Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Opel Zafira B 01 2006 Met GAS ALTIJD WAT!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2010 om 16:16 #17221687
Mijn auto 3 jaar geleden van een gasinstallatie laten voorzien door R.Wouda. Inmiddels staat de teller op 81000km, niet veel toch ? lampje uitlaat gassen stuurde mij naar de garage en een wat hakkerig lopende motor.
Na de electronische analyze (kleppen/ontstekking) het euvel niet kunnen verhelpen dus moest er mechanisch gecontroleerd worden. Nu blijkt dat de kleppen gesteld te moeten worden worden. Moeten normaal op 0.3 staan en stonden allemaal op Nul. Misschien ook nog een revisie van de cylinder KOP.Heb meerdere auto’s op gas gereden maar met deze OPEL ben ik steeds zuur. Iemand anders dezelfde ervaring? Weet nog niet eens wat de kosten zijn maar ik vind het belachelijk dat je met 80000km al een revisie nodig hebt? :fy1
Is dit een maandagochtend auto of?
Iemand?:swear
26 mei 2010 om 16:18 #17679215Sommige merken kunnen idd slecht tegen gas
En idd kleppen stellen moet wel vrij vaak gebeuren (ik geloof 1x per jaar)
Ik heb een Renault Express gehad op gas en daar moest ik elk jaar kleppen stellen26 mei 2010 om 17:31 #17679216Ik neem aan een Z18XER..
Die zijn inderdaad een Drama op Gas.
Zijn voorloper (Z18XE is daarentegen Juist Heel geschikt op gas (zelf stellende kleppen)).
Dat de kleppen vaak gesteld moeten worden bij deze motoren is inderdaad een bekend probleem.
Willem
27 mei 2010 om 10:53 #17679217Het is inderdaad een Z18XER:vertag
Update van de Garage, kleppen zijn gesteld, compressie nu goed, echter het euvel is nog niet verholpen. Hij loopt nog steeds op 3,5 cylinder..? :wub Nu zoekt de dealer contact met Opel over “coulance” en vervolg stappen. :argueTheowl:cry
27 mei 2010 om 10:57 #17679218Heb zelf diverse Opels gehad op LPG, twee met > 3 ton en m’n Vectra is hard op weg naar de 250.000.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
De weinige problemen die ik gehad heb kwamen door achterstallig onderhoud, maar dat vind ik eigen schuld, dikke bult.
Maar die Z18XER’s schijnen inderdaad problemen te geven op gas, iets met te zachte klepzittingen….28 mei 2010 om 14:23 #17679219Update van de Garage, probleem alleen te verhelpen door nieuwe cilinderkop:fy1, voorstel is nu een andere type te nemen welke wel geschikt is voor gas!! Had ik als klant bij het gasinbouw station dan niet gewezen moeten worden op deze problemen:hmmz:vertag Mij werd verteld dat de auto zonder problemen op gas zou rijden! Ik zoek nu contact met het inbouw station en overweeg rechtsbijstand aan te vragen. De auto is van eind 2005 met alle reguliere onderhoudsbeurten bij Opel uitgevoerd, Opel heeft ook nooit gewaarschuwd voor dit. Bij 80000 km een komplete nieuwe cilinderkop :vertag:fy1:fy1 Opel betaald 40% mee aan de cilinderkop echter de rest is rekening man! Al die analyze en klepstellingen hadden ook achterwegen kunnen blijven omdat ook bij Opel bekend is dat deze motoren niet op gas kunnen!!:argue:vertag Wat ik vinden jullie…:wub
10 augustus 2010 om 10:30 #17679220Ik rijdt zelf vanaf sept 2007 een zafira 1.8 easytronic op LPG. Gel;ukkig voor mij een leaseauto.
Bij 60000 kleppen gesteld. (Erg duur want er zitten geen hydro stoters in waardoor nokkenas eruit moet enz.)
Bij 90000 komplete koprevisie
Bij 115000 nieuwe nokkenasverstelling
Nu bij 129000 nieuwe nokkenasketting met kettingwielen en wederom kleppenstellen.Ook op de duitse forums staan verschillende verhalen met de z18xer met problemen op LPG. Ook de door Opel geleverde auto’s met irmscher installatie.
Er zijn overigens wel verhalen dat na een gereviseerde kop welke dan ook voorzien wordt met hydro stoters en geharde klepzittingen het euvel verholpen is.Succes met je auto en laat even weten hoe het is opgelost. Ik moet nog tot volgend jaar sept. met deze LPG auto. Daarna zeker weer een diesel.
11 augustus 2010 om 20:26 #17679221origineel gepost door Theowl21
Update van de Garage, probleem alleen te verhelpen door nieuwe cilinderkop:fy1, voorstel is nu een andere type te nemen welke wel geschikt is voor gas!! Had ik als klant bij het gasinbouw station dan niet gewezen moeten worden op deze problemen:hmmz:vertag Mij werd verteld dat de auto zonder problemen op gas zou rijden! Ik zoek nu contact met het inbouw station en overweeg rechtsbijstand aan te vragen. De auto is van eind 2005 met alle reguliere onderhoudsbeurten bij Opel uitgevoerd, Opel heeft ook nooit gewaarschuwd voor dit. Bij 80000 km een komplete nieuwe cilinderkop :vertag:fy1:fy1 Opel betaald 40% mee aan de cilinderkop echter de rest is rekening man! Al die analyze en klepstellingen hadden ook achterwegen kunnen blijven omdat ook bij Opel bekend is dat deze motoren niet op gas kunnen!!:argue:vertag Wat ik vinden jullie…:wuben nu? wat kom je hier vertellen? dat de z18xer en een aantal andere motoren problemen geven met de kop op gas had ik je ook kunnen vertellen.
nu heeft Opel affabriek een gas systeem te leveren die wel beter zou zijn. ik ben benieuwd!
10 december 2010 om 15:48 #17679222En het is weer zover. Complete koprevisie bij 143000 km.
Dit is dus de tweede keer de de complete cilinderkop gereviseerd wordt.:swear:swear
Ik hoop dat ie het nu tot maart 2011 vol houdt. Dan gaat ie vervroegd uit de lease. Iemand belangstelling????;);)
10 december 2010 om 21:24 #17679223Probleem met deze motoren is de te “zachte” klepzitting.
Wij hebben goede ervaring met een toevoeging dit is een reservoir die op het inlaatspuitstuk wordt aangesloten en dan regelmatig dit meeopzuigt om dat inslaan van de kleppen te voorkomen.Nu bij 129000 nieuwe nokkenasketting met kettingwielen en wederom kleppenstellen.
@ckad nokkenasketting? Bij een 1.8? Deze heeft een riem geen ketting.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.