Opel vectra b2

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    EduardSeinen
    Deelnemer

Sinds een maandje weer in het bezit van een Vectra B 2 uit 99 een 16V, zit met een probleem de motor stottert onder het rijden en bij stationair schommelt de toerental tussen de 1000 en 2000 in en soms slaat hij ook af, Ik heb de motor voorzien van nieuwe olie en filters en bougies en ook heb ik de gasklephuis eraf gehaald en helemaal schoongemaakt incl het gaatje van de carter ontluchting iets opgeboord…Waar kan het probleem nog meer aan liggen? en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt

powerfm
      Deelnemer

Je kan je stappenmotor ook nog schoonmaken en je EGR klep afdoppen met een plaatje.
        Dan zal hij al een stuk beter gaan lopen.

EduardSeinen
        Deelnemer

Bedankt, Ik ben ff langs de Opel gereden en uit laten lezen, oorzaak: kapotte egr klep, van de sloop 1 goede gekocht en loopt weer perfect

powerfm
          Deelnemer

Gelijk je egr afdoppen,word de motor een stuk schoner van en je merkt er niks van bij de 4gas meting.
            Wel krijg je af en toe een melding van het motor managment systeem dat een lampje gaat branden maar dat gaat vanzelf weg.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.