opel vectra probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum opel vectra probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248438
    opelvectra101
      Lid sinds:
      11 May 2012

      Hallo,

      Ik ben mike en ik ben nieuw hier. Ik heb nooit eerder een Opel gehad, tot eergister.

      Eergister heb ik een Opel Vectra 1.6 16v gekocht uit 1998.

      Van de 2e eigenaar gekocht, 157.000 gelopen met uitdraai van de NAP.
      Nooit in gerookt, ziet er top uit. Kortom een mooie auto !!

      Ik heb hem woensdagochtend gekocht. Helemaal blij ermee en lekker rond gereden.
      Tot opeens in de namiddag het motormannagement lampje ging branden!!
      Gister dus naar de dealer gegaan en heb hem laten uitlezen, kwam eruit dat de EGR kleppen defect waren !
      Nu heb ik veel gelezen hierover op het forum over de EGR kleppen.

      Ik wil hem graag afdoppen met een dichte pakking, maar moet ik hiervoor eerst de defecte EGR vervangen ??

      Ook voelt het gas geven een beetje raar aan. Op het moment dat ik gas geef en het gas loslaat dan blijft het gas
      een seconde hangen voordat hij weer terug in zijn toeren valt. Is dit normaal bij Opel ? Of is er nog iets anders defect.

      Alvast bedankt ! En een fijne ( regenachtige ) dag toegewenst!

      #18016468
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Hey, welkom hier.
        Als de EGR-klep niet goed functioneert, wil de motor inderdaad soms in toeren blijven hangen als je van het gas afgaat. Het kan ook juist andersom zijn, dat de motor stilvalt als je van het gas afgaat. Ligt er een beetje aan of deze open- of dicht blijft staan.

        Als je ‘m gaat afdichten met een dichte pakking, hoef je niet de defecte EGR-klep te vervangen. Mogelijk (maar dat kan iemand anders wel bevestigen) houd je dan wel het brandende MM-lampje.

        #18016469
        Vectra C Wannabe
          Lid sinds:
          11 December 2009

          Volgens mij is het zo dat als je een X16XEL motor hebt kan je hem zonder problemenafdoppen, en als je een Z16XE motor hebt wordt de doorstroming gecontroleerd en blijft het MM lampje dus aan.

          Overigens welkom bij de Opel Club!!!

          #18016470
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012
            #18016471
            opelvectra101
              Lid sinds:
              11 May 2012

              Bedankt voor alle reacties en sorry dat ik nu pas reageer.
              Zit dagelijks voor mijn werk op internet, maar had hier niet meer gekeken.
              Blij dat ik de EGR kleppen niet hoef te vervangen !
              En ik hoop inderdaad dat het ”gas” probleem dan verholpen is !

              Wel grappig dat het lampje nu opeens niet meer brand :wtf

              Nu nog even iemand zoeken die me die EGR kleppen kan laten zien waar ze zitten haha

              #18016472
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Als je de EGR klep niet gangbaar maakt of vervangt, en deze blijft hangen in de stand open, kan de motor rot gaan lopen omdat ie de luchtstroom niet ziet omdat ie er niet is bij de betreffende stand van de klep.

                Reinig de klep en maak m gangbaar..

                Dichte pakking erop, en gaan.

                LET OP!! bij sommige X16XEL’s wil ht motor lampje af en toe aan gaan zonder enige Fysieke kenmerken, door de Afgedopte EGR klep.

                Dit maakt ook verder niks uit en is geen probleem. bij de volgende start is het lampje gewoon weer uit..

                Willem

                #18016473
                opelvectra101
                  Lid sinds:
                  11 May 2012

                  Ik wil hem graag morgen even schoonmaken. Denk dat ik dat goed met remmenreiniger kan doen toch?
                  Maar waar moet ik die pakking gaan halen dan ?

                  Ik weet niet veel van auto’s af, eigenlijk niks ! Kan ik dan wel zelf de kleppen schoonmaken en afdoppen? :hmmz
                  Ook heb ik geen idee waar ze nou precies zitten. Heb wat op Google gezocht maar kom ook niet echt eruit hoe ze
                  nou uitzien.

                  mike

                  #18016474
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Dealer, of zelf maken

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.