opel vectra abs probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum opel vectra abs probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254511
    evileye
      Lid sinds:
      26 December 2009

      beste opel fans,

      ik heb het volgende probleem met mijn vectra, als ik aan het rijden ben begint me auto zomaar te trillen, zodra ik dan me rem in druk voel je dat het daar vandaan komt, het voelt precies hetzelfde als je abs begint te werken tijden het remmen (slippen). ik heb me auto naar de opel dealer gebracht die hebben me schijfremmen vervangen haha, probleem uiteraard niet opgelost. maar na deze slechte ervaring met de opel dealer heb ik geen zin om meer geld uit te geven, nu is mijn vraag, is er een manier om me abs uit teschakelen. ik heb geprobeerd me zekering er uit te halen maar die staat geschakeld samen met de km teller :S

      alvast bedankt,

      Barry

      #18096361
      Klopper
        Lid sinds:
        19 September 2010

        Uitschakelen… Nee… Als ik jou was zou ik even de ABS-ringen op de assen nakijken of deze nog schoon en heel zijn.

        #18096362
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          uitlezen barry
          gaat je lampje branden als je auto trilt?

          #18096363
          evileye
            Lid sinds:
            26 December 2009

            Me lampje gaat niet knipperen als de abs aanslaat, dit heeft die trouwens nooit gedaan, genoeg kunnen testen in de sneeuw.

            Maar me abs lampje brand soms wel altijd (storing in de abs computer) dit doet die al 3jaar, de ene keer met starten werkt die perfect andere keer werkt die niet,
            maar sinds een week, schakelt die zomaar de abs in terwijl er niks aan de hand is, of soms ook zonder te remmen voel je de abs trillen.

            Wat kan er aan mankeren, ligt dit aan sensoren? is het makkelijk te verhelpen?

            #18096364
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Uitlezen, komt daar niks uit. Dan sensoren en abs ringen na kijken.
              Klinkt als of de abs computer een verkeerde waarde van de sensoren krijgt.
              Door kapotte abs ring of sensor.

              Heb vaker deze klacht mee gemaakt.

              #18096365
              CQPV6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 October 2008

                ja, is 9 van de 10 keer een kapotte ring…

                Heb eventueel nog goede assen liggen met goede ringen.

                #18096366
                vectra vlammen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  klopt dit is hetzelfde wat ik ook had met de vectra b uit 2000 2 kapotte abs ringen.na vervangen was het probleem opgelost

                  gr vectra vlammen

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.