Opel Zafira houdt in

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira houdt in

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274882
    Velde
      Lid sinds:
      14 November 2015

      Hallo,

      Ik heb een Opel Zafira 1.9 TDI uit 2006 met 195.000km op de teller.
      Sinds een week houdt de auto erg in. Wanneer ik het gaspedaal helemaal intrap duurt het een seconde of 3 voordat de turbo in werking treed. Eerst was het alleen maar in de 2e versnelling, maar nu is dit in elke versnelling het geval. Het lijkt net of ik optrek in de 6e versnelling wanneer ik 30 zou rijden.

      Misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen.

      Alvast bedankt voor de reacties.

      #18307266
      Tinus84
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 December 2015

        Keer uit laten lezen, zou van alles kunnen zijn. EGR klep niet goed, LMM, vacuüm slang van turbo lek, turbo niet goed, inspuiting van de diesel etc.

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        #18307267
        Velde
          Lid sinds:
          14 November 2015

          @Tinus84 wrote:

          Keer uit laten lezen, zou van alles kunnen zijn. EGR klep niet goed, LMM, vacuüm slang van turbo lek, turbo niet goed, inspuiting van de diesel etc.

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Hallo bedankt voor je reactie.
          DE oorzaak was inderdaad een kapotte EGR klep, deze is nu vervangen (kosten €450). De auto rijd weer uitstekend!

          #18307268
          Tinus84
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 December 2015

            Dat is mooi dat het gemaakt is.

            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            #18307269
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              @Velde wrote:

              @Tinus84 wrote:

              Keer uit laten lezen, zou van alles kunnen zijn. EGR klep niet goed, LMM, vacuüm slang van turbo lek, turbo niet goed, inspuiting van de diesel etc.

              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Hallo bedankt voor je reactie.
              DE oorzaak was inderdaad een kapotte EGR klep, deze is nu vervangen (kosten €450). De auto rijd weer uitstekend!

              Is zeker niet de goedkoopste geweest….

              maarja, je kan weer rijden.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18307270
              Velde
                Lid sinds:
                14 November 2015

                Reparatie is door de Opel dealer uitgevoerd.
                Heb geen flauw idee wat zoiets dan moet kosten.

                #18307271
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Dealer is altijd knap duurder dan een “gewone garage” met zowel onderdele als uurtarief.

                  Laatst zelf een vervangen.
                  Klep was 190euro ongeveer dacht ik uit mijn hoofd.

                  1/2 tot 3/4e uur was ik er mee bezig.

                  (1.9-8V CDTi 100pk in een Astra-H)

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18307272
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    Kon het voor dat geld ook niet weggeschreven en verwijderd worden? Of is dat met diesels wat lastiger?

                    #18307273
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Bij de 1.9diesel kan dat wel, ik denk voor minder ook.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18307274
                      Tinus84
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 December 2015

                        @SimpleFace wrote:

                        Kon het voor dat geld ook niet weggeschreven en verwijderd worden? Of is dat met diesels wat lastiger?

                        Dat had gekunnen, voor €500 was ie weggeschreven en getuned. Dus voor alleen wegschrijven mag ik aannemen dat het stukken goedkoper is.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.