Opel Vectra B motor probleem Y22DTR

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Opel Vectra B motor probleem Y22DTR

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248166
    dacowiec
      Lid sinds:
      5 November 2007

      Heren,

      Sinds kort heb ik een vervelend probleem met mijn vectratje. Wanneer mijn motor koud is en ga ik deze starten, gaat hij wel aan maar begint ineens onstabiel te lopen en slaat vervolgens uit.
      Motor managment lampje gaat dan ook niet branden.
      Wanneer ik de auto nog een keer start, moet ik vrij lang doorstarten. Eenmaal deze is gestart dan komt er witte rook uit te uitlaat.

      Wanneer de blok warm is heb ik nergens last van.

      Zou dat te maken hebben met de gloeibougies? Deze heb ik zelf nog niet vervangen sinds ik deze Vectra heb.

      Greetz

      #18013229
      Pastra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2007

        Vervang je retourslangetjes eens van de brandstof en de verstuiverringen.

        Ik had dit probleem ook bij mijn Vectra Y22DTR, na het vervangen van deze slangetjes en de verstuiverringen was dit opgelost!

        Probleem zit hem in dat er een luchtlekkage in de slangetjes of de verbindingen zit, en dan lucht in het systeem gezogen wordt.
        Door het beetje brandstof wat er nog inzit start je auto in eerste instantie, totdat de lucht in de motor komt.
        De witte rook heeft als oorzaak dat de verstuiverring(en) kapot zijn. Dan komt er ook wat olie in het systeem het brandstofsysteem.

        Gr.
        Pastra

        #18013230
        dacowiec
          Lid sinds:
          5 November 2007

          Sorry voor late reactie.

          Ik heb mijn auto naar de garage gebracht om het probleem op te lossen.

          De routerslangetjes zijn goed en de verstuiverringen ook. EGR klep was smering deze is schoongemaakt. Brandstof filter is ook vervangen.

          De eerst volgende ochtend was er geen probleem maar de ochtend daarom is het probleem teruggekomen.

          #18013231
          Marthveld
            Lid sinds:
            18 May 2012

            Hoi,
            Ik zou toch maar eens naar de retourslangetjes kijken of gewoon vernieuwen,soms zie er niets aan maar zijn ze wel lek.met jouw storing als gevolg. Witte rook komt door lucht in het brandstofsysteem,dus geen goede brandstofverhouding met slechte verbranding als gevolg en rookontwikkeling. olie in de cilinder geeft meestal een blauwerige rook.je ruikt het ook gelijk wat het is !!
            Als ik je er ergens mee kan helpen hoor ik het graag van je!

            Groeten,Martin

            #18013232
            dacowiec
              Lid sinds:
              5 November 2007

              Ik zal ze volgende week voor de zekerheid vervangen. Thnx voor jouw reactie:)

              #18013233
              dacowiec1
                Lid sinds:
                19 August 2011

                Sorry voor de late reactie. Het waren inderdaad de retourslangetjes. Rubber laat het soms afweten jongens;p. Deze topic mag gesloten worden.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.