteert in olieverbruik.
Wil je per se K&N, neem dan een paneelfilter in je originele box. Maar goed, dit is mijn mening maar hoor.Een open luchtfilter of een paneelfilter van K&N heeft toch dezelfde samenstelling. Dan zou je met een inlegfilter van K&N ook die fijne deeltjes zand in je onderblok moeten krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.