Opel zafira-A 2005 2.2DTI – Noodloop

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel zafira-A 2005 2.2DTI – Noodloop

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340982
    skaffa90
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 March 2017

      Beste mensen,

      Ik ben sinds vorige week weer eigenaar van een opel. en wel de zafira uit 2005 met alles erop en eraan wat ik wou.

      Nu heb ik een heel vreemd iets aan de opel (eigenlijk 2 dingen maar 1 ding valt makkelijk op te lossen)

      Ik heb de melding koelwater laag regelmatig in mijn beeldscherm staat. Ga ik echter onder de kap kijken dan is het niveau netjes op peil.
      Nu is dit uiteraard niet het grootste probleem want ik heb een nieuwe sensor gehaald en die gaat er morgen in en ik verwacht dat dit probleem mits het geen elektrische kortsluiting is dat de storing zal verdwijnen.

      Nu is mijn grotere probleem de noodloop (max 120km/u) die in de auto verschijnt.
      En dit wel op het volgende moment: Als mijn boordcomputer aangeeft dat ik +- 150km op mijn tank nog kan.
      Zodra ik getankt heb dan is alles weer alsof er niks aan de hand is. Nu kan ik zeggen ik ga wat vaker tanken, maar zou het toch prettiger vinden als mijn auto ook met een lager tank niveau het gewoon bleef doen.

      Ik dacht eerst dat dit kwam door de koelwater sensor maar na het tanken was het over behalve het koelwater niveau melding dus ik heb dit uitgesloten als oorzaak.

      Zijn er mensen die een idee of een ervaring hiermee hebben en mij ermee kunnen helpen.

      Specs van de auto:
      BJ: 2005
      KM-stand: +- 296.000
      Distrb. ketting
      Elk jaar beurt gehad bij een Opel dealer (volgens het onderhoudsboekje en de stempel)
      Geen olie of koelwater gebruik / minimaal (logische voor zijn km stand)
      Verder is het de Maxxx uitvoering als ik me niet vergis en hierbij de meest luxe uitvoering in zijn model…. (of dit waar is geen idee)

      Alvast bedankt, Safa van der lei

      #18341047
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Mogelijk dieselpomp die niet voldoende brandstof kan leveren boven de 120KM per uur. Mogelijk defecte dieselpomp.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.