Opel Vectra B 1996 valt uit tijdens rijden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Vectra B 1996 valt uit tijdens rijden

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Jurit

Hallo,
      ik heb een probleempje met mijn Opel Vectra B uit 1996.
      Tijdens het rijden valt de auto uit en wil daarna niet meer starten. Duurt dan meestal 5min en dan start hij weer.

Ik heb ook wel een x gehad dat de auto wel 2 of 3 x uit viel tijdens het rijden..

Wie weet waar ik het moet zoeken?
      Vervuilde gasklephuis of heeft het daar niks mee te maken?

ik heb wel een scheur kunnen ontdekken in de luchtslang die na de luchtmassameter komt en verbonden is met de gasklephuis, ik heb een nieuwe besteld bij de dealer.

Alvast bedankt voor de reacties.

Seth
      Deelnemer

Ligt daar hoogstwaarschijnlijk ook aan. En je doet er nooit verkeerd mee om je gasklephuis schoon te maken en op te boren. :)

Lemmens
        Deelnemer

Gasklephuis reinigen (inclusief stappenmotor!) kan nooit kwaad. Dat wordt altijd vuil na verloop van tijd. Voor de rest is een gescheurde slang ook niet bevorderlijk voor het starten en lopen van een blok. Even kijken dus of een nieuwe slang het probleem oplost, zoniet, dan verder met zaken als gasklephuis reinigen.

Kijk ook even je bougiekabels na, heb zelf ook eens gehad dat m’n Vectra spontaan uitviel tijdens het rijden. Bleek toen een gebroken bougiekabel te zijn die nog met een klein stukje isolatie aan elkaar hing. Kost weinig moeite, maar helpt in ieder geval wat dingen uit te sluiten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.