Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel vectra c 2007 2.2 direct waar opletten bij aanschaf?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2015 om 11:12 #17271371
Goededag mede opel rijders :D
Ik ben al een opel vectra c rijder maar dan een sedan uit 2004 1.8 16v.
Nu krijg in grote gezinsuitbreiding van 1 kind naar 3 kinderen ;)
Nu vind ik de opel vectra een fijne auto en heb nu dan een vectra c station gezien uit 2007 met het nieuwe faceliftneusje.
Nu is dit er één met een 2.2 16v Direct motor.
Wie weet hoe deze zijn of zijn er dingen waar ik op moet letten?
en zijn er zowieso punten waar ik op moet letten bij een vectra c station uit 2007.
Zijn er ook mensen hier met ervaring met 3 stoeltjes achterin 1 kind van 3 en straks 2 baby’s?Dus alles tips enz enz. zijn welkom alvast bedankt.
Mark
18 april 2015 om 12:44 #18280376ik denk dat de facelift verschil weinig uit maakt.. het zal redelijk 1 op 1 zijn qua rijden… let op het onderhoudshistorie en eventuele foutmeldingen… daar lees ik vaker over op dit forum…
18 april 2015 om 12:55 #18280377@bart-gsi wrote:
ik denk dat de facelift verschil weinig uit maakt.. het zal redelijk 1 op 1 zijn qua rijden… let op het onderhoudshistorie en eventuele foutmeldingen… daar lees ik vaker over op dit forum…
Ik rij nu een 1.8 16v 5 bak en die station heeft een 2.2 16v direct motor en is een 6 bak.
Dus een totaal andere motor als mijn huidige auto vandaar de vraag.18 april 2015 om 13:12 #18280378@Markvts wrote:
@bart-gsi wrote:
ik denk dat de facelift verschil weinig uit maakt.. het zal redelijk 1 op 1 zijn qua rijden… let op het onderhoudshistorie en eventuele foutmeldingen… daar lees ik vaker over op dit forum…
Ik rij nu een 1.8 16v 5 bak en die station heeft een 2.2 16v direct motor en is een 6 bak.
Dus een totaal andere motor als mijn huidige auto vandaar de vraag.klopt.. maar qua rijgedrag zal deze het zelfde ondanks het verschil van de motor en bak… is het een motor met een distributie riem of een ketting??
18 april 2015 om 13:29 #18280379Let op de ketting. Ratelt deze dan is die ASN vervanging toe. Ook zijn er problemen et de hoge druk brandstof pomp.
18 april 2015 om 13:43 #18280375@arjontje wrote:
Let op de ketting. Ratelt deze dan is die ASN vervanging toe. Ook zijn er problemen et de hoge druk brandstof pomp.
dat geeft al antwoord op de vraag die ik stelde.. thx :P
18 april 2015 om 19:59 #18280380Ook de versnellingsbak(M32) gaan regelmatig stuk zie: viewtopic.php?f=5&t=172835&start=150
Ook de brandstof druk regelaar geeft problemen, is een modificatie voor geweest.
19 april 2015 om 07:54 #18280381@Markvts wrote:
……
Zijn er ook mensen hier met ervaring met 3 stoeltjes achterin 1 kind van 3 en straks 2 baby’s?……
Mark
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap Mark…
Ik heb ook 3 kids ( nu 8 en 2x 2,5jaar ). Met de maxi-cosi’s en een stoeltje past het net aan , maar neem dan niet maxi-cosi’s met van de zijbeschermers (van die uitstekende dingen waar het hengsel aan vast zit) want dat scheelt met 2 van die Cosi’s toch al goed 10 cm ruimte. En je zal merken dat je ze ietsje scheef (in de rijrichting) moet zetten.
Gewoon een beetje creatief denken en dan lukt dat allemaal wel.
Wij zijn na 4 maanden over gegaan naar vaste stoeltjes ( van 0 tot 18kg ). Dit ging al veel makkelijker…
en onlangs hebben we deze vervangen ( omdat de twins van ons daar alweer uitgroeide ) voor de opvolgende stoeltjes. Hier klimmen ze zelf in ( wel met 5-punts gordel )Dus het past allemaal wel. Denk dat dit 1 van de ruimere auto’s is.
En een voordeel is dat de station is de beenruimte bij de achterbank. Daar kan je je luiertas(sen) etc makkelijk kwijt !19 april 2015 om 09:32 #18280374Inderdaad de oudste in het midden laten zitten en de 2 baby’s aan de buitenkant zetten. Heb je de maximale ruimte per kind. :thumb
Gefeliciteerd met de zwangerschap. :thumb :thumbup
20 april 2015 om 05:45 #18280382Dank jullie wel voor de felicitatie.
Alleen vraag ik me af of de auto met een m32 bak een verstandige keuze is om te kopen dan.Mvg
20 april 2015 om 07:04 #18280383Gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding.
2.2 en m32 bak lijkt me geen gelukkig huwelijk en als papa van 3 kids straks heb je wel andere dingen aan je hoofd dat je druk moeten maken om je gekozen motor en bak.
heb je geen vectra c met 2.5 v6 en 5bak? of is de b de laatste die deze top combi nog heeft? 2.6 of 3.2 zijn ook zwak, klepseals zijn prut van die motoren.20 april 2015 om 10:02 #18280384@remutr wrote:
Gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding.
2.2 en m32 bak lijkt me geen gelukkig huwelijk en als papa van 3 kids straks heb je wel andere dingen aan je hoofd dat je druk moeten maken om je gekozen motor en bak.
heb je geen vectra c met 2.5 v6 en 5bak? of is de b de laatste die deze top combi nog heeft? 2.6 of 3.2 zijn ook zwak, klepseals zijn prut van die motoren.In de vectra b zijn ze over gegaan van 2.5 v6 naar een 2.6 i.v.m. problemen met het EGR systeem.. Die is bij de 2.6 weg.. Dus de vectra c kwam met de 2.6 en 3.2 denk ik
20 april 2015 om 10:23 #18280385Ik heb net een testrit gemaakt.
Ik merkte dat als hij in zij 1 staat en je wegrijdt dat de pook dat ongeveer 5 mm tot 1cm naar je toe komt.
En tijdens het rijdendat als je gas loslaat en dan weer gas geeft zie je de pook bewegen.
Dat heb ik totaal niet met mijn 5bak die heeft totaal geen speling en zit er al 174.000 km in.
Misschien moet ik ander naar een vectra c station 1.8 16 v gaat kijken maar dan ook met het nieuwe neusje net als waar ik nu in gereden heb.
Ik weet dat mijn 1.8 net een andere motor is als wat een in de vectra zit met het nieuwe neusje.20 april 2015 om 10:28 #18280386Als je pook veel beweegt met gasgeven en en gas los kan zijn dat de rubbers in de motor en/of versnellingsbaksteunen versleten zijn…
20 april 2015 om 11:55 #18280387Of anders kijken voor een automaat? Die heb ik ook :) en die rijdt voortreffelijk, volgende week laat ik hem preventief flushen. Btw gefeliciteerd !
20 april 2015 om 12:14 #18280388@Markvts wrote:
Ik heb net een testrit gemaakt.
Ik merkte dat als hij in zij 1 staat en je wegrijdt dat de pook dat ongeveer 5 mm tot 1cm naar je toe komt.
En tijdens het rijdendat als je gas loslaat en dan weer gas geeft zie je de pook bewegen.
Dat heb ik totaal niet met mijn 5bak die heeft totaal geen speling en zit er al 174.000 km in.
Misschien moet ik ander naar een vectra c station 1.8 16 v gaat kijken maar dan ook met het nieuwe neusje net als waar ik nu in gereden heb.
Ik weet dat mijn 1.8 net een andere motor is als wat een in de vectra zit met het nieuwe neusje...
Hoi Mark .
:thumb :thumb Ook allereerst gefeliciteerd , ik zou gewoon effe goed om je heen zoeken er staan er genoeg te koop en soms helle mooie uitvoeringen , en de prijzen zijn redelijk laag voor zulke auto,s , ik heb zelf een 18 XER 2006 al 5 jaar , en die gaat inmiddels aardig naar de 220000 km toe , wel opletten of de koppeling drukgroep vervangen is , dat is een aardige post.
S6 met je zoektocht.
P,S voor je kids kwa ruimte is het een kanjer van een auto.
gr Leo20 april 2015 om 12:46 #18280389@bart-gsi wrote:
@remutr wrote:
Gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding.
2.2 en m32 bak lijkt me geen gelukkig huwelijk en als papa van 3 kids straks heb je wel andere dingen aan je hoofd dat je druk moeten maken om je gekozen motor en bak.
heb je geen vectra c met 2.5 v6 en 5bak? of is de b de laatste die deze top combi nog heeft? 2.6 of 3.2 zijn ook zwak, klepseals zijn prut van die motoren.In de vectra b zijn ze over gegaan van 2.5 v6 naar een 2.6 i.v.m. problemen met het EGR systeem.. Die is bij de 2.6 weg.. Dus de vectra c kwam met de 2.6 en 3.2 denk ik
Nou beter een egr die je af kan blinden en maar 1 kat dan een 2.6 / 3.2 met 3 katten en drama seals. Het word opel rijders niet makkelijk gemaakt als onze oude beestjes versleten zijn.
20 april 2015 om 12:53 #18280390@remutr wrote:
Nou beter een egr die je af kan blinden en maar 1 kat dan een 2.6 / 3.2 met 3 katten en drama seals. Het word opel rijders niet makkelijk gemaakt als onze oude beestjes versleten zijn.
als ze versleten zijn kun je ze altijd nog reviseren… kost wel wat maar nog altijd minder dan een nieuwe auto… en je kan ze eventueel verbeteren waar opel zelf wat steken heeft laten vallen…
20 april 2015 om 14:03 #18280391bart nadeel is dat de kosten voor revisie 3* de dagwaarde van de Omega zijn.
omega is financieel niet meer op de weg te houden, seals en db, koppelingsplaten, roest op ze veerpoot ophanging achter wat bijna niet te lassen is, 4 nieuwe banden, je gaat snel ri € 3000,00 en dan is een andere opel een betere optie, maar zoek maar eens wat anders v6 = seals m32= ellende.
20 april 2015 om 14:09 #18280392@remutr wrote:
bart nadeel is dat de kosten voor revisie 3* de dagwaarde van de Omega zijn.
omega is financieel niet meer op de weg te houden, seals en db, koppelingsplaten, roest op ze veerpoot ophanging achter wat bijna niet te lassen is, 4 nieuwe banden, je gaat snel ri € 3000,00 en dan is een andere opel een betere optie, maar zoek maar eens wat anders v6 = seals m32= ellende.
ik heb een vectra b2 v6 handgeschakeld..
het duurste bij mij is de koppeling/druklager vervangen bij de dealer kost dat 1500 euro..
maar als me motor op is hang ik er wel wat anders in of laat ik deze reviseren.. zit dan op 5000 a 6000 euro revisie kosten ..
mijn zus heeft een omega b2 z22xe automaat en die is op 1 punt na roest vrij maar zij blijven die rijden ongeacht wat er mee is…
vaak doen we onderhoud zelf zodat we daar de kosten mee kunnen drukken (uurloon bij een garage is penning 16)20 april 2015 om 14:18 #18280393kan wel, maar roest op de veerpoot ophanging gaat hem echt de kop kosten.
en je kan de bak en motor wel laten reviseren maar voor dat geld heeft me pa ook wat jongers. Is jouw zus ook zo weg van de RWD vd Omega?
20 april 2015 om 14:27 #18280394@remutr wrote:
kan wel, maar roest op de veerpoot ophanging gaat hem echt de kop kosten.
en je kan de bak en motor wel laten reviseren maar voor dat geld heeft me pa ook wat jongers. Is jouw zus ook zo weg van de RWD vd Omega?
weinig actie met de RWD met 1500 kg wagen gewicht en 136 pk.. ondanks dat er een sport stand op zit..
haar man wel.. maar me zus wil een degelijke auto hebben waar ze zich veilig en comfortabel in voelt en vooral veilig voor de 2 koters achterin.. hiervoor heeft ze een deawoo nubira station gehad waar de benzine tank onderuit viel omdat de bevestiging van de tank langzaam wegroest….20 april 2015 om 14:29 #18280395haar man is net me pa, vind voorwielaandrijver niks, is nog vd oude stempel voorwielen stuur je mee achter drijf je mee aan haha.
veilig voor man en kinderen zijn ze wel, (heb zelf wel eens de fout gemaakt om te zeggen: gelukkig brengt die vrouw ons thuis in een omega, doet ze wat verkeerd red de omega ons wel)
Heel gek die vrouw werd behoorlijk boos op me (snap ook niet waarom ;) )
20 april 2015 om 14:33 #18280396lol.. nouja ze vind m`n vectra ook wel geweldig :P heb verwarmde voorstoelen.. en me moeder ook overgens als ze beginnen over mijn rijstijl dan druk ik het knopje in en is het gezeur meteen over :P
ik heb zo`n v6 op de vooras liggen maar dat gaat ondanks dat het FWD is best wel lekker de hoek om met zo`n B220 april 2015 om 14:39 #18280397knopje om nog harder te rijden hahaha ;)
Dat zo me pa dan eens moeten testen, of de v6 wat lekkerder gaat dan mijn 1.6je. staat op 195 65 15 en iets te snel op het gas en mevrouw heeft onderstuur. Iets teveel gas met de Omega en hij zet zich ff lekker de hoek om haha, net genoeg speling om de tc niet te laten branden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.