Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra GTS Ketting.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2013 om 08:51 #17256907
Hello.
I have an Opel Vectra gts 2.2 benzine Z22se.
I was told by the opel dealer that I need to change the kettingset, because the engine is vibrating heavily and based on a readout from the computer.However the engine is vibrating only very slightly. There are no noises and any ticking sounds when the engine is on and running. I have been to another garage which did a readout and said there were no reports of problems.
They did advise to change the kettingset (alleen voor de nokkenas) but it was not urgent.
Can you advise what I should do? Did anyone else have this problem before. It is quite expensive to have the kettingset changed so please advise.
Thank you in advance.P.S You can also reply in dutch.
9 april 2013 om 09:42 #18125223wanneer is de laatste keer de ketting vervangen?
ik ben zelf niet bekend met de 2.2, maar voor de kenner is het misschien wel handig.
9 april 2013 om 13:51 #18125224AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het vibreren lijkt mij eerder een probleem met de balansketting. Daar zit niet zo veel spoed achter, maar het is wel raadzaam deze te vervangen. Als er rattelende geluiden bij het starten zijn dan is het vaker de distributieketting, en dan is het wel verstandig deze zo snel mogelijk te vervangen. Beide setjes kosten ronden de 300 euro per stuk aan materieel.
9 april 2013 om 15:32 #18125225Bedankt for the snelle reactie.
The problem may indeed be the balansketting. Can I change the balansketting only without changing the distributieketting?
Of course maybe it is better to change both (distributie and balans) but I would prefer to change only what is necessary.
If I change both it will costs me about 1300 euros and if I change balansketting only it can cost me 900 euro. What is your advise? What do you think is a normal price for changing both chains. I thought that the distributie/balansketting was ‘onderhoudsvrij’ therefore I only want to change what I think is the problem.
FYI the kettingen was nooit vervangen. Thank you in advance for the reply10 april 2013 om 06:08 #18125226Bij het vervangen van de balans ketting moet ook de nokkenas ketting er af.
Omdat de balans ketting achter de nokkenas ketting zit.Een universeel auto bedrijf zal de ketting voor ongeveer 850 tot 1000 euro kunnen vervangen.
Waar kom je vandaan.
Er zijn misschien forum leden in de buurt die je eventueel kunnen helpen.10 april 2013 om 14:00 #18125227Hi tnx for your reply. I live in Zaandam/Amsterdam area.
Do you or anyone know about an universeel auto bedrijf in this area where I can have both the balans ketting and the nokkenas ketting voor ongeveer 850 tot 1100 euro kunnen vervangen.At the moment I am still confused. Some garages say the ketting only needs to be changed if there is a noise.
I have no noise at the moment. No warnings in the dashboard. The only problem is that the engine vibrates slightly but the car drives perfect.Any advice will be gladly welcomed
10 april 2013 om 17:47 #18125228AnoniemLid sinds:
1 January 1970over opel kettingen weet ik niet veel. Maar bij Saab slijpt men de balansketting, wanneer deze geluid gaat maken, gewoon door en wordt hij weggehaald.
10 april 2013 om 20:17 #18125229Bij saab kan dat misschien maar bij Opel NIET!! Deze ketting drijft ook de waterpomp aan. Het schudden van de motor kan ook komen doordat de ketting 1 of meerdere tanden versprongen is.
Hier krijg je voor de rest geen storingen van.
Als je de ketting laat vervangen, laat ze altijd allebei doen. Scheelt je achteraf een hoop gezeik want de achterste wil ool nog wel eens breken. Met alle gevolgen van dien.Mocht je iemand zoeken voor een goedkopere reparatie, stuur me even een berichtje!
11 april 2013 om 06:53 #18125230I am searching for a garage where I can have my distributie kettings (nokkenas and balans) replaced for a price tusssen 800euro and 1200 euro.
I live in amsterdam area. please advise. bedankt.11 april 2013 om 16:36 #18125231AnoniemLid sinds:
1 January 1970@CarloAstra wrote:
Bij saab kan dat misschien maar bij Opel NIET!! Deze ketting drijft ook de waterpomp aan. Het schudden van de motor kan ook komen doordat de ketting 1 of meerdere tanden versprongen is.
Hier krijg je voor de rest geen storingen van.
Als je de ketting laat vervangen, laat ze altijd allebei doen. Scheelt je achteraf een hoop gezeik want de achterste wil ool nog wel eens breken. Met alle gevolgen van dien.Mocht je iemand zoeken voor een goedkopere reparatie, stuur me even een berichtje!
Bij Opel kunnen de balansassen er ook uit, maar alleen bij de z20net. Maar dat is gewoon een Saab blok.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.