Forumindex › Forums › Modellen › Astra › open lucht inlaat filter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2012 om 10:33 #17247575
heeft iemand een filmpje van het geluid van een openlucht inlaat?
op een x16szr blok?
please jullie mening erover!thnx:D
14 april 2012 om 15:38 #18006024leuk hard geluid maar, ook minder prestatie en,hoger verbruik
14 april 2012 om 20:10 #18006025Yep, what he said ;)
14 april 2012 om 20:17 #18006026Met een goed systeem verlies je geen vermogen hoor ;)
15 april 2012 om 18:12 #18006027@frank de jonge wrote:
Met een goed systeem verlies je geen vermogen hoor ;)
Als hij warme lucht aan begint te zuigen wel ;) warme lucht = slechter verbrandings mengsel = Meer CO vorming en slechtere prestaties. Tevens blijven afvalstoffen die resulteren uit slechte verbranding in de motor zitten..
Dus denk er goed over na wat voor een setje je gaat monteren, hoe je hem monteert en hoe het verhaal je airflow gaat beinvloeden, want vaak levert alleen een open lucht filter niet veel extra’s op mitst je airflow optimaal is. Dus ik zou eerst even onderzoek doen en je budget naast de prestaties die het oplevert leggen.
Je wilt KOUDE lucht hebben omdat hier het zuurstofgehalte het hoogste in is.
15 april 2012 om 19:34 #18006028Die singlepoint motortjes moet je niet te veel lucht geven, gaan ze te arm van lopen, en dus minder presteren..
Willem
16 april 2012 om 13:18 #18006029Ja en ik heb gelezen dat als je motor is uitgerust met een SchaltSaugRohr het helemaal geen zin heeft iets aan de inlaat te doen. Omdat de aangevoerde lucht word geschakeld, lange of korte weg.
Wat je wel merkt is B.V. een K&N filter en ik heb bij mijn motor een Z18XE de restrictie buis
uit de luchtfilterbox gehaald. Ik ben het aan het uittesten als het niets oplevert kan ik hem
altijd nog terug zetten.16 april 2012 om 13:26 #18006030@wim-v6 wrote:
Die singlepoint motortjes moet je niet te veel lucht geven, gaan ze te arm van lopen, en dus minder presteren..
Willem
Ik heb ook zn blok en heb de begrenzers uit de filterbak verwijdert + een vectra C aanzuigbuis. Hierbij merkte ik wel dat hij fijner ging lopen vooral op de snelweg pakte hij sneller op.
Of bedoel je alleen die openluchtfilters dat die minder gaat presteren wim?
16 april 2012 om 13:39 #18006031@Step-han wrote:
Of bedoel je alleen die openluchtfilters dat die minder gaat presteren wim?
Wim bedoelt dat als je het motorblok teveel lucht gaat geven dat het verbrandingsmengsel te veel zuurstof gaat bevatten en minder goed verbrandt, dus minder presteert. Bij sommige motoren is het inderdaad ingekapt en kun je er nog wat prestatie uit persen, al zat dit niet veel zijn. maar sommige motoren zijn er simpelweg niet op gebouwd. Anders zou opel er toch wel een optie van hebben gemaakt ;)? of zie ik dit verkeerd :jerry
16 april 2012 om 13:44 #18006032@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@Step-han wrote:
Of bedoel je alleen die openluchtfilters dat die minder gaat presteren wim?
Wim bedoelt dat als je het motorblok teveel lucht gaat geven dat het verbrandingsmengsel te veel zuurstof gaat bevatten en minder goed verbrandt, dus minder presteert. Bij sommige motoren is het inderdaad ingekapt en kun je er nog wat prestatie uit persen, al zat dit niet veel zijn. maar sommige motoren zijn er simpelweg niet op gebouwd. Anders zou opel er toch wel een optie van hebben gemaakt ;)? of zie ik dit verkeerd :jerry
Maar ik bedoel dat je bij X16SRZ wel de begrenzers uit de filterbak kunt verwijderen + grotere aanzuigbuis voor een betere prestatie. Hij krijgt dat iets meer lucht als normaal. Wim duid denk ik op dat je met een power(open)luchtfilter de motor teveel lucht geeft waardoor die minder presteert.
16 april 2012 om 13:56 #18006033Dat verschilt per motorblok, ik weet in ieder geval dat ik het bij mijn blok niet moet doen
16 april 2012 om 16:52 #18006034Nou ik heb vandaag even wat gereden, en heb ontdekt dat hij beter opneemt en een beetje harder trekt.
En dan heb ik alleen maar ter test de restrictie buis uit de kap van het luchtfilter gehaald.
De kans bestaat dat hij minder gaat lopen doordat er andere gegevens worden gemeten maar ik hou het in de gaten.16 april 2012 om 19:44 #18006035enige feit is dat hij minder hard gaat op de top.
inleg filter erin leggen enn de begrensers eruit halen is altijd te overwegen :angel
16 april 2012 om 20:28 #18006036Ik heb nu even voor de fun een k&n open luchtfilter op mijn Z20LET zitten… Klinkt leuk maar je krijgt er zeker niet meer vermogen door. Dan komt er bij dat je bij de Z20LET ook nog eens de interne blow off hoort afblazen en je hoort te turbo fluiten (wat je normaal niet hoort), begint na verloop van tijd te irriteren.
Maar ter goede orde, 4str41.6 je doet het alleen voor het geluid maar niet voor extra vermogen.
16 april 2012 om 21:01 #18006037Is ook wel vet, Zo’n Smorende 1.6 8klepper horen brommen, je hoort aan het geluid van het powerfilter als dat het een Licht motoretje is…
Persoonlijke mening…… :vertag
Willem
16 april 2012 om 21:16 #18006038Ik had ook een openluchtfilter op mn MG ZR 105 destijds. Was een 1.4 16V en dat ding vloog door zn toerenband met zo’n kelk. Had hem helemaal naar de grill gebouwd naast de radiator. Vol in de frisse wind :). Ding was best rap, alleeen origineel met die filterbak en begrenzer zat er geen gang in.
Zelfde verhaal met mn oude BMW 328i, helemaal een heatshield voor gemaakt op maat, grote aanvoer van ø120mm ook vanaf de grille. werkt perfect als ze maar frisse lucht krijgen.
16 april 2012 om 21:28 #18006039BMW’s Winnen heel veel, dat weet ik ook uit ervaring…
Klinken ook lekker dan…
Willem
16 april 2012 om 21:45 #18006040Als de prestaties je niet zo veel interesseren maar het geluid wel: doen!
18 april 2012 om 18:41 #18006041je heb van die soort van halve dozen om het afteschermen van je motorblok, en tevens ken je misschien een soort koude lucht aanvoer maken vanuit je voorbumper dan heb je het geluid en miss een beetj meer power
19 april 2012 om 12:23 #18006042ik heb bij m’n oude Calibra v6 op het eind van z’n leven het luchtfilterhuis kapot gezaagd, hetzelfde geluid als een openlucht filter en stukken goedkoper :afro
19 april 2012 om 15:01 #18006043Dat is de goedkoopste oplossing, of gewoon een aantal gaten in de doos boren. Lekker inductie geluid en geen warme lucht:
http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/drill-your-airbox-131.html” onclick=”window.open(this.href);return false;19 april 2012 om 15:36 #18006044had er eerst ook een gat inzitten, maar dat brulde niet hard genoeg :)
19 april 2012 om 23:07 #18006045Wat dacht je van deze trouwens, kun je kiezen voor een open setup of een dichte setup. En elk moment om te zetten :thumb
Je haalt het bovenste gedeelte van de luchtfilterbox weg en vervangt dat gedeelte met deze setup:
http://www.datatuning.nl/a-24147209/astra-g/k-n-57s-performance-kit-opel-astra-g-1-4i-1-6i-1-8i-2-0i-1-7d-2-0d” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voila, voor ieder wat wils.
20 april 2012 om 10:00 #18006046Denk persoonlijk dan een k&N, Green inleg filter veel goedkoper is en de zelfde prestaties heeft dan die dure van hierboven. ;)
20 april 2012 om 10:08 #18006047K&N claimt zelf van niveau 1 naar 3 te gaan ten opzichte van hun eigen inlegfilter.
Ik weet het zelf niet. Wel weet ik dat het een mooi systeem is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.