Opel Zafira B 01 2006 Met GAS ALTIJD WAT!!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira B 01 2006 Met GAS ALTIJD WAT!!

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Theowl21

Mijn auto 3 jaar geleden van een gasinstallatie laten voorzien door R.Wouda. Inmiddels staat de teller op 81000km, niet veel toch ? lampje uitlaat gassen stuurde mij naar de garage en een wat hakkerig lopende motor.
      Na de electronische analyze (kleppen/ontstekking) het euvel niet kunnen verhelpen dus moest er mechanisch gecontroleerd worden. Nu blijkt dat de kleppen gesteld te moeten worden worden. Moeten normaal op 0.3 staan en stonden allemaal op Nul. Misschien ook nog een revisie van de cylinder KOP.

Heb meerdere auto’s op gas gereden maar met deze OPEL ben ik steeds zuur. Iemand anders dezelfde ervaring? Weet nog niet eens wat de kosten zijn maar ik vind het belachelijk dat je met 80000km al een revisie nodig hebt? :fy1

Is dit een maandagochtend auto of?

Iemand?:swear

Jerk
      Deelnemer

Sommige merken kunnen idd slecht tegen gas
        En idd kleppen stellen moet wel vrij vaak gebeuren (ik geloof 1x per jaar)
        Ik heb een Renault Express gehad op gas en daar moest ik elk jaar kleppen stellen

wim-v6
        Deelnemer

Ik neem aan een Z18XER..

Die zijn inderdaad een Drama op Gas.

Zijn voorloper (Z18XE is daarentegen Juist Heel geschikt op gas (zelf stellende kleppen)).

Dat de kleppen vaak gesteld moeten worden bij deze motoren is inderdaad een bekend probleem.

Willem

Theowl21

Het is inderdaad een Z18XER:vertag
            Update van de Garage, kleppen zijn gesteld, compressie nu goed, echter het euvel is nog niet verholpen. Hij loopt nog steeds op 3,5 cylinder..? :wub Nu zoekt de dealer contact met Opel over “coulance” en vervolg stappen. :argue

Theowl:cry

CommoCruiser
            Deelnemer

Heb zelf diverse Opels gehad op LPG, twee met > 3 ton en m’n Vectra is hard op weg naar de 250.000.
              Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
              De weinige problemen die ik gehad heb kwamen door achterstallig onderhoud, maar dat vind ik eigen schuld, dikke bult.
              Maar die Z18XER’s schijnen inderdaad problemen te geven op gas, iets met te zachte klepzittingen….

Theowl21

Update van de Garage, probleem alleen te verhelpen door nieuwe cilinderkop:fy1, voorstel is nu een andere type te nemen welke wel geschikt is voor gas!! Had ik als klant bij het gasinbouw station dan niet gewezen moeten worden op deze problemen:hmmz:vertag Mij werd verteld dat de auto zonder problemen op gas zou rijden! Ik zoek nu contact met het inbouw station en overweeg rechtsbijstand aan te vragen. De auto is van eind 2005 met alle reguliere onderhoudsbeurten bij Opel uitgevoerd, Opel heeft ook nooit gewaarschuwd voor dit. Bij 80000 km een komplete nieuwe cilinderkop :vertag:fy1:fy1 Opel betaald 40% mee aan de cilinderkop echter de rest is rekening man! Al die analyze en klepstellingen hadden ook achterwegen kunnen blijven omdat ook bij Opel bekend is dat deze motoren niet op gas kunnen!!:argue:vertag Wat ik vinden jullie…:wub

astraminator
                Deelnemer

Ik rijdt zelf vanaf sept 2007 een zafira 1.8 easytronic op LPG. Gel;ukkig voor mij een leaseauto.
                  Bij 60000 kleppen gesteld. (Erg duur want er zitten geen hydro stoters in waardoor nokkenas eruit moet enz.)
                  Bij 90000 komplete koprevisie
                  Bij 115000 nieuwe nokkenasverstelling
                  Nu bij 129000 nieuwe nokkenasketting met kettingwielen en wederom kleppenstellen.

Ook op de duitse forums staan verschillende verhalen met de z18xer met problemen op LPG. Ook de door Opel geleverde auto’s met irmscher installatie.
                  Er zijn overigens wel verhalen dat na een gereviseerde kop welke dan ook voorzien wordt met hydro stoters en geharde klepzittingen het euvel verholpen is.

Succes met je auto en laat even weten hoe het is opgelost. Ik moet nog tot volgend jaar sept. met deze LPG auto. Daarna zeker weer een diesel.

Opelkees
                  Deelnemer

origineel gepost door Theowl21
                    Update van de Garage, probleem alleen te verhelpen door nieuwe cilinderkop:fy1, voorstel is nu een andere type te nemen welke wel geschikt is voor gas!! Had ik als klant bij het gasinbouw station dan niet gewezen moeten worden op deze problemen:hmmz:vertag Mij werd verteld dat de auto zonder problemen op gas zou rijden! Ik zoek nu contact met het inbouw station en overweeg rechtsbijstand aan te vragen. De auto is van eind 2005 met alle reguliere onderhoudsbeurten bij Opel uitgevoerd, Opel heeft ook nooit gewaarschuwd voor dit. Bij 80000 km een komplete nieuwe cilinderkop :vertag:fy1:fy1 Opel betaald 40% mee aan de cilinderkop echter de rest is rekening man! Al die analyze en klepstellingen hadden ook achterwegen kunnen blijven omdat ook bij Opel bekend is dat deze motoren niet op gas kunnen!!:argue:vertag Wat ik vinden jullie…:wub

en nu? wat kom je hier vertellen? dat de z18xer en een aantal andere motoren problemen geven met de kop op gas had ik je ook kunnen vertellen.

nu heeft Opel affabriek een gas systeem te leveren die wel beter zou zijn. ik ben benieuwd!

astraminator
                    Deelnemer

En het is weer zover. Complete koprevisie bij 143000 km.

Dit is dus de tweede keer de de complete cilinderkop gereviseerd wordt.:swear:swear

Ik hoop dat ie het nu tot maart 2011 vol houdt. Dan gaat ie vervroegd uit de lease. Iemand belangstelling????;);)

jsgsi
                      Deelnemer

Probleem met deze motoren is de te “zachte” klepzitting.
                        Wij hebben goede ervaring met een toevoeging dit is een reservoir die op het inlaatspuitstuk wordt aangesloten en dan regelmatig dit meeopzuigt om dat inslaan van de kleppen te voorkomen.

Nu bij 129000 nieuwe nokkenasketting met kettingwielen en wederom kleppenstellen.

@ckad nokkenasketting? Bij een 1.8? Deze heeft een riem geen ketting.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.