Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › opel vectra motor valt uit tijdens rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2013 om 20:14 #17258227
hallo Allemaal.
sins kort heb ik een probleem met mij Vectra B 2001 1.6 16v eco pech :fy1
ik reed s’ochtends vroeg naar me werk, auto starte prima motor liep goed net al altijd.
maar toen ik onderweg bijna op me werk was na 15 min viel opeens motor uit tijdens het rijden.
geprobeerd om auto aan de praat krijgen motor draaid wel olie druk was goed alleen sloeg niet aan.
dus ik naar collega gebeld en heeft hij heeft mij vervolgens naar werk gesleept.
meteen dacht ik zelf aan een kapote bobine dus ik heb meteen en bobine gemonteerd en in 1 keer starte de auto weer.
en na me werk wilde ik met de auto naar huis en precies ook na 15min ongeveer toen de motor op tempertuur viel de motor weer uit.volgende dag uit gelezen foutcode p0400 uitlaatgas toevoer blabla EGR.
EGR vervangen maar de probleem is er nog steeds. :cryheeft iemand hier verstand van of heeft de zelfde probleem gehad.
graag even melden, ik zou jou dan dankbaar zijn.31 mei 2013 om 20:33 #18148190Klinkt raar maar soort van gelijke probleem heb ik ook gehad met mn veccie 2001 eco 16 16v
Kijk je brandstofrelais ff na onder de motorkap. Zo niet bij mij was t een loscontact in de ecu en heb toen een nieuwe ecu erin laten zetten dat kostte me flink wat euro’s.31 mei 2013 om 20:51 #18148191Dankjewel voor je snelle reactie.
ik heb vandaag de brandstofrelais en de ecu aanstuuringsrelais onder de motorkap naar gekeeken.
dat zijn 2 paarse relais als ik het goed heb.
ik heb alleen geen idee hoe zemoet controleren, ik wil morgen bij auto electra 2 van die relais kopen en monteren en dan gaan rijden of deprobleem opgelost is.ik heb ook gehoord dat de ecu gerepareerd kon worden bij As Tronic.
hoeveel heeft het jou gekost? boven de 300euro? :cry31 mei 2013 om 21:47 #18148192Vervangen voor 2 exemplaren van de sloop
Of effe open maken en kijken of de contactpunten erg vervuild zijn..
Willem
1 juni 2013 om 04:05 #18148193Komt de egr foutcode terug? Zoniet denk ik eerder aan de krukassensor welke niet goed functioneert. Zeker omdat je vermeld dat hij op temperatuur uitvalt. Of kan natuurlijk nog altijd de ecu zijn welke defect is.
1 juni 2013 om 11:08 #18148194ik heb vandaag de ECU gedemonteerd en opgestuurd naar As Tronic.
dus nu af wachten of ze een probleem vinden.
zodra ik wat meer weet laten ik jullie weten.1 juni 2013 om 13:53 #18148195Eerst lijkt de auto redelijk te lopen en dan valt ie stil … daarna slaat ie niet aan ….. dan zou ik zeggen …. de module …..
3 juni 2013 om 15:51 #18148196gewoon een nieuwe auto kopen da’s het beste :jerry :jerry :jerry
3 juni 2013 om 22:28 #18148197Wij hebben precies dezelfde verhaal met onze Vectra 1.8 Sport…
Uitlezen gaf een storing aan aan de luchtmassameter en krukassensor.
Die hebben we dus laten vervangen. Onderdelen via Duitsland laten komen, scheelt behoorlijk met hier!
Maar helaas hebben we t afslaan nog steeds… T rare is alleen dat er soms ook zo weleens een paar dagen
tussen zit dat ie niet afslaat.
Hebben de auto vorige week in Duitsland laten uitlezen. Daar kwam uit dat t computernummer niet overeenkomt
met het chassisnummer hoe dit samen geregisteerd staat bij Opel in de database.
Dit geeft waarschijnlijk bij de onze deze storing.
Vermoedelijk heeft de vorige eigenaar dit niet laten veranderen toen hij er een andere/nwe computer heeft
ingezet…
Er moet een soort van update inkomen nu wat t hopelijk verhelpt…3 juni 2013 om 22:30 #18148198Hij gaf een foutcode aan wat met de computer te maken had
6 juni 2013 om 19:50 #18148199Ik had een nieuwe ecu erin laten zetten en inlerenbel of mail met opel vrijhoeven in heesbeen 750euro
7 juni 2013 om 21:29 #18148200Nou dat is bij de onze gelukkig niet nodig…
N update is waarschijnlijk al genoeg… Dat kost een paar 10tjes.
Mocht t dan nog niet verholpen zijn, dan gaan ze m reviseren…
Altijd nog goedkoper dan die 750€!!!Moeten ook nog n voor veer vervangen, en waarschijnlijk de draagarmrubbers…
Dus alle besparing is meegenomen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.