opel vivaro 2.0cdti 115pk valt stil

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) opel vivaro 2.0cdti 115pk valt stil

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Anoniem

Mijn opel vivaro 2.0cdti 115pk valt op de stomste momenten stil. Zowel tijdens stationair draaien als in de bebouwde kom als op de snelweg. Er zijn geen bepaalde tijdsintervallen. Soms kan ik 500 km zonder problemen rijden, soms is er na 20 km al een herhaling. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt

bart-gsi
      Deelnemer

Brand er een motorstoring na het herstarten van de vivaro?? Zoja, uitlezen en anders kijken naar de hogedruk pomp…

Anoniem

neen na herstarten brand er niets, dan lijkt alles weer gewoon normaal. als hij stationair draait hoor je wel wanneer hij gaat stilvallen

bart-gsi
          Deelnemer

als hij zomaar zonder storing stilvalt zou ik ergens gaan zoeken bij de brandstof toevoer… aangezien een diesel geen ontsteking heeft ( los van de gloeistiften bij start)
            werkt je hogedrukpomp en levert die voldoende druk of de kabelboom aan de hogedrukpomp?? ( als deze electrisch is)

Opeltje17
            Deelnemer

Eerst uitlezen!!

Injectoren zijn wel een kwaaltje bij deze motoren(M9R)

bart-gsi
              Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Eerst uitlezen!!

Injectoren zijn wel een kwaaltje bij deze motoren(M9R)

uitlezen had ik al aangegeven
                namelijk..
                “Brand er een motorstoring na het herstarten van de vivaro?? Zoja, uitlezen en anders kijken naar de hogedruk pomp…”

maar injectoren kunnen ook nog..

Opeltje17
                Deelnemer

Had ik gelezen Bart ;)

Was alleen om aan te geven dat TS eerst gaat uitlezen i.p.v lukraak vervangen o.i.d.

Anoniem

Bij uitlezen geeft hij foutcodes P0100, P0101 en P0200 aan. Dus de injectoren en iets met de luchtmassameter. ga er me dit weekend eens in verdiepen. Bedankt al voor de reacties

bart-gsi
                    Deelnemer

had even een ander forum en topic gelezen idd.. injectoren willen wel eens kapot gaan of lekker langs de seals..
                      bij de LMM kan het zijn dat ze massa niet goed is… mocht de storing van de LMM zich nog voorzoen na vervanging…

Opeltje17
                      Deelnemer

Zijn allemaal dingen die vaak voorkomen.

Had laatst een trafic(exact dezelfde bus en motor) daar heb ik uiteindelijk 4 injectoren van vervangen, deze sloeg niet af maar bokte heel erg met flink optrekken.

Dus ben bang voor de injectoren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.