Wij hebben onlangs een Opel Zafira tourer uit 2015 occasion gekocht bij een garage.
Sinds aankoop alleen maar problemen mee. In mei gekocht, begin juni brandde abs lampje en motorlampje. Onze eigen monteur heeft toen ernaar gekeken en de abs sensor rechtsvoor vervangen, echter lampjes bleven branden. Contact gehad met garage aangezien het binnen de garantie zou vallen. Na 3 weken konden we eindelijk met de auto naar de garage (anderhalf uur rijden) om de auto te brengen. Rijden dus met deze brandende lampjes. Ik kreeg een leenauto mee naar huis en moest dus weer anderhalf uur naar huis rijden. Dag erna werd ik al gebeld, de abs sensor was gemaakt en alles deed het weer. Volgens hun had de monteur van ons een verkeerde abs sensor erin gezet. Zij hadden nu de juiste erin geplaatst. Inderdaad, geen lampjes meer en auto reed weer prima.
nu 2 maanden later, beginnen de lampjes weer te branden. Dus weer terug naar onze eigen monteur om te laten uitlezen. Weer sensor rechtsvoor. Hij controleert de boel en er blijkt dezelfde sensor in te zitten die hij er in juni heeft ingezet en niet de sensor die de garage geplaatst zou hebben. Ik ben niet van plan om weer helemaal anderhalf uur te gaan rijden.
Allereerst is mijn vraag; wat zijn mijn rechten? Volgens internet 12 maanden garantie op een occasion. Volgens garage had ik dan moeten bijkopen.
en ten tweede: is dit een bekend Zafira probleem? Volgens mijn monteur kan het van alles zijn, bijvoorbeeld een wiellager of nog iets anders. Het zou dan honderden euro’s kunnen gaan kosten omdat je dan stap voor stap moet gaan uitbouwen.
iemand tips? Sorry ik ben maar een vrouw zonder verstand van auto’s