Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Opel Zafira 1.9 diesel TDI problemen met gaspedaal begrenzin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2013 om 12:59 #17260252
Dag,
Wij zijn in Frankrijk gestrand met onze opel Zafira. Door garage is de auto opgehaald. Het volgende probleem doet zich voor. Tijdens het rijden in zijn 4 wordt het toerental begrensd bij 1400. Gaspedaal reageert niet meer. Het stoppen van de auto en het opnieuw starten heeft er de afgelopen dagen voor gezorgd dat we daarna weer gewoon konden rijden. Afgelopen zaterdag auto tot 4 keer toe opnieuw gestart (warm weer koude motor) maar de auto blijft in zijn begrenzing van 1400 hangen. Zondag auto opgehaald (start koud weer, koude motor) geen probleem. Garage kan niks vinden. Wie biedt er hulp We moeten donderdag weer naar NL. In het verleden voor gelijksoortig euvel al twee x een nieuw pedaal door garage geplaatst. Lijkt nu weer het zelfde maar zou toch van de zotte zijn als er voor de derde keer een nieuwe pedaal in zou moeten. Mogelijk een technisch / electronisch probleem van de auto.
Jacqueline
27 augustus 2013 om 19:43 #18170034kan gaspedaal zijn idd, maar de gasklep zelf wil ook nog wel eens kapot gaan, ook kan het aan de ecu liggen of een kabelbreuk ergens
27 augustus 2013 om 19:56 #1817003527 augustus 2013 om 19:59 #18170036Dag Nick, bedankt voor je reactie. Problemen zijn incidenteel en de laatste twee dagen bij de garage treedt dit niet op. Wat zou volgens jou nu het meest waarschijnlijk kunnen zijn. Zou toch ook bijzonder zijn dat als het wel het gaspedaal is dat dit dan nu voor de derde keer zich voordoet en er weer een nieuw gaspedaal in zou moeten. Advies van de ANWB is om toch hiermee naar huis te rijden als het probleem morgen bij de garage zich niet voordoet. Kan dit schadelijk zijn voor de motor?
Jacqueline27 augustus 2013 om 20:18 #18170037AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gaat er ook een lampje branden op het dashboard? Kan ook noodloop zijn. Dan ziet de computer een storing en gaat in noodloop. Om schade te voorkomen. Kan wat zijn kan niks zijn. Uitlezen bied uitkomst.
Kan het kwaad om er mee door te rijden. Kan ik niks over zeggen. Noodloop is natuurlijk niet voor niks. Voor het zelfde geld stelt het niks voor. Bijvoorbeeld een vuile turbodruk sensor. Of er is wel degelijk wat aan de hand!?28 augustus 2013 om 08:28 #18170038dank voor de reactie er gaat geen lampje branden op het dashboard. garage gaat zo weer een testrit maken maar kunnen het niet vinden. Wellicht dat de Franse taal ook een belemmering is om goed uit te leggen wat het probleem is. We hebben zelf sterk het vermoeden dat e.e.a. met de buitentemperatuur samen hangt.
28 augustus 2013 om 21:48 #18170039Waarschijnlijk vocht in de zekeringkast onder de motorkap (ik hed het zelf ook al een aantal keren gehad): de zekeringskast losdraaien (3x torx 30 en een moertje) vervolgens bij het bovenste blok van de drie de pinnen rechtsonder insmeren met contactvet. Als je het open hebt liggen zie je wel wat ik bedoel.
Ik heb er nog een afbeelding bijgezocht:
Het gaat om de rij pinnen waar “clutch switch” bij staat. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.