Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Opel Zafira met kapotte koppeling na 11.000kms UPDATE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2011 om 11:17 #17232117
Hey,
Ik heb in november 2009 een Zafira 1.7CDTI Ecoflex aangekocht. Reeds van in het begin rook die auto raar en was er een verbrande geur waar te nemen. De wagen is 4 maal binnen geweest bij de dealer om naar dit probleem te kijken. Echter er werd nooit iets gevonden totdat ik begin deze week in panne gevallen ben met een kapotte koppeling.
Dat was dus het probleem van in den beginne.
Nu claimt Opel dat dit de fout van mij is door er slecht mee te rijden. Echter ik heb met die wagen maar 11.000kms gereden en heb nog nooit een kapotte koppeling gehad. We hebben bij dezelfde dealer 4 andere wagens gekocht die tesamen meer dan 250.000kms gereden hebben en daar hebben we dit nooit voorgehad, dus het ligt niet aan de rijstijl.
Is er iemand die ooit ook dit probleem gehad heeft en er weet van heeft, want dit is toch echt niet normaal?
En wat hebben jullie dan gedaan?Update : Opel vindt het nu ineens toch ook raar en betalen de stukken. Echter de werkuren zouden nog voor mij zijn?! Want ze zijn nog steeds van mening dat een koppeling kapot kan gaan als je er niet deftig mee rijdt. MAAR we hebben reeds 3 wagens gehad bij die dealer waarmee we tesamen over de 250.000kms gereden hebben en nog nooit een probleem gehad hebben met de koppeling. Dat vonden ze dan toch ook raar, dus ze komen er nog op terug.
Wat een gezever allemaal, ik ben echt teleurgesteld in mijn dealer en in Opel. Temeer omdat ze mij dan nog is in het zak willen zetten doot te zeggen dat ze een geste doen. Zij betalen de dure stukken, maar de werkuren zou ook nog op €500 + BTW komen. Ik heb is rondgevraagd en die koppeling kost €445+BTW en het zou maar 5-6 uren werk zijn, dus zeker geen €500+BTW. Dus dit slaat echt alles. Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn rechtsbijstand aan te spreken, want dit is echt degoutant! We hebben bij die dealer al 5 opels gekocht en dan krijg je dit??? Ze willen er nog verdienen op ne mens zijn miserie.3 februari 2011 om 14:16 #17810169Hoi,
Ik heb niet hetzelde probleem echter wil je wel adviseren je dealer officieel in gebreken te stellen aangezien zij je een product hebben verkocht die niet aan de verwachtingen voldoet. Je hebt als consument recht op een deugdelijk product. Een koppeling gaat niet na 11.000 km kapot. Of dit nou een tv of een auto is, komt op hetzelfde neer. Je moet de dealer hier op aanspreken aangezien dit jou punt van aankoop is. Ik ga er wel vanuit dat je de auto nieuw hebt gekocht. Echt doen hoor en niet heen en weer pingelen over de schuldvraag.
Je kunt het tevens hard maken omdat je al 4x bij de dealer bent geweest; het probleem is dus bekend!Succes ermee.
4 februari 2011 om 19:40 #17810170mijn astra h met 1.9 motor had ook na 5000km een nieuwe koppeling gekregen. misschien gewoon een fabrieksfoutje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.