Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 107)
  • Auteur
    Berichten
  • #18016668
    Joeri208V
      Lid sinds:
      4 July 2004

      @OpeltjeJanssen wrote:

      Ik heb trouwens wel het idee dat gaspedaal.nl weinig nieuwe Zafira’s geeft. Niet nieuw als in nieuw maar als in aanbod van nieuwe occasions zeg maar. Of ligt dat aan mij.

      Ze zullen toch niet straks niet meer te kopen zijn als ik eindelijk zover ben? :(

      neejoh je moet gewoon elke dag kijken en gaspedaal is meer een dealer verzamel site denk, maar de niet intressante staan er lang op ja, de aantrekkelijke zijn zo weg als je precies weet wat je wil en de auto past in het plaatje zal ik niet een paar dagen wachten. :hmmz :hmmz

      #18016669
      vectra208v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 January 2006

        @Joeri208V wrote:

        @vectra208v wrote:

        @Joeri208V wrote:

        Weet niet of je deze site al eens hebt gezien maar hier heb je ook wel wat aan denk?

        http://www.gaspedaal.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

        leuk bedachte nickname “joeri208v” :D

        Dat is nog uit het kadett gsi tijdperk he. van jouw ook een tijd terug denk ik

        yep was voor mij ook een tijdje geleden……vectra A2 c20ne GT HB…fijne wagen was dat zeg :cry :cry :cry

        #18016670
        OpeltjeJanssen
          Lid sinds:
          14 May 2012

          @Joeri208V wrote:

          @OpeltjeJanssen wrote:

          Ik heb trouwens wel het idee dat gaspedaal.nl weinig nieuwe Zafira’s geeft. Niet nieuw als in nieuw maar als in aanbod van nieuwe occasions zeg maar. Of ligt dat aan mij.

          Ze zullen toch niet straks niet meer te kopen zijn als ik eindelijk zover ben? :(

          neejoh je moet gewoon elke dag kijken en gaspedaal is meer een dealer verzamel site denk, maar de niet intressante staan er lang op ja, de aantrekkelijke zijn zo weg als je precies weet wat je wil en de auto past in het plaatje zal ik niet een paar dagen wachten. :hmmz :hmmz

          Oh ok /bloos. Tja, zou typisch iets voor mij zijn dat straks alle Zafira’s foetsie zijn :mrgreen:

          #18016671
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            neuh,dat zal wel meevallen,beste is gewoon een zaterdag inplannen en dan op vrijdagavond wat auto’s selecteren en dan gewoon de volgende ochtend even bellen en heenrijden.
            Heb je ook wat in te ruilen???
            Anders is het wellicht interessant om ook op marktplaats bij particulieren te kijken,scheelt vaak veel geld.
            En ook als je bij een bedrijf koopt zou ik altijd een kleine 500 euro apart houden voor je weet maar nooit,je komt altijd wel wat tegen,qua een bandje,remblokje,kogeltje,stukje uitlaat,dat soort werk.

            #18016672
            OpeltjeJanssen
              Lid sinds:
              14 May 2012

              Een Corsaatje uit 94. Zal niet veel opbrengen maar hij rijdt nog wel goed en tot zover nooit wat aan gemankeerd.

              Ishet niet gevaarlijker om bij een particulier te kopen?

              #18016673
              vectra208v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 January 2006

                @OpeltjeJanssen wrote:

                Een Corsaatje uit 94. Zal niet veel opbrengen maar hij rijdt nog wel goed en tot zover nooit wat aan gemankeerd.

                Ishet niet gevaarlijker om bij een particulier te kopen?

                gevaarlijk is het niet denk ik maar als je er zelf gen verstand van hebt zou ik het niet doen.
                Garage is ook niet altijd betrouwbaar maar heb je vaak nohg garantie (vor wat het waard is)

                Ik heb nog nooit een auto bij een garage gekocht dus alleen bij particulieren,behalve de vectra A2 GT c20ne heb ik via een garage bij toeval en was ook een hele bekende voor ons in de familie.

                maar als je er geen verstand van hebt zou ik altijd iemand mee nemen die er wel verstand van heeft en weet waar die op moet letten.(is ook aangeboden volgens mij door een aantal jongens hier).

                #18016674
                asconahobbyist
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 June 2008

                  bij een particulier is het vaak beter kopen dan bij een handelaar (waar je toch uitkomt bij een oudere zafira) dealers hebben meestal geen wagens van die leeftijd meer staan.
                  Handelaren hebben vaak trucs om een barrel weer netjes te doen lijken,bij een particulier koop je en wagen zoals ie is,en aan de mensen en hun huis kan je vaak al een beetje afleiden hoe er met de auto is omgegaan.
                  Vandaar dat ik zei dat je altijd een 500 euro op reserve moet houden .
                  Iemand meenemen met sjoege kan sowieso geen kwaad,weet niet waar je woont maar evt wil ik ook wel met je mee,maar zo zijn er wel meer.

                  #18016675
                  OpeltjeJanssen
                    Lid sinds:
                    14 May 2012

                    Jullie hebben gelijk. Tja, verstand heb ik er niet van. Dat geef ik eerlijk toe en daarom ben ik ook blij met dit forum.

                    Dus aanbod is heel prettig voor mij :).

                    Ik woon in Deventer. Geen idee of daar mensen in de buurt wonen :D. Alhoewel de auto niet per definitie uit Deventer hoeft te komen natuurlijk. Die mag wat mij betreft overal wegkomen.

                    #18016676
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      hmm,woon zelf tegen amsterdam,das wel een beetje ver,zal mn ogen wel ns open houden.
                      Wat is je budget zo ongeveer.

                      #18016677
                      vectra208v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 January 2006

                        is voor jou misschien wel een stukkie rijden maar vind dit wel een hele mooie en de km stand is ook netjes.

                        http://link.marktplaats.nl/565542742″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18016678
                        jeroenk
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 February 2012

                          @vectra208v wrote:

                          is voor jou misschien wel een stukkie rijden maar vind dit wel een hele mooie en de km stand is ook netjes.

                          http://link.marktplaats.nl/565542742″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Hmm.. Slechts 128.000 km op de teller terwijl er bijna 1k meer op staat… Zal nog wel mee gereden worden denk ik :P

                          #18016679
                          vectra208v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 January 2006

                            die duizend km zegt ook niet veel en er wordt idd nog wel mee gereden denk ik.

                            maar vind het een mooie wagen om te zien en wat ze bieden is ook niet slecht (bied 2400,- en je hebt hem denk ik wel.

                            #18016680
                            OpeltjeJanssen
                              Lid sinds:
                              14 May 2012

                              @Ascona: budget rond de 2500 / 3000. Beetje afhankelijk nog. Maar we wachten nog op het laatste deel. Dus ik kan nog niet iets gaan ondernemen helaas. Laat ik jullie weten zodra het zover is!

                              De afstand maakt niet uit. Ik rij graag een stukje als het een goede en degelijke auto is. Tenslotte moet ze ons straks ook heel wat km’s rijden :).

                              Bah, dat ik nu die 2400 nog niet heb :(. Maar ja, geduld en iets met een schone zaak ofzo he :P.

                              #18016681
                              dutch
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 July 2005

                                @vectra208v wrote:

                                is voor jou misschien wel een stukkie rijden maar vind dit wel een hele mooie en de km stand is ook netjes.

                                http://link.marktplaats.nl/565542742″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Is wel een jonger kenteken, op rdw.nl kan je meer informatie vinden. Komt waarschijnlijk uit Duitsland of België. Is an sich geen probleem, elke Zafira is immers een import. En een ingevuld Duits onderhoudsboekje is minstens net zo goed als een NL boekje.

                                Je loopt echter ook kans dat er geen historie van voor z’n import is, dan loop je het risico dat ie bij de grens een paar kilometer verloren heeft. En ook dat hoeft geen ramp te zijn, of ie nu 128 dkm of 168 dkm op de klok heeft, de algemene toestand van de auto is imho minstens zo belangrijk als het getal op teller.

                                #18016682
                                2.2 16v
                                  Lid sinds:
                                  12 June 2011

                                  En even vragen naar de distributieriem……………..

                                  #18016683
                                  vectra208v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 January 2006

                                    @2.2 16v wrote:

                                    En even vragen naar de distributieriem……………..

                                    moet je altijd doen maar dan moeten ze het ook aan kunne tonen.

                                    #18016684
                                    OpeltjeJanssen
                                      Lid sinds:
                                      14 May 2012

                                      @dutch: op zich heb je daar wel gelijk in maar aangezien wij ook naar het buitenland willen met de Zafira denk ik dat de km’s wel belangrijk zijn. Of ga ik daar de mist in?

                                      #18016685
                                      OpeltjeJanssen
                                        Lid sinds:
                                        14 May 2012

                                        Denken jullie trouwens dat we een cruise control zouden missen als die er niet op zou zitten? Dan heb ik het over die lange ritten uiteraard. Ikzelf vind het een absolute uitkomst maar ja ik zie dat er niet veel zijn met cc. Het is wel een grote wens en het was hier in het topic ook al geadviseerd dat als we er voor gaan de cc er al in moet zitten. De Elegance is degene waar ik nu veel naar kijk maar ook daar zie ik toch heel vaak de CC missen…

                                        #18016686
                                        dutch
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 July 2005

                                          @OpeltjeJanssen wrote:

                                          @dutch: op zich heb je daar wel gelijk in maar aangezien wij ook naar het buitenland willen met de Zafira denk ik dat de km’s wel belangrijk zijn. Of ga ik daar de mist in?

                                          Hoe de kilometers gemaakt zijn is imho minstens net zo belangrijk als het aantal kilometers.

                                          Neem zo’n auto die vooral gebruikt wordt om de kinderen naar school te brengen. Vier keer per dag een koude start, blok dat in die anderhalve km naar school niet warm wordt, maar met 12 km per dag gaat het niet hard met de kilometers.

                                          Aan de andere kant van de schaal iemand zoals m’n schoonvader, woonde zo’n 60 km van z’n werk, dus in 1 enkele reis al evenveel km’s als de schoolauto in de hele week. Met het koude blok de wijk uit, met lauw blok op een 80 weg en de rest snelweg. De kilometers liepen ondanks het carpoolen gestaag op en die auto’s gingen eindeloos mee.

                                          Voetje speelt ook een belangrijke rol, schoolmamma (beetje stereotype, ik weet het ;) ) in de stress want laat, dus hop, raggen met die bak. Kennis van me dacht ook dat het blok warm was aan het eind van de straat. Alleen woonde hij in een heel kort straatje, die heeft zelfs een Mazda blok aan gort gekregen.

                                          #18016687
                                          OpeltjeJanssen
                                            Lid sinds:
                                            14 May 2012

                                            @dutch wrote:

                                            @OpeltjeJanssen wrote:

                                            @dutch: op zich heb je daar wel gelijk in maar aangezien wij ook naar het buitenland willen met de Zafira denk ik dat de km’s wel belangrijk zijn. Of ga ik daar de mist in?

                                            Hoe de kilometers gemaakt zijn is imho minstens net zo belangrijk als het aantal kilometers.

                                            Neem zo’n auto die vooral gebruikt wordt om de kinderen naar school te brengen. Vier keer per dag een koude start, blok dat in die anderhalve km naar school niet warm wordt, maar met 12 km per dag gaat het niet hard met de kilometers.

                                            Aan de andere kant van de schaal iemand zoals m’n schoonvader, woonde zo’n 60 km van z’n werk, dus in 1 enkele reis al evenveel km’s als de schoolauto in de hele week. Met het koude blok de wijk uit, met lauw blok op een 80 weg en de rest snelweg. De kilometers liepen ondanks het carpoolen gestaag op en die auto’s gingen eindeloos mee.

                                            Voetje speelt ook een belangrijke rol, schoolmamma (beetje stereotype, ik weet het ;) ) in de stress want laat, dus hop, raggen met die bak. Kennis van me dacht ook dat het blok warm was aan het eind van de straat. Alleen woonde hij in een heel kort straatje, die heeft zelfs een Mazda blok aan gort gekregen.

                                            Haha :mrgreen:. Tja daar heb je gewoon helemaal gelijk.

                                            #18016688
                                            jacco41
                                              Lid sinds:
                                              4 August 2009

                                              Ik rijdt nu zo’n twee maanden in een Zafira, en wel een 1.6 16V, bouwjaar 2000. Hiervoor heb ik een omega 3.0MV6 Station gehad, maar tot op heden nog geen spijt van de Zafira. Auto is veel zuiniger in het dagelijkse gebruik. Met 7 man in de Zafira is geen probleem, ik verwacht van deze auto geen sport prestaties maar voor het dagelijkse gebruik is het een fijne auto. Verder is de wat hogere instap heel fijn als je last hebt van de rug zoals ik.
                                              Mijn Zafira heb ik uiteindelijk gekocht in Westerhoven bij een Seat dealer, wel had ik van tevoren een aantal Zafira’s bekeken maar deze was de mooiste en de omega kon goed ingeruid worden zodat het financieel ook aantrekkelijk werd.
                                              Succes met de zoektocht. :thumbup

                                              #18016689
                                              OpeltjeJanssen
                                                Lid sinds:
                                                14 May 2012

                                                Klinkt goed Jacco. Kennis van me heeft ‘m ook en is er dolgelukkig mee ook.

                                                Vraagje trouwens nog. Zijn er onder jullie die ook met de Zafira naar het buitenland gaan? En dan met een oudere die wat meer op de teller heeft? Wij kijken naar max 150.000 euro omdat anders de auto voor ons niet betaalbaar is. Maar op zich moet je daar toch nog redelijk wat km’s bij op kunnen rijden? Ik zou het bij een Renault niet doen maar Opel is volgens mij toch behoorlijk degelijk of niet?

                                                #18016690
                                                vectra208v
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 January 2006

                                                  @OpeltjeJanssen wrote:

                                                  Klinkt goed Jacco. Kennis van me heeft ‘m ook en is er dolgelukkig mee ook.

                                                  Vraagje trouwens nog. Zijn er onder jullie die ook met de Zafira naar het buitenland gaan? En dan met een oudere die wat meer op de teller heeft? Wij kijken naar max 150.000 euro omdat anders de auto voor ons niet betaalbaar is. Maar op zich moet je daar toch nog redelijk wat km’s bij op kunnen rijden? Ik zou het bij een Renault niet doen maar Opel is volgens mij toch behoorlijk degelijk of niet?

                                                  Mijn Sintra heeft er nu bijna 3 ton op zitten en rijd nog als een zonnetje
                                                  KM stand kijk ik niet echt direct naar,erder naar het onderhoud wat er aan gedaan is.

                                                  Als de auto goed onderhouden is en dus elk jaar z’n beurtjes gehad heeft ben ik niet bang om een auto met ruim 2 ton op de klok te kopen (ben zelf ook automonteur…misschien ligt het daar aan) maar km’s zeggen mij niet echt veel maar zegt wel wat over het gebruik van de auto.

                                                  #18016691
                                                  jacco41
                                                    Lid sinds:
                                                    4 August 2009

                                                    Met mijn Zafira gaan we naar Zuid Frankrijk, enkele reis ca 1000 km. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Voor de vakantie krijgt de auto nog een beurt waarin alle zaken worden nagekeken en de vloeistoffen vervangen. Echt lange ritten heb ik nog niet gemaakt met de Zafira maar met een snelheid van 120 a 130 km/u is goed te rijden.

                                                    #18016692
                                                    OpeltjeJanssen
                                                      Lid sinds:
                                                      14 May 2012

                                                      Dat gevoel had ik inderdaad ook al. Fijn dat jullie dat zo bevestigen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 107)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.