Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Opel zafira volledig kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2010 om 11:32 #17740083
voorlopig bellen we nog om de 2 dagen ofzo naar Opel, gewoon om ze onder druk te blijven zetten. We weten dat er waarschijnlijk weinig te rapen valt, maar hoop doet leven hé.
Ondertussen zijn we druk aan het rondkijken naar een andere wagen (wrs geen Opel meer voor ons vader :swear )
22 oktober 2010 om 12:02 #17740084origineel gepost door benoben
voorlopig bellen we nog om de 2 dagen ofzo naar Opel, gewoon om ze onder druk te blijven zetten. We weten dat er waarschijnlijk weinig te rapen valt, maar hoop doet leven hé.Ondertussen zijn we druk aan het rondkijken naar een andere wagen (wrs geen Opel meer voor ons vader :swear )
geloof me bij elk merk gebeuren rare dingen.
jullie hebben nu pech gehad met een opel, hopelijk niet met het nieuwe merk dat je selecteerd26 oktober 2010 om 09:21 #17740085Update:
Ja natuurlijk hebben wij pech gehad, maar dat blijft natuurlijk in het kopje spelen hé moesten we een nieuwe opel kopen.
We hebben beslist: Het is een Hyundai I30 met 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking. Ideaal voor mensen die 40000 km per jaar doen.
Opel belde ons gisteren al: Ze wisten al dat we een andere auto gekocht hadden en zeiden letterlijk: Dan is de zaak voor ons afgesloten. Bedankt voor uw vertrouwen in Opel. En de telefoon ging neer :wtf
Mooie service van opel :fy1
Hopelijk krijg ik er nooit met te maken, want ik blijf wel mooi met mijn opel Astra rond rijden hoor :angel31 oktober 2010 om 16:41 #17740086ik wil niet negatief overkomen, maar we hebben ooit een hyundai gekocht………………………….NOOIT MEER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dus zoals ik al zei, bij elk merk heb je wel iemand met slechte ervaring.
moet wel zeggen dat na heel veel getouwtrek de problemen door de importeur werden opgelost.
wat hier in nederland ook bij opel gebeurt heb ik vernomen.
het ligt meestal aan de dealer die je treft.
de opel dealer hier in etten-leur ziet mij ook nooit meer terug, maar dat heeft met service te maken.
wens je wel veel plezier en veilige km er mee.gr. Henny
31 oktober 2010 om 22:43 #17740087origineel gepost door benoben
Update:Ja natuurlijk hebben wij pech gehad, maar dat blijft natuurlijk in het kopje spelen hé moesten we een nieuwe opel kopen.
We hebben beslist: Het is een Hyundai I30 met 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking. Ideaal voor mensen die 40000 km per jaar doen.
Opel belde ons gisteren al: Ze wisten al dat we een andere auto gekocht hadden en zeiden letterlijk: Dan is de zaak voor ons afgesloten. Bedankt voor uw vertrouwen in Opel. En de telefoon ging neer :wtf
Hopelijk krijg ik er nooit met te maken, want ik blijf wel mooi met mijn opel Astra rond rijden hoor :angelLekker dan van Opel
Maar gefelici met de aanschaf van je Hyundai. Hopelijk gaat deze je wel meer plezier gunnen.
Wat gaat er gebeuren met je Zaf?
1 november 2010 om 20:42 #17740088Ik heb het je nog zegt, zeer slechte service van Opel Nederland. Zo staan ze nu achter hun product schandalig!!!
Als of je een potje pindakaas koopt.origineel gepost door benoben
Update:Ja natuurlijk hebben wij pech gehad, maar dat blijft natuurlijk in het kopje spelen hé moesten we een nieuwe opel kopen.
Hopelijk krijg ik er nooit met te maken, want ik blijf wel mooi met mijn opel Astra rond rijden hoor :angel2 november 2010 om 18:38 #17740089origineel gepost door vorvaro
Ik heb het je nog zegt, zeer slechte service van Opel Nederland. Zo staan ze nu achter hun product schandalig!!!
Hopelijk krijg ik er nooit met te maken, want ik blijf wel mooi met mijn opel Astra rond rijden hoor :angelmaar deze man heeft te maken met opel Belgie………
maar alsof je een pot pindakaas of een zak aardappelen koopt heb ik bij meerdere merken meegemaakt.
o.a. Volvo en Mercedes.
wel welkom om veel geld neer te tellen voor een auto maar service…………. NOOIT VAN GEHOORD3 november 2010 om 13:44 #17740090idd, De mensen zijn altijd welkom om een auto te kopen. Eenmaal dat er iets aan is, dan helpt niemand nog. Dit is inderdaad niet enkel bij Opel. Opel België kan dus wel mee in het lijstje met de slechte service.
De zafira is verkocht aan een exporteur, en rijdt ondertussen waarschijnlijk ergens in Polen ofzo rond.
We rijden nu meer dan een week rond met de hyundai i30 diesel, en deze bevalt ons prima. Verbruikt weinig, rijdt pittig genoeg, zit prima & is schitterend uitgerust. We hebben 5 jaar onbeperkt garantie + wegenhulp.
Bedankt allemaal voor jullie hulp in dit topic. :thumbup
Ik blijf nog op dit forum, aangezien ik nog mooi met mijn Astra blijf rondrijden!:wub
3 november 2010 om 14:03 #17740091Daarom staan Volvo en Mercedes garage’s ook bovenaan in de lijst bij de autoweek tevredenheids trofee en Opel en Volkswagen onderaan. Omdat de mensen daar zo slecht behandeld worden??
origineel gepost door hennyw
origineel gepost door vorvaro
Ik heb het je nog zegt, zeer slechte service van Opel Nederland. Zo staan ze nu achter hun product schandalig!!!
Hopelijk krijg ik er nooit met te maken, want ik blijf wel mooi met mijn opel Astra rond rijden hoor :angelmaar deze man heeft te maken met opel Belgie………
maar alsof je een pot pindakaas of een zak aardappelen koopt heb ik bij meerdere merken meegemaakt.
o.a. Volvo en Mercedes.
wel welkom om veel geld neer te tellen voor een auto maar service…………. NOOIT VAN GEHOORD4 november 2010 om 07:57 #17740092origineel gepost door benoben
idd, De mensen zijn altijd welkom om een auto te kopen. Eenmaal dat er iets aan is, dan helpt niemand nog. Dit is inderdaad niet enkel bij Opel. Opel België kan dus wel mee in het lijstje met de slechte service.De zafira is verkocht aan een exporteur, en rijdt ondertussen waarschijnlijk ergens in Polen ofzo rond.
We rijden nu meer dan een week rond met de hyundai i30 diesel, en deze bevalt ons prima. Verbruikt weinig, rijdt pittig genoeg, zit prima & is schitterend uitgerust. We hebben 5 jaar onbeperkt garantie + wegenhulp.
Bedankt allemaal voor jullie hulp in dit topic. :thumbup
Ik blijf nog op dit forum, aangezien ik nog mooi met mijn Astra blijf rondrijden!:wub
Goed man… Veul plezier met je nieuwe “koekblik” (sorry ben ook motorrijder ;) )
Als ie naar de sloop had gegaan dan had ik wat onderdelen willen hebben maar een 2de leven in Polen ofzo is ook niet verkeerd. ;)
5 november 2010 om 19:06 #17740093En hoe staat het ermee?
7 november 2010 om 16:43 #17740094origineel gepost door iceberg
En hoe staat het ermee?LEZEN………………
auto is verkocht en rijden nu een hyundai7 november 2010 om 17:58 #17740095voor hoeveel verkocht dan wel vergoed de verzekering dit niet?
8 november 2010 om 14:35 #17740096verzekering komt niet tussen voor motorschade hé :) We hebben gehoord bij de verzekeringen, maar die wouden niets doen.
Er zit blijkbaar een hele nieuwe motor in de Zafira. Hij staat te koop voor 10800 euro.
Wij hebben hem voor 7600 euro verkocht. We rijden nu inderdaad met een hyundai I30 rond. Prima wagentje, al zeg ik het zelf!
20 november 2010 om 10:50 #17740097Ik heb het hele verhaal gelezen, maar snap er geen snars van…
Er is gewoon europees recht, waarin duidelijk staat dat je bepaalde verwachtingen mag hebben van een aankoop.
Een auto, zeker alsie volgens voorschrift is onderhouden, hoort langer mee te gaan.
Bovendien heb je correct gehandeld door direct de garage te bellen en op hun advies heb je water bijgevuld en ben je onderweg naar de garage gegaan.
De waterpomp zou eventueel voor jouw rekening kunnen zijn, maar de gevolgschade is dat zeer zeker niet! De dealer wordt geacht deskundig te zijn, en zijn advies wordt je geacht op te volgen. Dat advies was in dit geval desastreus… Jammer voor de dealer: Zijn risico. Hij had ter plaatse moeten gaan en de situatie in ogenschouw nemen. Het afslepen wegens defecte waterpomp had hij dan zelfs in rekening mogen brengen.Fout op fout, en voor een rechtszaak zou ik niet bang geweest zijn.
Overigens ben ik van mening dat de waardevermindering van de auto, door de defecte staat tijdens verkoop, nog steeds voor rekening van de dealer komt. Zal wel lastiger zijn om te verhalen.Ik ben ook van mening dat je te gemakkelijk de pijp aan Maarten gaf.. Door een andere auto te kopen al voor het geschil geslecht was, gaf je de dealer/opel z’n zin..
Omdat dit soort zaken bij andere merken ook voorlomt, zit men er niet mee. Tegelijk met het vertrek van jou naar Hyundai, komt er wel weer een boze klant van een ander merk naar Opel. Gemakkelijke klanten: Ze hebben snel een auto nodig en hebben een prachtige inruil waar flink aan te verdienen valt. Bovendien zijn ze emotioneel en dus gemakkelijk naar de hand te zetten.. Het kan immers, in de ogen van die klant, alleen maar beter worden!Jammer dit… Opel heeft z’n zin en jij zit met de kater.
Wat niet wegneemt dat ik je veel rijplezier in de i30 toewens! Zonder problemen ook!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.