Opel vectra B 1.6 1998

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel vectra B 1.6 1998

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Lemmens
    Deelnemer

Ik denk zelf dat je met de aankoop van een donorauto voordeliger uit bent. Liefst natuurlijk in dezelfde kleur. Dan heb je meteen nog wat reserveonderdelen liggen. Spiegels, plaatwerk, dakhemel, schakelaars, achterruit. Eventueel een extra voorruit als je m heel eruit krijgt. En da’s nooit weg. ‘t Restant van de auto kun je dan weer op laten halen. Wellicht dat je nog wat krijgt voor ‘t oud ijzer. Onderdelen waar je niks mee kan kun je wellicht nog verkopen. Denk aan ECU (incl contactslot + transponders), dynamo (mocht ‘t een andere zijn).

Wat betreft de stuurwielbediening voor de radio: in de B1 hebben deze ook gezeten, je kan dus kijken naar een B1 stuur (inclusief contactring). Ook hier geldt: wellicht dat je beter uit bent met een donor B2 waar het hele spul al in zit.

Denk dat je dus uiteindelijk met een donor B2 een stuk goedkoper uit bent. Losse onderdelen bij elkaar sprokkelen is eigenlijk altijd duurder. Zo ben ik ook van m’n Vectra A afgekomen. Die heb ik leeggehaald en de losse bruikbare onderdelen verkocht. Leverde me uiteindelijk € 350 op voor een auto die € 0 waard was. ;)

Voordeel van een auto plukken is dat je alle onderdelen in één keer hebt en het niet uitmaakt of er nog een kenteken bij zit of niet: je kunt dus rustig een Vectra kopen die voor de export bestemd is. Deze kaalplukken en daarna naar de sloop ermee. ;)

Seth
      Deelnemer

Stuur van een B1 en een B2 kan je gewoon overzetten, geen enkel probleem. Ook het naderhand inbouwen van stuurwielbediening staat hier ook op het how-to gedeelte :thumb

Ik heb hier ook nog, als het je moest interesseren, een Vectra B2 achterbumper waar ik niets meer mee doe. Deze was oorspronkelijk bedoeld om op de mijne te zetten maar omdat ik met een Lumma-lip zit, gaat die niet op die bumper. Dus als je geïnteresseerd bent … :thumb

Grtz Seth

Anoniem

Seth
          Deelnemer

Laat me ineens de eerste zijn op het forum om je proficiat te wensen met beide gelukken :thumb

mja achterlichten en koffer, die heb ik niet :D heb indertijd enkel de achterbumper gekocht omdat ik dat toen ook niet wist.

Maar op marktplaats vind je heel veel hoor :)

Grtz Seth

Anoniem

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.