Opel Vivaro maandag of vrijdag wagen ???

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Opel Vivaro maandag of vrijdag wagen ???

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    lordbizarre
    Deelnemer

Er is niet veel meer aan te doen want Opel dealer Heverlee bestaat niet meer , maar toch via deze weg ff mijn ongenoegen uiten over de minimale kwaliteit van m’n Opel Vivaro ( ok is in feite een Renault ) , die nu , na 5 jaar en 160.000 km als “schroot” moet verkocht worden .
      En dit door slecht werkende delen en waar ik totaal geen invloed op kan hebben !
      Vooreerst moest de ontkoppelingcylinder reeds na één jaar vervangen worden wegens defect ; een paar weken na het verstrijken van de 2-jarige garantie , begaf de turbo het ( dus geen garantie…en hoge kosten ); ondertussen verschillende malen binnen geweest omdat er problemen waren met het achterklep slot ( heb dan maar zelf de achterbekleding afgenomen om het steeds manueel toch te kunnen openen & sluiten ) ; en nu , na vijf jaar en 160.000 km , gaat er een warmte-regelklep ( juiste naam ken ik niet ) defect en vliegt door de turbo en deze blaast z’n vinnen in de motorblok ….pfffff….weeral onafhankelijk van de rijstijl ( als ik 1000,-km met 68 l doe ben ik zeker geen “laagvlieger”…) Resultaat : motor moet er onderuit , en nagekeken worden op metaalschilfers/deeltjes , turbo te vervangen , warmteregelklep te vervangen …en ze willen er niet aan beginnen onder de € 3000 !!!
      b.t.w. steeds Transits gereden , eerste 345.000 km zonder problemen , tweede 280.000 en derde 300.000 …maar ‘k was het zicht een beetje moe en Vivaro leek me wel wat …wat een verkeerde keuze !!!
      Ah ja , ook ( waarschijnlijk binnenkort ) problemen met de versnellingsbak die stilletjesaan moeilijk in tweede wilt schakelen ….
      Nee , Renault motoren , al zijn ze ook aanwezig in ‘t F1 circuit ….geen kwaliteit en m’n gemoedsrust word er ook niet beter op
      Eén pluspuntje : bij een andere Opeldealer geven ze me nog € 1000 als “troostprijs” …wow…

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.