Opel zafira kopen, tips zijn heel erg welkom!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel zafira kopen, tips zijn heel erg welkom!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Auteur
    kloos

en wat wil dat zeggen een gefacelifted auto? is dat slechter ofzo :hmmz

iquick
      Deelnemer

Facelift ziet er altijd leuker uit nou ja soms, je moet het zien als een soort make up in vrouwentaal dan.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

2.2 16v

Maar willen jullie per se een zafira uit 2008?

Als je eens kijkt voor een zafira uit 2007 met rond de 50.000 km is de vraag prijs al snel 1.000 euro minder en kan je misschien scherper onderhandelen over inruil en trekhaak……………

En trouwens de skoda fabia`s (met de specificaties die jullie hebben)staan tussen de 5 en 6.000 euro te koop dus daar moet je makkelijk 500 tot 1.000 euro (rond de 4.000 euro zou ik zeggen) meer inruil voor kunnen krijgen :D

kloos

ah op die manier…mijn man blijft het nog steeds wel een leuke auto vinden die zwarte, maar goed ik onderhandel niet als het geen nut heeft bij die man. Die man gaf aan dat onze auto geimporteerd is en daardoor waarschijnlijk zwaar beschadigd is geweest…flauwekul, want het was idd een particulier die hem gekocht heeft, maar eerst in duitsland woonde en toen aan de grens in Nederland is gaan wonen en zodoende heeft geimporteerd.
            Mijn man heeft vandaag ook ff goed gezocht op sites waar je kenteken kan invoeren en daar staat met de opties die wij hebben op onze auto, onze auto minimaal 4500 euro waard is! Dus voor 3000 euro ga ik hem zeker niet weg doen bij deze dealer! Ben wel gek…Ik wil er minimaal 4 tot 4,5 voor terug hebben…op alle sites met onze km stand en jaarbouw staan ze zeker nog tussen de 5 en 6 te koop…dus nu is mijn man ook een btje tot inkeer gekomen, dat ik zo gek nog niet zit met mijn idee van prijzen king: :D :thumb

@2.2. nee hoeft niet perse 2008, 2007 is ook al heel mooi :thumb maar ik zie nog niet echt iets in redelijk buurt van ons (ongeveer 1,5 uur rijden de max ) met weinig km stand en prijs die zachter is..dus dat is even lastig zoeken dan…
            We hadden het er vandaag wel over dat we gewoon verder gaan bellen etc. en nu wij weten wat er precies met onze auto is gebeurd en wat die waard is staan we ook wat zekerder om te onderhandelen. Daarnaast gaan we over 4 weken op vakantie via cp en de vraag is nog even waar we heen gaan, maar stel we gaan naar het zuiden van het land..dan willen we zeker daar ook rondjes gaan kijken bij bepaalde bedrijven. Want ik zie online wel heel veel auto’s in die omgeving te koop staan..hier in het noorden is het toch al een stuk lastiger :???:

dutch
            Deelnemer

@kloos wrote:

en wat wil dat zeggen een gefacelifted auto? is dat slechter ofzo :hmmz

Als een model een paar jaar op de markt is wordt het model vaak een beetje vernieuwd. Kleine (soms iets grotere) wijzingen aan het uiterlijk, kleine technische upgrades maar in grote lijnen dezelfde auto. Het nieuwere model noemen ze dan de gefacelifte versie. Als het model echt helemaal vernieuwd wordt krijgt ie soms een nieuwe naam of er wordt een letter achter gezet.

In computertaal: versie 1.1 en 1.2, daarna 2.1 en 2.2.
              In Zafira taal: in 1999 kwam de Zafira (nu Zafira A genoemd), die heeft 1 of 2x een faceliftje gekregen tot in 2005 een heel nieuwe versie uitkwam, Zafira B genoemd. Die heeft in 2008 een opfrisbeurtje gekregen.
              Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Zafira” onclick=”window.open(this.href);return false;

kloos

@dutch; wat een duidelijke uitleg zeg! Dus een 2008 model is juist heel erg mooi!! Naja daar waren mijn man en ik sowieso gisteren al over uit :wub dus ik wil nu bijna stiekem al wel 2008 hebben, maar 2007 is ook nog wel goed genoeg denk ik….

naja ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen…ben benieuwd wanneer we de auto tegen komen die we qua prijs en alle eisen kunnen krijgen :D

2.2 16v

Nog wat gevonden:

http://www.bochane.nl/669664.html?cavTab=list&cavMerk=Opel&cavModel=Zafira&cavPageType=” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.lennaerts.nl/?page_id=41″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Jaartje ouder maar wel wat vriendelijker geprijst :D (krijg je alleen niet de hoofdprijs voor de skoda ben ik bang :( )

MarijnCDTI

Kijk anders een voor import in Duitsland of Belgie, houd er wel rekening mee dat hier nog BPM overheen komt.

Een goede site is autoscout24.de of mobile.de

Mvgr,

Marijn

kloos

2,2 die had ik ook al gezien, maar een behoorlijke afstand nog van ons huis…we houden deze wel ff in de gaten nog..maar heb vanochtend even gebeld met die foto 2 en die geeft al een beter indicatie van wat onze auto nog opleverd bij inruil…en dat is dus meer dan bij de 1e foto…toch wel gek dat hij dit telefonisch wel al zo kon zeggen en bij de ander ze zo onwijs moeilijk doen…
                      naja het enige nadeel van de blauwe auto is dat als je inruil hebt ze ineens 1000 euro meer als vraagprijs hebben :hmmz :hmmz vreemd…
                      maar goed we hebben iig een goede indicatie om mee te onderhandelen eventueel..dus als het ff mee zit gaan we woensdag even kijken… :agent

Supermotard
                      Deelnemer

Laat de 1.6 staan. Denk ook aan het eigen gewicht van de Zafira.
                        Het benzine verbruik zal niet zoveel verschillen.

Laat de 2.2 staan als je die 150 pk niet nodig hebt!
                        Kijk naar de uitvoering, dat geeft ook het prijsverschil.

kloos

hihi supermotard…daar waren man en ik het al over eens hoor…we willen alleen een 1.8 benzine en dan uitvoering 2007 of 2008… :thumb

maar ik reageerde net op 2.2 die een berichtje had geschreven, misschien dat je daarom daarop reageert?

en idd de temptation is erg luxe…voor ons hoeft dat niet perse, maar is wel mooi natuurlijk ;) de business staat ook veel te koop en die is meer als luxe zat voor ons hihi…

Supermotard
                          Deelnemer

Oke, verkeerd gelezen inderdaad. Heb nog al nare ervaring met de 2.2. Ivm de caravan is een 1.8 voor ons niet genoeg. ( trekgewicht) Maar er staat genoeg te koop. Succes met zoeken.
                            De zafira is een hele fijne auto. Voor al de ruimte en met kinderen, alles kan mee.

2.2 16v

Ze kunnen zo en zo telefonisch een ongeveer prijs aan je geven ze werken gewoon met “vaste”handels prijzen(dus wat hun er voor krijgen als ze de auto gelijk verkopen aan de handel)

Ze vragen 1.000 euro meer voor de auto als je inruil hebt omdat ze er liever geen auto op inruilen als ze jou 4.000 euro voor de skoda geven hebben ze een auto staan die ze weer moeten verkopen en die staat ook weer voor dat bedrag bij hun op de balans, ruil je niks in zijn hun een auto kwijt en hebben ze in 1 keer een groter bedrag……………

Die van foto 1 heeft dus waarschijnlijk geen zin in jullie auto(heeft er zelf misschien al 1 of 2 te koop staan) of heeft de zafira duur ingeruild op een andere auto(nieuwe?) waardoor hij weinig speelruimte heeft, kan meerdere redenen hebben (en de echte krijg je waarschijnlijk toch nooit te horen)

Suc6 woensdag en laat maar horen hoe het gegaan is!!

kloos

dank je supermotard…sinds we zaterdag met die zwarte zafira gereden hebben zijn we helemaal verkocht. man wil die het liefst nog steeds hebben, maar ik niet als hij niet over dr brug komt met een trekhaak en 1000 euro er af, want dan nemen we de beschadiging nog op de koop toe :???: maar goed…we gaan eerst verder kijken en onderhandelen en dan hebben we ook wat meer duidelijkheid in wat we kunnen qua marges en durven we beter te onderhandelen straks :thumb

maar ik had hier het forum al goed doorgespit en was al vaker tegengekomen dat een 2.2. best wel wat klachten had…daarnaast heb je een 2.2. helemaal niet nodig als een 1.8 voldoende is…mijn man wil minimaal 1.8 voor als we ooit wel een vouwwagen kopen..en ik vind het prima :thumb

en ja de ruimte voor de kinderen is geweldig!!! echt…bij ons in de skoda zitten ze met hun voeten in onze stoel te drukken..echt irritant..en nu getest in de zafira en ze hebben nog mega veel ruimte over voor ze tegen ons aan komen..en wat zit je ook heerlijk hoog in deze auto…

ik ben verkocht, nu alleen een goede deal kunnen vinden :wub

kloos

@2.2 16v wrote:

Ze kunnen zo en zo telefonisch een ongeveer prijs aan je geven ze werken gewoon met “vaste”handels prijzen(dus wat hun er voor krijgen als ze de auto gelijk verkopen aan de handel)

Ze vragen 1.000 euro meer voor de auto als je inruil hebt omdat ze er liever geen auto op inruilen als ze jou 4.000 euro voor de skoda geven hebben ze een auto staan die ze weer moeten verkopen en die staat ook weer voor dat bedrag bij hun op de balans, ruil je niks in zijn hun een auto kwijt en hebben ze in 1 keer een groter bedrag……………

Die van foto 1 heeft dus waarschijnlijk geen zin in jullie auto(heeft er zelf misschien al 1 of 2 te koop staan) of heeft de zafira duur ingeruild op een andere auto(nieuwe?) waardoor hij weinig speelruimte heeft, kan meerdere redenen hebben (en de echte krijg je waarschijnlijk toch nooit te horen)

Suc6 woensdag en laat maar horen hoe het gegaan is!!

dank! En dat van het inruilen snap ik best hoor..maar we gaan gewoon ff kijken hoever we kunnen gaan…ik vind deze ook erg mooi qua uiterlijk kleur…alleen is deze auto een jaar ouder dan die zwarte en vraagt dus uiteindelijk met inruil 200 euro meer..dus wil er echt wel wat vanaf hebben…
                                  en hij gaf telefonisch al aan dat we tussen 4,5 5 kunne krijgen dus dat is erg gunstig in ons geval :thumb

anyway stel dat de auto goed is…misschien dat we dan toch nog ff moeten proberen particulier te verkopen…dat zou ook wel gunstig zijn

Supermotard
                                  Deelnemer

Wij missen nog steeds de zafira, dat met de voeten tegen de stoelen is heel herkenbaar.
                                    Ga je hem particulier verkopen kijk dan eens bij Leaseplan. Heeft goede onderhouden auto,s staan met goede garantie ( geen inruil namelijk). Kijk ook even of er een reservewiel onder hangt. Spuitbussen zijn vaak over datum en vernielen je band.

2.2 16v

Als ze 4,5 5 bieden gelijk inleveren met een strik eromheen :D

2de hands markt ligt aardig op zn gat als je zelf niet iemand weet moet je echt lang geduld hebben wil je de wagen voor een net bedrag kwijt kunnen.
                                      Als je hem bv. op MP zet ben je de zoveelste dan kijken ze wat de wagen bij een dealer moet kosten en bieden ze bij jou de helft :cry

kloos

supermotard; daar zeg je wat…ik keek van de week bij de zafira en schrok ineens dat die band onder de auto zat..nooit verwacht :D maar wel logisch natuurlijk, anders kun je de 6e en 7e stoel niet uitklappen king:

2.2.; ja ik wilde ook al direct gaan kijken daar hoor! maar man heeft gevraagd om eerst meer foto’s en kenteken, om even alles na te kijken. Hij baalt er wel van dat de auto 1000 euro duurder is met inruil..maar goed ik denk dat we gewoon goed moeten onderhandelen en tot een bepaalde max moeten gaan…

belachelijk eigenlijk dat ze bij mp de helft dan gaan bieden he…op zich ook wel weer logisch, want men wil zo’n mooi mogelijk auto met weinig km en voor weinig geld natuurlijk…maar ik ben niet gekke henkie die hem voor weinig weg doet iig :afro

2.2 16v

Dus eigenlijk vraagt tie 14.000 euro als je inruil hebt??(zit nu pas aan het totaal bedrag te denken :-? )

Voor een wagen uit 2- 2007 (met wieldoppen :D ) is dat inderdaad duur, voor mijn zafira uit 2007 vroegen ze 8 mnden geleden 12.950 met trekhaak!!
                                          (en dan kreeg ik voor mn oude auto 1.000 meer dan andere die ik gebeld had en dat waren er zeker een stuk of 8 )

Zou ik toch nog ff rond bellen, en voor een verschil van 1.000 euro rij ik gerust 200 km(normaal verdien ik ze niet zo makkelijk :D )
                                          (ik moest zelf ook van uit de buurt van Rotterdam naar Helmond)

kloos

ja klopt…14 is dan weer een behoorlijk bedrag voor een 2007 he..dan heb ik liever een 2008 voor dat bedrag. Bijv. de 3e foto heeft een trekhaak en is temptation uitvoering en van 2008 en vraagt dus ook 14.000 euro..vind dat wel raar…

hebben jullie wel eens van de site zomoto.nl gehoord. Manlief voert daar alle gegevens in…heel gek de kenteken die we van deze blauwe hebben gehad staat geen gegevens bij. Alleen dat het import is :hmmz terwijl onze eigen kenteken wel gegevens bij staan, eerste particulier, bedrijf, 2e particulier etc. en import.

Bij de zilveren staan ook gewoon gegevens van 1 particulier en nu bedrijf (logisch want hij staat te wachten tot verkoop)

ik krijg toch een btje raar gevoel bij deze blauwe auto :hmmz :hmmz en ga toch morgen ook ff bellen voor die zilveren..

@2.2; hoeveel km had je op de teller dan? want 13.000 euro is idd wel erg netjes :thumb

2.2 16v

Rond de 51.000 km en een beetje, heb hem net op de 58.000 gezet :cry

Wat ik merkte toen ik de mijne kocht en aan het rond kijken was dat er veel 2008 geimporteerde te koop stonden voor tussen de 13.000 en 14.000 euro
                                              Het schijnt dat je nu door de crisis relatief goedkoop auto`s in spanje op de kop kunt tikken en dat doen de auto bedrijven vrij massaal(vond ik toen)
                                              er stonden er toen echt wel tussen de 10 a 20 te koop die geimporteerd waren wat aardig wat is op het totale aanbod.

En het zijn dan veel al ex huur auto`s of taxi`s geweest en allemaal tussen de 80.000 en 90.000 km op de teller.

Dus dat kan een verklaring zijn dat er weinig gegevens bij staan……….

2.2 16v

Die blauwe zafira staat toch bij autobedrijf schaftenaar te koop???

kloos

@2.2 16v wrote:

Die blauwe zafira staat toch bij autobedrijf schaftenaar te koop???

ja klopt..in wezep…

ah dat verklaart de boel wel weer..dus het zou best kunnen dat dit met deze auto ook gebeurd is :hmmz naja ik krijg er een onbehagelijk gevoel bij op dit moment :???:

maar wel fijn om te weten wat jou km stand was en jaarbouw, dus ik zit een btje rond het zelfde te zoeken als jij deed…dus je hebt gewoon van alles afgebeld en gekeken hoeveel je terug kreeg en daar bij de beste dus ingeruild…dan maar een dagje verder reizen dus :thumb

2.2 16v

Er staat bij auto track dat ze een officele merkdealer zijn dat zijn ze dus niet!!

Kijk even bij autoweek op de site daar heb je onder het kopje test en dealer reviews een dealer review als je dan honda wezep intikt zei je een paar beoordelingen van hun dat zegt genoeg………..

WEG blijven daar.

Wat dicht in de buurt ligt ging ik gewoon langs maar als het echt meer als 30 min rijden is wil ik idd eerst wel een richt prijs voor mijn eigen auto anders is het zonde van mijn en hun tijd.
                                                    Idd gewoon kijken wie er allemaal Zafira`aanbied van 2007/2008 met ongv. 50.000 a 60.000 km op de teller voor tussen de 12.000 en 13.500 euro en die bellen wat ze globaal voor je auto kunnen geven.
                                                    En elke dag ff gaspedaal.nl checken of er nog nieuwe bij zijn gekomen :D

kloos

thnx!! kijk hier heb ik wat aan…dus mijn onbehaagelijke gevoel komt toch ergens vandaan ;) dus autoweek kan ik ook nog ff checken voor de volgende auto die ik zie :thumb pff moet wel veel opletten zeg…maar goed veel site checken wat jij zegt en dealers afbellen…er komen er vast wel meer op de markt :D
                                                      (alleen zou het stiekem best leuk zijn als we al een andere auto voor de vakantie hebben in september..maar goed dat is misschien een btje te snel :angel )

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.