Opel vectra c 2007 2.2 direct waar opletten bij aanschaf?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel vectra c 2007 2.2 direct waar opletten bij aanschaf?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18280398
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      @ Bart-GSi:
      Effe over verschil in rijden van een zelfde auto.

      Je zou voor de gein eens van een Corsa-B 1.0-12V of 1.2-16V 1.2 of 1.4-8V moeten overstappen op een 1.4-16V 1.6-16V of Diesel.
      Zit behoorlijk verschil in rijgedrag door meer gewicht op de neus en de 1.4-16V 1.6-16V en Diesels hebben (zwaardere) stabikisator voor en een stabikisator achter.
      Dat geeft al knap verschil.

      Dat geld ook voor bijvoorbeeld de astra-F met korte en lange subframe.

      Of stap eens van een Vectra-B 1.6-16V in een 2.2, V6 of diesel.
      Dat rijdt zo anders.
      Dat geld ook voor de Vectra-C verschil in de VectraC1 en C2 zal er niet zitten, wel in de motoren onderling.
      Kwa sturen rijdt een 1.8 heel anders dan zijn zwaardere broers.

      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

      #18280399
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Ik merkte er weinig verschil in toen ik van een 1.4 8v naar een 1.6 16v ging los van dat het sneller van 0-100 ging… En dat het beter van 100 -0 ging dankzij ABS want dat had die 1.4 niet.. Maar qua bochten werk kreeg ik bij beide het achterwiel omhoog en van de vectra gen idee.. Ben can een luie amerikaan naar een v6 diamond sport gegaan.. En ja daar zat wel verschil tussen maar dat is een totaal andere klasse auto…

        #18280400
        remutr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 August 2012

          wim ga wel eens proefrijden met een v6 fwd, eens kijken of dat ding idd. niet zo giga onderstuur heeft als mijn 1.6.

          even de rotondes die voor de omega 2 vingers in zijn neus met dezelfde snelheid proberen te nemen

          #18280401
          kadettgte@freeler.nl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 March 2005

            :thumb :thumb :thumb :thumb.
            Misschien iets voor je bj 2007 redelijk in de buurt toch . :hmmz :hmmz :hmmz.
            http://link.marktplaats.nl/m918064433″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18280402
            daveensannie
              Lid sinds:
              28 March 2015

              @kadettgte@freeler.nl wrote:

              :thumb :thumb :thumb :thumb.
              Misschien iets voor je bj 2007 redelijk in de buurt toch . :hmmz :hmmz :hmmz.
              http://link.marktplaats.nl/m918064433″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              Mooi ding hoor, iets aan de prijzige kant ( vind ik ) maar verder ziet ie er op de fotos goed uit [WHITE SMILING FACE]

              #18280403
              kadettgte@freeler.nl
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 March 2005

                :thumb :thumb
                Staat ook bij bieden boven of vanaf 4250 euro !! is denk ook ik het bedrag dat de handel bied :hmmz , kweet niet wat je uit wil geven ?? :thumb :thumb :thumb :thumb
                grtz Leo.

                #18280404
                kimmiej666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2008

                  @wim-v6 wrote:

                  Dat geld ook voor de Vectra-C verschil in de VectraC1 en C2 zal er niet zitten, wel in de motoren onderling.
                  Kwa sturen rijdt een 1.8 heel anders dan zijn zwaardere broers.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  Compleet met je eens!

                  De simpele 2.2 sedan is al net iets anders rijden dan de 2.2 direct GTS
                  En als je van die beide soort 2.2 weer in een 3.0 diesel stapt is het een hele wereld van verschil.
                  Zelfs in wegligging vind ik wel degelijk een verschil zitten tussen mijn 2.2 sedan en 3.0 diesel station.
                  Die station ligt als een blok op de weg, maar die sedan wil nog weleens dweilen.

                  En deze 3 verschillende wagens schelen elk 2 jaar.. 2002 – 2004 – 2006

                  Overigens heeft de vectra C de volgende benzine motoren:

                  1.8 16v
                  2.0 turbo
                  2.2 16v
                  2.2 16v direct
                  2.8 v6 turbo (OPC ook 2.8 v6 turbo)
                  3.2 v6

                  Maar Wim weet meer over deze motoren en kwalen :-)

                  #18280405
                  daveensannie
                    Lid sinds:
                    28 March 2015

                    Is het nog wat geworden ?

                    #18280406
                    Markvts
                      Lid sinds:
                      4 April 2010

                      Goedemorgen :D

                      Sorry dat ik even niks meer heb laten horen :o.
                      Beetje druk geweest en vakantie ;)
                      Heb inmiddels al een nieuw maatje maar het is geen opel geworden.
                      Niet omdat ik niet tevreden was ,maar omdat ik eigenlijk wat anders wou een keer.
                      de vectra c van mij heeft me 6 jaar trouw gediend :D.
                      nu komt de verrassing ………….
                      Het is een Nissan x-trail 4wd met een traploze automaat geworden uit 2008 met leer navi enz. Enz.
                      En daarmee ben ik al mee naar italie geweest bij de venetiaanse kust.
                      Wat ik zelf erg fijn vind is dat je wat hoger zit en die automaat geweldig :jerry .
                      Dat schakelen mis ik zeker niet hahha.
                      misschien komt er weer een opel want zoek een vervangende voor me vrouw nog ;)

                      #18280407
                      remutr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 August 2012

                        Voor je vrouw dan maar een Jaguar x-type 3.0 v6 4*4 haha, kan die ook veilig de weg op.

                        Maar ik heb helaas niks met Japanse auto’s maar veel veilige kilometers gewenst met je nieuwe aanwinst.

                        #18280408
                        Markvts
                          Lid sinds:
                          4 April 2010

                          Vroeger veel japans gereden ook erg goede ervaring mee vandaar mijn keuze.

                          En een xtype nee die komt er niet in hahaha

                          #18280409
                          remutr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 August 2012

                            Haha, was is er mis met een x type :D

                            #18280410
                            Markvts
                              Lid sinds:
                              4 April 2010

                              Heb helemaal niks met jaguar :o vind dat echt helemaal niks hahah.
                              Dat is persoonlijk natuurlijk ;)

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.