Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 107)
  • Auteur
    Berichten
  • #18016693
    Joeri208V
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Er bestaat ook ANWB buitenland pechhulp hè kost iets van 67 euro en dan ben je heel t jaar ook in t buitenland verzekerd van hulp en mocht de auto na 3 dagen niet gemaakt kunnen worden mag jij verder in een leasebak en word je eigenste auto op de trailer huiswaarts gebracht incl aanhangsel eventueel.

      Morgen ga ik eens een kijkje nemen bij een zafira hoop dat t wat word vrijdag was het niks en zaterdag sloeg ik de plank mis je hoort de afloop nog wel.

      #18016694
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        je kan gerust een wagen met km’s kopen hoor,als ie gewoon goed is maakt dat niks uit.
        Mijn zaf 1.6 heeft 180.000 gelopen,en rij er net zo makkelijk met 6 man met 150/160 over de duitse autobaan,verbruikt geen olie,niks.
        Had 3 jaar geleden een Astra G 1.6 met ruim 3 ton erop op lpg,daarmee ook met zn 5en en een dakkoffer erop met 140 naar parijs geweest 2 keer,probleemloos.
        Wat rij je zelf aan km’s per jaar???
        Rij je weinig dan is t helemaal geen bezwaar om een ding met 2 ton te kopen,voordat je dan op 3 ton zit,ben je alweer wat jaartjes verder. Mijn visie hoor,probeer mee te denken.

        #18016695
        Joeri208V
          Lid sinds:
          4 July 2004

          zo mijn proefritje zit er op leuke auto op papier en foto maar ik laat hem mooi staan.

          Bij wegrijden eerst moeten tanken is standaard denk maar en jerrycannetje doet wonder. Vandaag even een spoedcursus proefritje maken gekregen zal het even delen.

          Bij wegrijden airco aan.
          Alle ramen open en dicht spiegels elec verstellen.
          asbakje kijken alle ruitensproeiers aan.

          stuur even los laten bij rechtdoor rijden

          lekker een stukje rijden zeker een half uur blokje lekker warm laten worden als ie dat doet
          snelwegje pakken
          bij stilstaan even je hand/vuist tussen de wielkasten en banden steken om de afstand te meten tussen plaatwerk en band (schade auto)
          motorkap open sapjes bekijken..

          Ik heb het geluk dat mn vader bij een schadeherstel werkt dus kon ie daar de brug op toen zagen we dat het blok erg veel olie lekt door de rijwind zit alle olie tegen het chassisbalk carterplug had schade dus ook iets geraakt denk. was een leerzame dag misschien heb je er iets aan.

          #18016696
          OpeltjeJanssen
            Lid sinds:
            14 May 2012

            @asconahobbyist wrote:

            je kan gerust een wagen met km’s kopen hoor,als ie gewoon goed is maakt dat niks uit.
            Mijn zaf 1.6 heeft 180.000 gelopen,en rij er net zo makkelijk met 6 man met 150/160 over de duitse autobaan,verbruikt geen olie,niks.
            Had 3 jaar geleden een Astra G 1.6 met ruim 3 ton erop op lpg,daarmee ook met zn 5en en een dakkoffer erop met 140 naar parijs geweest 2 keer,probleemloos.
            Wat rij je zelf aan km’s per jaar???
            Rij je weinig dan is t helemaal geen bezwaar om een ding met 2 ton te kopen,voordat je dan op 3 ton zit,ben je alweer wat jaartjes verder. Mijn visie hoor,probeer mee te denken.

            Grote deel van het jaar zullen we in de stad rijden met regelmatig een uitstapje naar pretparken, dierentuinen of iets anders. Maar zo’n 2 keer per jaar rijden we ermee naar het buitenland. Dat zal ca. 2000 / 3000 km enkele reis zijn dan.

            Op zich dus niet zoveel. Daarom leek mij een auto met max. 150.000 op de teller op zich ook ok, mits hij natuurlijk verder in orde is en goed onderhouden is.

            #18016697
            OpeltjeJanssen
              Lid sinds:
              14 May 2012

              Jongens, wat vinden jullie van deze? http://www.autotrader.nl/auto/opel/giethoorn/4dase/opel-zafira-18i-16v-elegance/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Hij staat er wel al een tijdje volgens mij. Vraag me dan wel af of ie in orde is.

              Hij heeft geen CC maar ik denk dat we daar consessie op moeten doen tzt. Het is toch wel lastig om een auto met en airco en cc te vinden :( . En airco vind ik toch net iets belangrijker nog dan.

              #18016698
              OpeltjeJanssen
                Lid sinds:
                14 May 2012

                en deze:

                http://link.marktplaats.nl/569262526″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18016699
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  de 1e heeft koplamp sproeiers en wat irmscher interieur delen. Voor de rest volgens mij vergelijkbare wagen, zou je echt even de staat van het onderhoud moeten bekijken en een proefrit maken.

                  #18016700
                  OpeltjeJanssen
                    Lid sinds:
                    14 May 2012

                    En de tweede Joop? Is die zo op het eerste gezicht ook interessant? Die heeft namelijk wel een heel pakket aan opties inclusief wat wij zoeken.

                    #18016701
                    jeroenk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 February 2012

                      Zien er beiden wel goed uit. Tweede komt niet bij een garage weg; en kun je dus sowieso geen garantie bedingen. Wordt dan dus wel wat meer opletten. Als de auto al een tijdje staat let dan ook even op droogtescheurtjes in de banden; en niet alleen het profiel. Daarnaast wordt er tegenwoordig meer geprutst aan motor management lampjes. Check even of deze op contact ook aanspringt, en uit bij het starten. Indien die niet brandt bij contact (hoort ie voor zover ik weet altijd te doen) de auto laten staan ;)

                      #18016702
                      OpeltjeJanssen
                        Lid sinds:
                        14 May 2012

                        Huh? De tweede komt wel bij een garage weg hoor :). Ik ga al jullie tips opschrijven als we gaan kijken zodat ik ze in ieder geval niet vergeet :).

                        #18016703
                        OpeltjeJanssen
                          Lid sinds:
                          14 May 2012

                          De tweede auto is al weg helaas. Jammer.

                          De eerste heb ik net gebeld. Er was wel wat aan de prijs te doen maar hij gaf aan dat niet heel veel zou zijn. Inruil is wel bespreekbaar.

                          Hij zei ook eerlijk dat de auto iets naar rechts trekt maar dat hij dat op zijn kosten voor afleveren laat fixen. Verder komt ie met een nieuwe apk en is ie netjes steeds onderhouden.

                          Wat denken jullie op basis hiervan? Ik weet dat we uiteindelijk moeten gaan kijken maar puur op basis van deze informatie. Worden jullie wantrouwig of is het juist heel eerlijk dat hij aangeeft dat het zo is en het ook zal fixen?

                          #18016704
                          vectra208v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 January 2006

                            @OpeltjeJanssen wrote:

                            De tweede auto is al weg helaas. Jammer.

                            De eerste heb ik net gebeld. Er was wel wat aan de prijs te doen maar hij gaf aan dat niet heel veel zou zijn. Inruil is wel bespreekbaar.

                            Hij zei ook eerlijk dat de auto iets naar rechts trekt maar dat hij dat op zijn kosten voor afleveren laat fixen. Verder komt ie met een nieuwe apk en is ie netjes steeds onderhouden.

                            Wat denken jullie op basis hiervan? Ik weet dat we uiteindelijk moeten gaan kijken maar puur op basis van deze informatie. Worden jullie wantrouwig of is het juist heel eerlijk dat hij aangeeft dat het zo is en het ook zal fixen?

                            hij geeft iig netjes aan DAT er wat mee is en dat geeft toch wel een beetje vertrouwen.
                            Dat hij het laat maken voor de verkoop is ook een goed teken maar laat het hem dan ook aan tonen.
                            Auto ziet er verder op foto ook goed uit dus zou eens gaan kijken en rijden.

                            succes

                            #18016705
                            jeroenk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 February 2012

                              Als een auto naar rechts trekt terwijl de bandenspanning/ophanging ok is klinkt het als dat ie in een klapper heeft gezeten …

                              #18016706
                              vectra208v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 January 2006

                                @jeroenk wrote:

                                Als een auto naar rechts trekt terwijl de bandenspanning/ophanging ok is klinkt het als dat ie in een klapper heeft gezeten …

                                hoeft niet….als er 1 rem iest blijft hangen trek i al iets naar rechts of links.
                                kan ook een stuurkogel zijn die iets te veel speling heeft.

                                zijn gewoon normale slijtage dingen die vervangen kunnen worden.

                                Maar de eigenaar zou het laten fixen op zijn kosten dus zou er eerst in rijden MET deze afwijking en als het gefixt is wer in rijden..als het dan goed is kun je met de koop verder onderhandelen.

                                Er zijn niet veel die eerlijk zijn met de verkoop van hun auto waar je later flink op terug kan komen op de extra kosten die je dan hebt.

                                #18016707
                                midnight black
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2011

                                  Eerste Zafira is Elegance met winterpakket erop (koplampsproeiers, stoelverwarming en uitblaasopeningen voor de achterste zitrij) verder heeft ie ook nog als optie leren stuurwiel, ziet er op het oog netjes uit.
                                  Tweede Zafira heeft geen elektrische ramen achter, voor zover ik weet hadden Nederlandse Elegances dit altijd standaard. (en is heel handig met kleine kinderen)

                                  #18016708
                                  OpeltjeJanssen
                                    Lid sinds:
                                    14 May 2012

                                    @Vectra: deze man gaf al aan geen gezeur te willen. Aan de andere kant, deze auto staat al beschikbaar sinds ik dit topic begonnen ben en dat beangstigd me een beetje. Hij kan er natuurlijk zelfs nog langer staan want toen ik dit topic begon had ik ook besloten tot een Zafira. Eerste grote deel van budget is binnen. Tweede komt als het goed is ook spoedig. Eens kijken of ie er dan nog is en dan maar eens gaan kijken.

                                    Hij vertelde me dat bij alle auto’s distributieriem ofwel per jaar ofwel per kmstand gerekend wordt. Nu is een distributieriem geloof ik niet zo duur dus op zich kan ik daar wel mee leven. Deze was met 60.000 vervangen.

                                    @Midnight: de tweede Zafira staat wel bij dat ie ook achter electrische ramen heeft. Maar goed, het maakt niet uit want hij was al weg. Jammer want hij was heel compleet naar mijn idee. Aan de andere kant, wie weet wat er nog voorbij komt.

                                    #18016709
                                    acor
                                      Lid sinds:
                                      12 April 2011

                                      @OpeltjeJanssen wrote:

                                      @Vectra: deze man gaf al aan geen gezeur te willen. Aan de andere kant, deze auto staat al beschikbaar sinds ik dit topic begonnen ben en dat beangstigd me een beetje. Hij kan er natuurlijk zelfs nog langer staan want toen ik dit topic begon had ik ook besloten tot een Zafira.

                                      De wagen is 13 jaar oud, lijkt me logisch dat die niet zo snel meer verkocht raakt. Niet mee inzitten dus.

                                      #18016710
                                      OpeltjeJanssen
                                        Lid sinds:
                                        14 May 2012

                                        En toen hadden wij ineens een Zafira. Ons budget bleef helaas lager dan gepland en het zag er niet naar uit dat die in redelijke tijd omhoog zou gaan dus zijn we uiteindelijk wezen kijken naar een Zafira 1.6 XEL. Niet de 1.8 die we op het oog hadden maar besloten toch even met alle adviezen van hier te gaan kijken. Auto is uit 1999. Ziet er van binnen en buiten tiptop uit. NAP bij en hij is keurig 3 x per jaar voor groot / klein onderhoud geweest. Geen natte plekken. Geen lekkende motor. Niet abnormaal zweten en de motor klinkt goed zonder riedeltjes en rateltjes. Alle functies getest. De airco deed het niet. Heeft hij er eerlijk bij gezegd. We hebben hem ook even door een kennis, die is monteur laten bekijken en de airco is leeg. Die wordt bijgevuld van de week.

                                        Ondanks dat het niet een 1.8 is zijn we heel erg blij. Wat een zaligheid om in te stappen.

                                        Het is een Elegance dus behoorlijk uitgebreid. Boordcomputer werkt goed. Enige waar we net achterkomen is dat hij de buitentemperatuur niet aangeeft. Mijn vraag is waar dat evt. in te stellen is of wat dit kan zijn. Kan ik mijn kennis vragen hoor maar die is vandaag een dag weg en ik heb doorgaans niet het geduld te wachten :P.

                                        Al met al mooi toetje voor een prijs waar wij wat mee konden. Helaas was het budget niet groter anders hadden we graag verder gekeken maar met een zwangere buik was het geen doen meer om mezelf in dat kleine blikje te proppen.

                                        Ik zal snel even foto’s maken en jullie mijn belofte nakomen. Ook wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor alle nuttige adviezen. Of we het goed hebben gedaan, tja, het blijft altijd een stuk geluk hebben natuurlijk maar ik weet wel dat we heel erg veel hebben gehad aan de tips hier in het topic. Ik had een lijstje gemaakt met alles wat jullie hier gezegd hebben en zo zijn we op pad gegaan.

                                        #18016711
                                        2.2 16v
                                          Lid sinds:
                                          12 June 2011

                                          Van harte gefeliciteerd met de Zafira, 1.6 heb ik ook gehad niks mis mee hoor keurige gezins auto!!

                                          Veel veilige km`s toegewenst king:

                                          #18016712
                                          midnight black
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 December 2011

                                            Gefeliciteerd, en veel geluk ermee.
                                            Geeft de buitentemp — aan? meestal temp meet sensor kapot: deze zit midden in de voorbumper in het zwarte rooster.

                                            #18016713
                                            OpeltjeJanssen
                                              Lid sinds:
                                              14 May 2012

                                              Dank jullie wel :).

                                              @Midnight: nee. Dat staat er niet. Dat zag ik ook in het boekje staan maar streepjes staan er niet. Slechts een F en daarachter de C maar geen cijfers. Vroeg me eigenlijk af of het niet een instelling is. Helaas staat in het boekje niet hoe je dit kunt wijzigen (of ik heb er overheen gelezen).

                                              #18016714
                                              Zafira CNG
                                                Lid sinds:
                                                25 August 2010

                                                De F en C zullen wel van Farenheid en Celcius zijn toch? Misschien wacht de BC op een keuzeinvoer?

                                                #18016715
                                                asconahobbyist
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 June 2008

                                                  gefeliciteerd!!!
                                                  Wens je er veel veilige km’s mee.
                                                  Ik zou alleen wel in het begin even regelmatig olie peilen om te zien of en wat ie verbruikt.
                                                  Het hoeft niet altijd maar komt wel regelmatig voor.
                                                  We wachten de foto’s af!! :thumbup

                                                  #18016716
                                                  OpeltjeJanssen
                                                    Lid sinds:
                                                    14 May 2012

                                                    Dank jullie wel.


                                                    @Zafira
                                                    : dat vermoeden had ik ook. Kreeg vannacht ineens een ingeving, die zal ik zo eens even uitproberen.


                                                    @Asconahobbyist
                                                    : Ja, gaan we zeker doen. Gewoon om even te zien hoe of wat. Het blijft natuurlijk wel een autootje van 13 jaar. Je kan niet gaan verwachten dat ie dan perfect is denk ik maar.

                                                    Vandaag even de airco laten vullen. Daar houden we ons hart wel even bij vast. Is dat afdoende of…. :D. Maar goed, dat risico hebben we zelf genomen dus daar mogen we ook niet over klagen.

                                                    Foto’s heb ik gemaakt. Moet ze even ergens neerzetten zodat ik ze naar jullie kan linken. Komt vandaag goed.

                                                    #18016717
                                                    OpeltjeJanssen
                                                      Lid sinds:
                                                      14 May 2012

                                                      Daar komt ie dan :)

                                                      Edit: geen idee waarom ik geen foto’s kan plaatsen hier maar hier is de link naar de map. Die is openbaar dus moet te zien zijn.

                                                      https://skydrive.live.com/?cid=10b865a3ba7c1627#cid=10B865A3BA7C1627&id=10B865A3BA7C1627%21104&sc=photos” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Niet de beste kwaliteit foto’s. Zal binnenkort nog eens wat nettere proberen te maken. Maar het geeft een goede indruk hoop ik.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 107)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.