Opel Zafira 1.9 cdti motor slaat af

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira 1.9 cdti motor slaat af

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260199
    driveband
      Lid sinds:
      19 September 2013

      Hallo allemaal, goedendag, mijn naam is Jimmy.
      Heb onlangs een Opel Zafira 1.9 cdti 110kw aut dpf gekocht, kort hierna had ik al problemen: de motor slaat af. De garage heeft een code uitgelezen, namelijk B 2961. Heeft iemand hier ooit zo’n storing gehad en wat is dit?

      De garage waarbij ik de auto heb gekocht geeft garantie op motor en bak, dus ik heb de auto terug gebracht. Ze hebben de massakabel schoon gemaakt en teruggeplaatst. Volgens hen zal de motor niet meer afslaan. Echter, het probleem is groter geworden. De motor slaat minimaal 3 keer per dag af, en dit tijdens het rijden. Ook geeft de auto continu storing aan “koelvloeistof peil controleren”, maar dit reservoir zit vol…..
      Ik hoop meer te weten te komen.

      Dank u allemaal, fijne dag verder.

      #18169589
      T56
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2013

        Hoi , van je melding koelvloeistof peil dat komt meer voor.
        Je moet je koelvloeistof tankje + de sensor vervangen dan is dit opgelost.
        Met het andere probleem kan ik je helaas niet helpen.

        Succes

        #18169590
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Fout in de startblokkeering, voor een Exacte foutomschrijving is uitlezen met een OPEL testapparaat nodig..

          Willem

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.