Opel Zafira op LPG + distributieriem

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira op LPG + distributieriem

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212928
    Gerros
      Lid sinds:
      10 October 2009

      Hallo, is ben serieus in overweging om een Zafira 1.8, 16V, Cosmo, 102.00 km. op LPG-G-3 te kopen. Nu kan ik heel weinig vinden over mensen die ervaring hebben met een Zafira op LPG.
      Wie heeft dit. Zowel positief als negatief.
      Ik rij +/- 30.000 km. per jaar en wil er een jaar of 5 mee rijden, en heb dan ongeveer 250.000 km. op de teller. Is dit reëel?

      Tevens ben ik benieuwd wanneer je van dit type de distributieriem moet vervangen? Wie weet dit.

      Bedankt voor alle eventuele reacties.
      Groet, Gerard

      #17534687
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ligt eraan welke motor erin ligt.

        De Z18XE is opzich een goede motor voor op LPg, de Z18XER houd niet zo van LPG.

        distririem om de 90.000km of 6 jaar.

        Willem

        #17534688
        Gerros
          Lid sinds:
          10 October 2009

          Hallo Willem, als eerste bedankt voor je antwoord.
          Ik heb de garage gebeld en de motor (140 PK) is een Z18XER. Men heeft mij nogmaals verzekerd dat de auto 3 jaar probleemloos heeft gereden. Ik wil deze auto kopen bij een officiële opel dealer en krijg tevens 1 jaar volledige garantie.

          Groet,
          Gerard

          #17534689
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            ik heb wel meerdere keren vernomen, ook van dealer personeel (Monteur) dat deze motoren nog wel een verbrande klep op willen leveren op LPG.

            Willem

            #17534690
            Gerros
              Lid sinds:
              10 October 2009

              Hallo Willem, excuses voor mijn late antwoord. Ik heb inmiddels de auto gekocht. Ondanks dat deze motoren nog wel eens een verbrande kop wil opleveren neem ik toch “het risico”. Ik ben een redelijk rustige rijder……
              Nogmaals bedankt voor je tip mbt. de distributieriem. Deze is bijtijds vervangen dus daar heb ik even geen omkijken naar.

              Groet,
              Gerard

              #17534691
              astraminator
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 August 2004

                Ik rijdt in een zafira x18xer 2007 (leaseauto) op LPG. Mijn advies is wellicht te laat maar ik zou deze nooit meer op LPG rijden.
                Normaal kleppenstellen na 120.000 kilometer. Bij de eerste beurt (30.000) moest dat bij de mijne al gebeuren. Bij de tweede beurt (60.000) komplete koprevisie. Daarna elke 30.000 kleppen stellen. Nou is die van mij in de lease maar als je prive rijdt en je moet elke 30.000 kleppen laten stellen kost dat alleen al rond de euro 250,-.
                Je hoort de kleppen nu steeds. Ook na het stellen omdat deze ruimer gesteld worden om problemen te voorkomen. Het is net een diesel. De lpg installatie is er vanaf nieuw in gekomen bij de dealer.
                Op diverse forums ben ik er wel achter dat dit blok geschikt is voor LPG maar dat in Duitsland deze auto (bij nieuw aanschaf) door Irmscher op LPG wordt gezet met gelijktijdig wijzigingen aan de cilinderkop. In Nederland is dat natuurlijk weer niet nodig omdat dit te duur is. Achteraf wordt het toch door de klant betaalt.

                #17534692
                Gerros
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Hallo,

                  Nog even een aanvulling voor de twijfelaars of geïnteresseerde op mijn bovenstaande Zafira.
                  Oktober 2010 grote beurt gegeven op 130.000 km.en geen bijzonderheden.
                  Zonder enige problemen en/of kosten september 2011 een kleine beurt gegeven op 163.000 km.
                  De remschijven voor zijn vervangen en wederom geen mankementen gevonden.

                  Ik weet niet of het geluk is of toch een goede kwaliteit :-) maar ik ga in ieder geval op naar de 200.000 km!

                  Groet,
                  Gerard

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.