Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra B klapperen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2014 om 19:39 #17268288
Goedenavond,
mijn naam is Ton en ik heb sinds kort een Opel Vectra B uit 1998 gekocht met weinig km’s die in mijn ogen er heel goed en netjes eruit zag.
Echter heb ik een probleem ondervonden waarbij ik niet wordt geholpen door de verkopende partij.
Als ik op de weg rij dan hoor ik het klapperen achter, iets wat mij niet was opgevallen toen ik de auto had gekocht.
Ik snap best dat je niet veel kan verwachten van een wat oudere auto maar dit gaat mij net iets te ver.Begreep dat het een probleem is wat te maken heeft met de ophanging en met bepaalde bussen waar ruimte in zit.
Blijkt ook een zwaar klusje te zijn op dit probleem te verhelpen.Kunnen jullie mij misschien wat wijs maken en een beetje helpen want anders ben ik bang een kat in een zak gekocht te hebben.
Ik ben handig zat dus mogelijk is het wel te doen op een brug met wat goed gereedschap.
Een exploded view zou ook helpen om te weten wat ik nou precies moet doen en waar.
Alvast bedankt voor de hulp en de antwoorden.
Ton
26 september 2014 om 19:49 #18254846Wim-v6 heeft ergens een uitleg met foto’s en benodigdheden geplaatst op dit forum
Even zoeken of misschien Wim even vragen
P.s we zijn hier gek op :kewlpics
27 september 2014 om 06:11 #18254847Ik heb een PB naar Wim gestuurd hierover, thx.
Zijn er andere Vectra B rijders die ook dit probleem hebben ondervonden?27 september 2014 om 06:40 #18254848AnoniemLid sinds:
1 January 1970Op eBay.de.
Staan complete setjes
Voorde achteras. Die van mij moet ook nog…27 september 2014 om 06:43 #18254849Ja heb t op mn station maar overleef t wel [FACE WITH TEARS OF JOY] is iets voor de winter
27 september 2014 om 08:29 #18254850Dit is het model dat ik heb gekocht.
Naast het klapperen ben ik er ook achtergekomen dat de achterklep niet open gaat via de AB maar dat ik mijn sleutels om moet draaien om
dat voor elkaar te krijgen, je hoort dan een soort van “zoom” geluid: motortje stuk of zo?En als laatste …. de rijder- en bijrijdersdeur zijn aan de onderkant opnieuw gespoten, iets wat ik niet goed had gezien.
Tijdens het rijden hoorde ik “klotsgeluiden” en bij nader inspectie zag ik dat de deuren aan de onderkant gekit waren.
Ik neem dan ook aan dat ze deuren niet helemaal meer in goede staat waren aan de onderkant en dat ze deze
zo goed als mogelijk hebben geprobeerd op te knappen.Voor de rest is het echt een fijne auto om mee te rijden.
@louwe 16 klepper,
kan je mij misschien een URL link doorgeven van wat ik dan precies nodig zou moeten hebben?En ik hoop dat Wim mij nog een antwoord gaat geven mbt deze werkzaamheden.
Alvast bedankt allemaal voor de antwoorden en dergelijke.
29 september 2014 om 08:42 #18254851kit aan de onderkant van je deur is vreemd, dat ze op de felsnaad wel eens roesten kan zeker.
Binnenpanelen eraf halen, goed droog maken en de binnenkant van je deuren vol spuiten met tectyl. Roesten ze echt niet meer verder.
Kraken achter zijn de draagarm bussen/rubbers werden bij de garage voor € 65,00 vervangen zijn de kosten niet.
Voor je klep zou het motortje wel overleden zijn, ff op de sloop een andere halen.
en als je toch bij willem bent, laat de egr gelijk afblinden en geef hem een onderhoudsbeurtje.
29 september 2014 om 09:18 #18254852@remutr wrote:
kit aan de onderkant van je deur is vreemd, dat ze op de felsnaad wel eens roesten kan zeker.
Binnenpanelen eraf halen, goed droog maken en de binnenkant van je deuren vol spuiten met tectyl. Roesten ze echt niet meer verder.
Kraken achter zijn de draagarm bussen/rubbers werden bij de garage voor € 65,00 vervangen zijn de kosten niet.
Voor je klep zou het motortje wel overleden zijn, ff op de sloop een andere halen.
en als je toch bij willem bent, laat de egr gelijk afblinden en geef hem een onderhoudsbeurtje.
65 euro? Dat was alleen de arbeid neem ik aan? Hoelang waren ze er dan ongeveer mee bezig?
29 september 2014 om 10:28 #18254853EGR afdoppen hoeft niet bij een X18XE, geeft eigenlijk nooit problemen. Gewoon laten zitten als ‘t functioneert. Nodeloos klooien aan een blok wordt ‘t nooit beter van.
Motortje in de achterklep kan zijn dat ie het soms wel/soms niet doet. Werkt ie ook niet mee op de CV als je ‘m een kwartslag gedraaid hebt? Zoniet: dan even kijken of je geen draadbreuk in de kabelboom kan ontdekken. Die kun je in de achterklep redelijk goed volgen en ook erbij.
Dat geklapper bij de achteras komt nog wel eens voor en is niet heel ernstig, maar moet wel even vervangen worden. Mocht je het zelf willen doen dan zijn er hier vast how-to’s te vinden.
29 september 2014 om 10:38 #18254854Hoi koenselaar volgens hem waren ze er un uurtje mee bezig en arbeid was € 45,00 en € 20,00 voor die rubbers.
Is een dorps garage bij mij om de hoek, dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
29 september 2014 om 10:48 #18254855AnoniemLid sinds:
1 January 197065 euro
Kunnen ze nooit alles hebben gedaan..
Setje bussen kost al meer……http://m.ebay.de/itm/131286699910?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 september 2014 om 15:08 #18254856volgens mij alleen die stalen rollen met aan 2 kanten een rubber.
dat is wat ze lieten zien dat eruit kwam
2 oktober 2014 om 07:36 #18254857Hoi….
Klapperen van Vectra b? Ja, die van mij ook, maar scheelt wel welke velg/band combinatie er onder hangt. 195/15/65 is wat vriendelijker dan 205/16/55. zowel mijn huidige als vorige vectra hadden/hebben daar last van. Word binnenkort aangepast.
(staat in de to-do encyclopedie. :vertag Paste niet meer op de to-do waslijst :hmmz
En vooral de vectra b1 heeft wel vaker last van roest. Dorpels, achterschermen, binnen scherm achter en rond de deurvanger bij de achterdeuren. b2’s zijn iets roest bestendiger.
2 oktober 2014 om 17:59 #18254858wat bedoel je met de binnenschermen achter?
De andere plekken herken ik wel van mijn b1, gelukkig waren mijn achterscherm al aangepakt.
weet niet of het een b1 kwaal is, roest onder aan je achterdeuren en de felsnaad aan je achterdeuren.
2 oktober 2014 om 18:12 #18254859Hoi,
De binnenkant van de wielkuipen die samenvallen met de wagenvloer en de balken van de bagageruimte. Je ziet hier de roest pas als alles al aangetast is….Ben in mijn zoektocht naar vervanging al verschillende b1’s tegen gekomen die daar al behoorlijk roest hadden.2 oktober 2014 om 18:31 #18254860Als het morgen licht is ga ik bij die van mij kijken, (hoop dat ik niks ziet haha) maar toch bedankt voor de info.
Jij had je eerste Vectra niet heel lang gehad? Wat was daarmee?
2 oktober 2014 om 18:40 #18254861Gevalletje Hollandsche zuinigheid van de vorige eigenaar. Wel distributie riem maar de rest niet vervangen. Dus na 40d kilometers….riem in twee stukken. En momenteel even geen werkplaats tot mijn beschikking voor snelle motor wissel. Gestript achter ons huis, en andere Vectra gehaald.
Nu rustig bezig van twee een te maken.
Groeten, Alexander.
2 oktober 2014 om 18:52 #18254862Oja…. Zoals hier boven al genoemd is….kabel breuk in combinatie met cv problemen
Déjà vu ! :swearBij de b1 caravan die ik hiervoor had….alle 4 de deuren én de kofferdeksel……draadbreuk en isolatie beschadiging in de rubberen doorvoer tussen carrosserie en deur / deksel. Schijnt ook typisch b1 te zijn. Toen ik gisteren de kofferdeksel aan het vervangen was bleek bij de “nieuwe” ook de draadboom naar het kofferdeksel beschadigd…. Dus… :hmmz
Nu in een middag drie dingen van de to-do lijst af….. En cv werkt weer vlekkeloos.
3 oktober 2014 om 15:07 #18254863De deuren werken allemaal goed, alleen de achterklep niet.
Als ik de sleutel een kwartslag draai met de klok mee dan hoor je wel een soort van “zoem geluid”, als ik het zo mag omschrijven, die ontstaat door de draaibeweging.
Zoals gezegd de sleutels moeten er ook in blijven zitten wil ik dan nog de klep open krijgen.
Zal gaan zoeken naar kabelbreuken en dergelijke.
Kan ik zoiets ook misschien opmeten op spanning of weet ik veel?
Hoe kan ik zien of het motortje bv stuk is?Kan de “how to do” niet vinden van de bussen, iemand een linkje voor mij?
Alvast weer bedankt voor de antwoorden :thumbup :thumbup
3 oktober 2014 om 20:29 #18254864http://opel-forum.nl/viewtopic.php?p=1409163#p1409163″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijne gaan we maandag doen :thumbup , bij de dealer kost montage+ bus 95 euro per pus, dus voor 380 euro ben je klaar.
17 oktober 2014 om 14:34 #18254865@koenelsenaar wrote:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?p=1409163#p1409163
Mijne gaan we maandag doen :thumbup , bij de dealer kost montage+ bus 95 euro per pus, dus voor 380 euro ben je klaar.
En …. hoe is het afgelopen?
17 oktober 2014 om 14:40 #18254866Nieuw probleem: motormanagement lampje brandt.
Start ik de eerste keer de auto blijft deze branden, herstart ik deze weer gaat het lampje uit.
Vandaag heeft mijn zuster ermee gereden en het volgende vertelde ze mij:
– licht uit
– motor af
– deur open
–>> piep piep piep piep, etc.– sleutel in kontakt
– auto gestart
– licht weer aan
– licht weer uit
– motor uit
– sleutel er uit
– deur open
–> piep piep piep piepUit de auto gestapt, koplampen bekeken, bestuurderskoplamp klein lichtje zichtbaar.
Deur gesloten, met sleutel op slot oftewel niet via AB, geen piep meer.
In beide gevallen stond de deur wel open maar geen lichten aan en geen sleutel in kontaktslot.
Iemand een vermoeden?
17 oktober 2014 om 19:15 #18254867@Ton Vectra wrote:
@koenelsenaar wrote:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?p=1409163#p1409163
Mijne gaan we maandag doen :thumbup , bij de dealer kost montage+ bus 95 euro per pus, dus voor 380 euro ben je klaar.
En …. hoe is het afgelopen?
Uurtje per kant met speciaal gereedschap. Effe heet stoken, paar klappen op fusee, tool monteren en je draait ze er zo uit. Effe opschuren, bus invetten en hij glijd er zo in.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.