Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 107)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248452
    OpeltjeJanssen
      Lid sinds:
      14 May 2012

      Hallo allemaal,

      Ik hoop niet dat ik hier al te plots kom binnenvallen maar ik had een vraagje. Wij zijn op zoek naar een goede gezinsauto maar die ook eventueel een lange rit aankan. Dan heb ik het over Italie. Kennissen van ons hebben een Zafira en zijn daar uitermate tevreden over. Zeker met kinderen is ie erg ruim (wij hebben er 2) en comfortabel.

      Helaas vallen we niet onder de rijken der Nederlanden dus we zullen het moeten doen met een max budget van 3500 euro.

      Mijn vraag. Is het inderdaad een goede gezinsauto en is ie betrouwbaar? En kan ie eventueel een ritje aan naar Italie? Km stand denken wij aan tussen 100.000 en max. 150.000. Begrepen dat dat op zich redelijk haalbaar moet zijn.

      Het moet ook een benzine auto worden.

      Bedankt alvast voor jullie reacties.

      #18016619
      Jerk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2004

        Ik heb zelf ook een Zafira maar ik vind het goed te doen met de kids en qua reizen
        Rij nu elke week ongeveer 800 km per week en vind het een zeer betrouwbare auto
        Heb er ook ritjes Spanje mee gedaan en was zeer goed te doen :thumb
        Aan welke motor zit je zelf te denken?

        #18016620
        OpeltjeJanssen
          Lid sinds:
          14 May 2012

          Hartelijk dank voor je snelle antwoord Jerk.

          Qua motor, ik heb geen idee. Ik heb geen verstand van auto’s. Heb regelmatig ‘oude’ Opeltjes gereden en omdat die het altijd prima deden is dat ook weer mijn eerste gedachte. Plus dat ik de Zaf goed betaalbaar vind en dan heb ik het vooral over maandelijkse kosten. Als je naar bv. Galaxy of andere MPV’s kijkt zit je toch vaak al een stuk hoger qua belasting enzo.

          #18016621
          vectra208v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2006

            Een zafira is een prima gezins auto en zeker ook een goede reis auto.

            mijn butget was nog wat lager dus een zafira werd hem niet qua aanschaf dus heb een nog “iets” grotere ” zafira” aangeschaft…een SINTRA V6.

            Ik wil in de toekomst wel een zafira omdat die gewoonweg goedkoper in onderhoud is dan de sintra.
            Als ik dan moet kiezen wat voor motor zou ik minimaal voor de 1.8 16v gaan omdat die het goede vermogen hebben om het gewicht goed aan te kunnen.
            Ook in de bergen van Italie heb je dan wat over qua vermogen en dat is altijd lekker en maakt het erg comfortabel.

            voor 3500,- heb je een leuke zafira met de nodige luxe…niet een nieuwe maar wel een goede gebruikte wagen waar je dan hopelijk nog lang plezier van kan hebben.

            iig veel succes met de zoektocht en misschien aanschaf van de zafira (1.8i 16v)

            NB.
            WELKOM OP HÉT FORUM VAN EN DOOR OPEL LIEFHEBBERS..

            gr.Paul

            #18016622
            OpeltjeJanssen
              Lid sinds:
              14 May 2012

              Beste Paul,

              Hartelijk dank voor je antwoord. Fijn te horen dat mijn oog gevallen is op een degelijke auto.

              Je adviezen ga ik zeker meenemen. Maakt het zoeken straks ook wat makkelijker.

              Dat het een oudere auto is dat maakt me niet uit. Wat ik belangrijk vind is dat ie de ritten aankan zonder dat ik onderweg continue de ANWB moet bellen. Ik heb, zoals je al doorhad, weinig verstand van auto’s. Ik wil vooral betrouwbaarheid en gemak. Dat staat bij mij echt bovenaan het lijstje. Bovendien vind ik gebruikte wagens ook hun charme hebben :).

              Nogmaals hartelijk dank, ik ga je adviezen zeker meenemen.

              Groet,

              #18016623
              OpeltjeJanssen
                Lid sinds:
                14 May 2012

                Vraagje nog. Je hebt het in je eerste deel over 1.8 16v. De tweede keer over de 1.8i 16v. Tot zover vind ik nog niet een 18i. Wel een 16i. WElke moet ik aanhouden?

                #18016624
                OpeltjeJanssen
                  Lid sinds:
                  14 May 2012

                  Overigens nog een aanvullende vraag (sorry als ik lastig ben)

                  Als ik zover ben dat ik daadwerkelijk kan gaan kijken, is het dan vreemd als:
                  -ik vraag om een nieuwe APK?
                  -ik vraag om garantie?

                  En is het raar dat ik denk aan cruise control? Ik doel dan voornamelijk op de lange ritten uiteraard. Cruise control is natuurlijk een luxe maar is het inmiddels ook onmisbaar geworden?

                  #18016625
                  StinG
                    Lid sinds:
                    27 May 2011

                    ik zelf rij ook in een zafira, vind het een hele prettige auto, ook met lange ritten

                    ( denk dat hij gewoon de i vergeten was ) zijn alleen in 1.6i, 1.8i, 2.0i en 2.2i )
                    correct me if i’m wrong :shock:

                    nieuwe apk zou ik ook om vragen
                    garantie … ligt aan welke prijs categorie

                    CC rijd idd ook fijn, hebben niet alle zafira’s dat ?
                    de buurtjes hebben een 16i uit 2000, die hebben ook cc

                    Ze vinden hem wel “veel” drinken, maarja, een 1600 moet toch flink werken om dat gewicht te bewegen

                    #18016626
                    -BlendjuH-
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2008

                      Ik zou zeggen , kijk is hier op …
                      Staan er genoeg voor een mooie prijs en ook mooie :thumb
                      http://www.gaspedaal.nl/Opel/Zafira/?pmax=4000&kmax=160000&brnst=Benzine&srt=pr&p=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18016627
                      vectra208v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 January 2006

                        @OpeltjeJanssen wrote:

                        Vraagje nog. Je hebt het in je eerste deel over 1.8 16v. De tweede keer over de 1.8i 16v. Tot zover vind ik nog niet een 18i. Wel een 16i. WElke moet ik aanhouden?

                        1.8i of 1.8 is het zelfde alleen had ik eerst geen i erachter en daarna wel de i gebruikt maar niet te veel op letten :thumb

                        De 1.6 16v staat idd met bosjes te koop aangeboden en de 1.8 iest minder.
                        Ik zou toch persoonlijk voor de 1.8 gaan ivm het vermogen vs gewicht van de auto.

                        @OpeltjeJanssen wrote:

                        Overigens nog een aanvullende vraag (sorry als ik lastig ben)

                        Als ik zover ben dat ik daadwerkelijk kan gaan kijken, is het dan vreemd als:
                        -ik vraag om een nieuwe APK?
                        -ik vraag om garantie?

                        En is het raar dat ik denk aan cruise control? Ik doel dan voornamelijk op de lange ritten uiteraard. Cruise control is natuurlijk een luxe maar is het inmiddels ook onmisbaar geworden?

                        je bent niet lastig hoor hahaha vragen mag altijd.

                        -Nieuwe apk zou ik altijd doen met een auto die je niet kent,dan weet je dat je zowiezo 1 jaar “onbezorgt” (kan altijd wat stuk gaan wat met de apk nog goed was)

                        -Garantie zou je ook om kunnen vragen alleen is de vraag of je die krijgt.
                        Bij een goede bekende garage geven ze vaak wel een paar maanden garantie (6maand ofzo)

                        – Cruise controle is altijd een lekkere optie voor de lange afstand.
                        Bij de ene zit het er al in en bij de andere is het vrij makkelijk in te bouwen

                        NB.

                        Als je een zafira hebt gekocht…..dan wel even je zelf netjes voor stellen en een paar leuke foto’s van je nieuwe aanwinst posten hier op het forum he….WIJ ZIJN HEEEEEEEEEEEEEEEL NIEUWSCHIERIG EN FOTO GEIL :jerry :jerry

                        succes.

                        #18016628
                        vectra208v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 January 2006

                          http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/opel/zafira-18-16v-elegance/2355869″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          dit is wel een leuke wagen al zeg ik het zelf :thumb

                          #18016629
                          -BlendjuH-
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2008

                            Die had ik ook al gezien Paul :thumb
                            Vindt het ook een mooie zaf

                            #18016630
                            OpeltjeJanssen
                              Lid sinds:
                              14 May 2012

                              Jongens, superbedankt!

                              Paul, ik beloof jullie plechtig dat als ie er is (kan nog een maand of misschien 2 duren) jullie volop foto’s gaan krijgen!

                              #18016631
                              ErikB
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 October 2004

                                En of een Zafira een ideale familiewagen is !!
                                We hebben een stel roadsters, een oldtimer, een knappe sportieve break, maar de Zafira heeft z’n plaatsje. Jaren gebruikt als dagelijkse auto van nieuw tot meer dan 200k km, in zomer en winter (-25°C en erger), op vakantie in Oostenrijk, Italie, Verenigd Koninkrijk enz.: super aangenaam.
                                We hebben de 1.8i met 125pk uit 2003 in Elegance uitvoering met Sport en Winter pack en leder interieur. Distributieriem vervangen was door het hoge jaarlijks gemiddelde afgelegde afstand behoorlijk kostelijk. Ook heeft de airco ook regelmatig nieuwe stukken nodig gehad. Verder bleef de onderhoudskost zeer gunstig.
                                Een hele tijd geleden faalde de airco weer. De garage moest concluderen dat de ECU aan vervanging toe was. Wat later faalde de ECU volledig en is er een nieuwe geplaatst. Prijzig, maar onze Zafira was daarmee gered.
                                Niets kan onze Zafira vervangen.

                                #18016632
                                OpeltjeJanssen
                                  Lid sinds:
                                  14 May 2012

                                  Dat klinkt heel positief Erik. Krijg er steeds meer zin in. Zeker als ik hoor waar jouw Zaf allemaal al geweest is.

                                  Heb al bedacht dat als het zover is ik hier wat linkjes naar mogelijk interessante auto’s kan plaatsen. Meesten van jullie hebben toch iets meer kennis ervan dan ik.

                                  Overigens erg jaloers op je Roadsters :D. Wat een toffe en stoere auto is dat!

                                  #18016633
                                  OpeltjeJanssen
                                    Lid sinds:
                                    14 May 2012

                                    Prachtige Zaf trouwens!

                                    #18016634
                                    vectra208v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 January 2006

                                      @OpeltjeJanssen wrote:

                                      Jongens, superbedankt!

                                      Paul, ik beloof jullie plechtig dat als ie er is (kan nog een maand of misschien 2 duren) jullie volop foto’s gaan krijgen!

                                      haha niet te overhaast 1 anschaffen maar rustig rond kijken voor 1 die je het meest aanspreekt en waar je een goed gevoel bij hebt.

                                      we wachten geduldig af ;)

                                      #18016635
                                      OpeltjeJanssen
                                        Lid sinds:
                                        14 May 2012

                                        Weet wat je zegt. Geduld is niet een eigenschap die ik beheers :D. Maar helaas is het niet anders, eerst moet het budget er zijn. Tot die tijd gewoon lekker wat op het net rondneuzen :).

                                        #18016636
                                        OpeltjeJanssen
                                          Lid sinds:
                                          14 May 2012

                                          Jongens, om een ideetje te krijgen. Wat vinden jullie bv. van deze auto:

                                          http://www.autowereld.nl/opel/zafira/1.8-16v-comfort-3087623/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Hij ziet er in mijn ogen wel netjes uit maar met mijn kennis mis ik misschien wel iets.

                                          #18016637
                                          -BlendjuH-
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 April 2008

                                            Ziet er netjes uit …
                                            En volgens mij ook van een liefhebber geweest …
                                            Zit namelijk een double d irmscher uitlaat onder :wub
                                            En die zit er niet zomaar onder ;)

                                            #18016638
                                            Dolby
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 May 2008

                                              Hele leuke Zafira maar een comfort is wel standaard zonder airco. volgens mij heeft deze zafira ook geen airco. Maar dat is iets wat ieder persoonlijk wilt wel of niet hebben.

                                              #18016639
                                              OpeltjeJanssen
                                                Lid sinds:
                                                14 May 2012

                                                Haha, dat jullie dat zo zien. Ik zou het niet gezien hebben van die uitlaat :).

                                                Ik vond hem erg mooi inderdaad.

                                                Maar een airco is wel een must. Zeker als ie richting de wat warmere oorden gaat. Fijn. Nu heb ik een idee waar ik naar moet kijken. Als jullie het niet erg vinden zal ik als het zover is toch nog af en toe een linkje plaatsen. Voor mij een fijn gevoel dat kenners er ook even naar gekeken hebben, al is het dan maar via internet.

                                                #18016640
                                                vectra208v
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 January 2006

                                                  ziet er opzich goed uit maar moet wel ff goed schoongemaakt worden van binnen.
                                                  De natte plek op de vloer bij de bestuurder ff goed bekijken of het van het instappen is of dat er ergens wat lekt en ff de bekleding omhoog trekken en de bodem bekijken.

                                                  motorisch ff kijken of het blok niet te nat is met olie..zweten mag maar moet niet te gek worden.

                                                  Ff een goede proefrit maken en goed luisteren of je vreemde dingen hoort.

                                                  verder wel de moeite waard om eens te gaan kijken.

                                                  #18016641
                                                  StinG
                                                    Lid sinds:
                                                    27 May 2011

                                                    bij de opties staat toch echt wel > airco

                                                    die zafira ziet er goed uit en idd ff naar die vlek kijken

                                                    #18016642
                                                    -BlendjuH-
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 April 2008

                                                      @StinG wrote:

                                                      bij de opties staat toch echt wel > airco

                                                      die zafira ziet er goed uit en idd ff naar die vlek kijken

                                                      Dat zegt helemaal niks …
                                                      Vaak zet de verkoper dat erbij om de wagen snel kwijt te zijn …
                                                      Dit kan ook een hele goede zijn om af te dingen :thumb
                                                      De corsa van me schoonmoeder zou elektrische ramen hebben en
                                                      elektrisch verstelbare spiegels …
                                                      Vanwege die opties die er bij stonden maar niet erop zaten hebben we
                                                      200,- van de prijs afgehaald :jerry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 107)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.