Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Opel Vectra B 2.5 V6 24_V Ecotec Kat. X25XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2011 om 12:24 #17237224
Hallo Opel Maten,
Zo te zien ben ik hier voor het eerst, Ik heb zins kort een Opel Vectra B 2.5.
Het probleem wat ik heb, ik start de auto en dat hij uit valt na een paar minuten, eerst gaat het lampje van de TC branden en daarna duurt het nog even, hij begint te stotteren en valt uit.
Ik heb er ook nog wel in gereden, niets aan de hand, volgende dag weer gestart en ja hoor ploft hij uit, ik kan hem wel weer starten na een tijd.
Bij de Opel dealer geweest om hem uit te laten lezen, fout melding Krukas sensor defect zo dus een nieuwe geplaatst.
Maar geen resultaat, alle stekers na gezien, massa kabels.Wat kan het zijn??
12 juni 2011 om 13:17 #17874205toevallig uitgelezen met de motor uit??
dan word namelijk altijd code p0335 krukassensor geen signaal gegeven, de dealer vertelt je dan doodleuk dat de sensor kapot is.
maar als je storing op de TC hebt gehad moeten ze de TC (ABS) uitlezen en niet de motor.
mocht je uit de buurt van rotterdam / den haag komen kan ik m eventueel uitlezen…
Willem
12 juni 2011 om 17:59 #17874206Ja dus met de motor uit getest, maar langs komen wordt moeilijk, ik woon n.l in Leeuwarden.
Maar hoe lees ik de TC (ABS) uit?, kan ik deze los koppel zo dat deze even niet meer loopt met het testen.
En als dit mogelijk is waar kan ik de TC computer vinden.Ook als ik de auto start eerst geen fout meldingen op het dashboard, ze hebben bij de dealer de boel gereset.
Riemer
12 juni 2011 om 18:22 #17874207TC uitlezen kan gewoon met dealer uitleesapparatuur…
je hebt alleen een dealer die niet erg handig is ermee, (cq kennis hiervan heeft).
Willem
13 juni 2011 om 10:33 #17874208Als ik het goed begrijp regelt de TC ook het motor management.
Om te testen heb ik de stekker van de TC (ABS) losgekoppeld, en de auto gestart, natuurlijk fout melding ABS.
Maar weer na ongeveer de zelfde tijd motor begint te stotteren, motor management lampje gaat branden en de motor valt uit.
Kan het ook niets te maken met de bobine?, kabels zijn allemaal nieuw, ja het motor management regelt natuurlijk ook de bobine.
Het toch vreemd dat je de auto na tijd weer kan starten, ik het idee dat er iets warm wordt en uit valt.Riemer
13 juni 2011 om 13:37 #17874209Stotteren + V6 is Bobine + bougiekabels..
join the club.
Willem
13 juni 2011 om 15:10 #17874210Ok zou de bobine door slaan? kan ik dit testen.
Ook even met met de knipper codes bezig geweest, code P0443 als ik goed heb geteld, ik heb maar één getest.
Ik weet wat een nieuwe bobine kost € 179,-Riemer
4 augustus 2011 om 13:06 #17874211.
4 augustus 2011 om 21:32 #17874212Dus …
7 augustus 2011 om 19:35 #17874213Dat die auto al 8 weken bij de garage staat, en nog steeds niet willen blijven lopen, Nieuw ABS/TC unit geplaatst, waar door lampje van TC meteen ging branden, en de oude ABS/TC liep hij nog het was maar 5 min.
Auto was te starten en viel na 5 min uit.Sorry van de opmerking maar ik heb het gehad met die auto.
8 augustus 2011 om 09:11 #17874214gozer bij mij gaat ook me tc lampje branden, het komt van me gaskleppositiesensor.
bij het schoonmaken van me gasklephuis heb ik deze uit me handen laten glippen
en kwam vol op me sensor terecht. (heb ik weer)
de sensor regelt veel dingen, zoals onsteking tijdstip enz enz.
probeer het eens met een andere sensor.9 augustus 2011 om 12:03 #17874215Wat is dit, we willen wel helpen maar kunnen ook niet toveren, en vanachter een Computer is het lastig storing zoeken.
Welke storingen staan er in de ABS TC Computer opgeslagen???
Best kans dat de TC de motor tegenhoud namelijk
maar een TC storing hoeft niet meteen een TC computer te zijn..
er word altijd maar wat gedaan bij garages.
Helaas zijn hier niet al te veel mensen met kennis van deze V6 motoren, ook dealers zien ze liever gaan dan komen helaas.
ik mag mne gelukkig prijzen dat ik al jaren probleemloos Vectra-B V6 rijdt, en nu wel een aardige kennis heb opgebouwd van deze motor, helaas kan ik met alleen een vraag over brandend TC en ABS lampje weinig betekenen omdat het wel 1001 problemen kunnen wezen.
heb echt specifieke codes nodig van de storingen die erin staan.
=========================================================================================
>> de TC zit gecombineerd met de ABS computer, haal de stekker van de ABS pomp eens los.
Willem
9 augustus 2011 om 12:59 #17874216TIP: Plaats je probleem ook eens op http://www.problemcar.nl, daar zitten veel monteurs en garagisten, welke samen HEEL VEEL kennis hebben.
willem
30 augustus 2011 om 19:38 #17874217Na dat ik hem bij de dealer heb laten na zien deze heeft alle storingen gereset daarna is het alleen maar minder geworden.
Heeft mij natuurlijk geen codes door gegeven.
Een nieuwe krukas sensor, nieuwe TC/ABS, nu heb ik er ook een nieuwe ECU in maar ja hoor weer niets geeft de start blokkade niet vrij, weer gemaild met de gene die mij de ECU heeft verkocht dat hij
de sleutel chips er niet bij heeft gedaan dus weer twee weken verder de chips ontvangen, zo de chips in de sleutels geplaatst en weer geprobeerd, ja dus weer niets start blokkade wordt niet vrij gegeven.
Zo nu kat er weer een monteur bij van Opel die er eens gaat na zien met zijn TECH 2 om eerst te zien wat er nu weer mis is.
Of de oude ECU er maar weer in daar kon ik hem nog opstarten met natuurlijk de zelfde fout.
Ook heb ik al de TC/ABS los gekoppeld maar geeft de zelfde fout motor gaat na 5min gaat het lampje aan van de TC deze regelt de motor in toeren omlaag tot hij uit valt.
Hierbij krijg ik een benzine lucht, volgens mij schakelt de ontsteking uit.
Maar ik wacht eerst die Opel monteur maar eens af.Riemer
3 september 2011 om 20:15 #17874218Of hij verzuipt.
waarden van de tempsensor…
maar wat zijn de foutcodes op de de motor ecu??
probleem zit in ieder geval in de motorcomputer / aansturing.
Willem
10 september 2011 om 15:22 #17874219De nieuwe ECU wil niet de startblokkade vrij geven monteur van Opel heeft informatie bij de fabriek opgevraagd maar kan er niet uit komen, zo hebben ze de oude ECU weer terug geplaatst.
Met deze ECU loopt de motor weer, maar na een tijd valt hij weer uit, de fout melding op TECH 2 is dat hij het signaal kwijt raakt van de krukas sensor, maar deze heb ik vernieuwd.
Ook heb ik gevraagd dat het de tempsensor kon zijn? maar volgens hen was dat niet zo, maar als je de schema’s na ziet is dit wel van belang, ook de gasregelklep sensor.Willem je vraag naar de foutcodes maar die krijg ik niet te horen ik weet ook niet waarom ik zal er nog eens naar vragen.
Wat moet ik met dit tweede ECU + chip’s of kan deze de container in ? heeft weer veel geld gekost.Zo heb ik dus nog een ABS/TC liggen en de ECU, als deze niet stuk zijn.
Riemer
10 september 2011 om 21:06 #17874220Ik heb precies hetzelfde gehad met een NIEUWE krukassensor bij de DEALER vandaan..
sensor kapot, kon op 0,0 garantie rekenen..
bij een gebruikte Computer moet je ook de transponder en Lezer hebben wil je hem KUNNEN vrijgeven.
alleen een Vrijgegeven Computer kan op jouw startonderbreker worden ingeleerd.
Willem
12 september 2011 om 19:13 #17874221Ok Willem bedankt voor de info, Ik heb meteen een mail naar de verkoper van de ECU gestuurd, voor hem is het ook allemaal nieuw.
Maar nog even over de krukassensor het komt toch niet tweemaal voor dat je een defecte sensor koopt, de vorige eigenaar heeft ook deze sensor vernieuwt maar zeker ben ik niet hier van ?????Riemer
12 september 2011 om 20:14 #17874222kan ook nog zijn dat er wellicht een kabelbreuk kan zijn in de kabel.
maar laat de monteur is storing nummers vrij geven anders krijg je een lekkere rekening achteraf als ze alleen maar dingen blijven vervangen.13 september 2011 om 13:40 #17874223Hallo Willem, hoe ziet de transponder en de lezer er uit?
Ik weet wel dat er achter het contactslot iets zit, maar zit in de kabelboom onder het dashboard ook nog iets.
Dus de vraag is gaat het om twee losse onderdelen ?
Ik heb de verkoper weer gemaild voor de rest van de onderdelen maar ik moet wel zeker weten dat het dan kompleet is.Riemer
24 september 2011 om 10:14 #178742244kanten doosje onder het slot is de lezer.
transponder is een heel klein blokje in de sleutel..
willem
27 september 2011 om 18:57 #17874204Als er geen foutcode’s zijn?
Zou ik eens kijken of de benzinedruk wel constant blijft bij of na het uitvallen van de motor.
En vonkt hij nog wel nadat hij is uitgevallen?Succes ermee
1 oktober 2011 om 22:45 #17874226Ik heb het vermoeden dat je het in de temp sensor, of LMM moet zoeken…
Willem
2 oktober 2011 om 15:52 #17874227Ok al de onderdelen van de ECU nog ontvangen in de auto geplaatst en de Vectra rijdt weer.
Het was een defecte ECU, nu moet nog de ABS/TC (gloednieuw ) worden gereset worden,
deze had ik ook vervangen was achteraf niet nodig geweest, dus mannen ik heb nog een ABS/TC unit liggen maar zal wel nooit meer voor komen maar wie weet.
Bedankt voor al jullie tipsRiemer
Ps. is zo’n ECU wel te repareren , ik heb hem nu weer compleet
5 oktober 2011 om 10:33 #17874228:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.