opel vectra motor valt uit tijdens rijden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum opel vectra motor valt uit tijdens rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258227
    opel vectra B 1.6
      Lid sinds:
      31 May 2013

      hallo Allemaal.

      sins kort heb ik een probleem met mij Vectra B 2001 1.6 16v eco pech :fy1

      ik reed s’ochtends vroeg naar me werk, auto starte prima motor liep goed net al altijd.
      maar toen ik onderweg bijna op me werk was na 15 min viel opeens motor uit tijdens het rijden.
      geprobeerd om auto aan de praat krijgen motor draaid wel olie druk was goed alleen sloeg niet aan.
      dus ik naar collega gebeld en heeft hij heeft mij vervolgens naar werk gesleept.
      meteen dacht ik zelf aan een kapote bobine dus ik heb meteen en bobine gemonteerd en in 1 keer starte de auto weer.
      en na me werk wilde ik met de auto naar huis en precies ook na 15min ongeveer toen de motor op tempertuur viel de motor weer uit.volgende dag uit gelezen foutcode p0400 uitlaatgas toevoer blabla EGR.
      EGR vervangen maar de probleem is er nog steeds. :cry

      heeft iemand hier verstand van of heeft de zelfde probleem gehad.
      graag even melden, ik zou jou dan dankbaar zijn.

      #18148190
      vectra-rene
        Lid sinds:
        15 August 2011

        Klinkt raar maar soort van gelijke probleem heb ik ook gehad met mn veccie 2001 eco 16 16v
        Kijk je brandstofrelais ff na onder de motorkap. Zo niet bij mij was t een loscontact in de ecu en heb toen een nieuwe ecu erin laten zetten dat kostte me flink wat euro’s.

        #18148191
        opel vectra B 1.6
          Lid sinds:
          31 May 2013

          Dankjewel voor je snelle reactie.
          ik heb vandaag de brandstofrelais en de ecu aanstuuringsrelais onder de motorkap naar gekeeken.
          dat zijn 2 paarse relais als ik het goed heb.
          ik heb alleen geen idee hoe zemoet controleren, ik wil morgen bij auto electra 2 van die relais kopen en monteren en dan gaan rijden of deprobleem opgelost is.

          ik heb ook gehoord dat de ecu gerepareerd kon worden bij As Tronic.
          hoeveel heeft het jou gekost? boven de 300euro? :cry

          #18148192
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Vervangen voor 2 exemplaren van de sloop

            Of effe open maken en kijken of de contactpunten erg vervuild zijn..

            Willem

            #18148193
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Komt de egr foutcode terug? Zoniet denk ik eerder aan de krukassensor welke niet goed functioneert. Zeker omdat je vermeld dat hij op temperatuur uitvalt. Of kan natuurlijk nog altijd de ecu zijn welke defect is.

              #18148194
              opel vectra B 1.6
                Lid sinds:
                31 May 2013

                ik heb vandaag de ECU gedemonteerd en opgestuurd naar As Tronic.
                dus nu af wachten of ze een probleem vinden.
                zodra ik wat meer weet laten ik jullie weten.

                #18148195
                sentinel69
                  Lid sinds:
                  27 October 2004

                  Eerst lijkt de auto redelijk te lopen en dan valt ie stil … daarna slaat ie niet aan ….. dan zou ik zeggen …. de module …..

                  #18148196
                  mike hammer
                    Lid sinds:
                    7 November 2009

                    gewoon een nieuwe auto kopen da’s het beste :jerry :jerry :jerry

                    #18148197
                    Carina_1984
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2013

                      Wij hebben precies dezelfde verhaal met onze Vectra 1.8 Sport…
                      Uitlezen gaf een storing aan aan de luchtmassameter en krukassensor.
                      Die hebben we dus laten vervangen. Onderdelen via Duitsland laten komen, scheelt behoorlijk met hier!
                      Maar helaas hebben we t afslaan nog steeds… T rare is alleen dat er soms ook zo weleens een paar dagen
                      tussen zit dat ie niet afslaat.
                      Hebben de auto vorige week in Duitsland laten uitlezen. Daar kwam uit dat t computernummer niet overeenkomt
                      met het chassisnummer hoe dit samen geregisteerd staat bij Opel in de database.
                      Dit geeft waarschijnlijk bij de onze deze storing.
                      Vermoedelijk heeft de vorige eigenaar dit niet laten veranderen toen hij er een andere/nwe computer heeft
                      ingezet…
                      Er moet een soort van update inkomen nu wat t hopelijk verhelpt…

                      #18148198
                      Carina_1984
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2013

                        Hij gaf een foutcode aan wat met de computer te maken had

                        #18148199
                        vectra-rene
                          Lid sinds:
                          15 August 2011

                          Ik had een nieuwe ecu erin laten zetten en inlerenbel of mail met opel vrijhoeven in heesbeen 750euro

                          #18148200
                          Carina_1984
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2013

                            Nou dat is bij de onze gelukkig niet nodig…
                            N update is waarschijnlijk al genoeg… Dat kost een paar 10tjes.
                            Mocht t dan nog niet verholpen zijn, dan gaan ze m reviseren…
                            Altijd nog goedkoper dan die 750€!!!

                            Moeten ook nog n voor veer vervangen, en waarschijnlijk de draagarmrubbers…
                            Dus alle besparing is meegenomen!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.