Opel Zafira B 2.2 noodloop

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira B 2.2 noodloop

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18469904
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Sinds kort gaat mijn Zafira uit 2006 in noodloop, verdachte hogedrukpomp, brandstofdruksensor en regelaar vervangen, maar geen resultaat

      Echter als om de stekker van brandstofdrukregelaar uithaal, dan rijdt bijna normaal, gaat dus niet in noodloop.

      Wel iets onregelmatige motor en toerenteller die naar 0 gaat bij stilstaan, maar valt niet uit.

       

      Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

      #18470044
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        <p style=”text-align: center;”>De brandstof druk rijdend uitlezen. Waarschijnlijk loopt die beter zonder drukregelaar omdat die dan niet open staat en tot 3500 toeren redelijk kan rijden. Hij zal dan weliswaar veel te arm lopen met kans op schade aan de motor.</p>
        Hogedrukpomp vervangen door een nieuwe? Of een gebruikte?

        #18470435
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Nee hogedrukpomp is helaas ook  niet het probleem, zojuist vervangen.

          #18471530
          eknapen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 March 2005

            Ik lees mee, afgelopen week bijna hetzelfde mee gemaakt, op de autoweg ging het service lampje aan, niet veel later ook het gele motorblok lampje, daar na geen vermogen meer en in een soort nood loop. ANWB erbij, > Bobine , die vervangen maar was het niet, 2e maal anwb erbij  die heeft de stekkers van de brandstofsensor los gemaak en zo dus thuis gekomen. Staat nu in de garage maar……………  Het is nu testen testen testen.  Nu zijn ze de injectoren aan het testen maar men denk aan de ecu…….. :help:

            #18479531
            denny88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2022

              erachter gekomen wat het is?

              ik heb hetzelfde nagenoeg….

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.