Opel Vectra 2006 en EDR

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Vectra 2006 en EDR

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Slenterkip

Beste Forumleden,

Vraagje:

Is een Opel Vectra GTS – 1.9 CDTi Executive (01-01-2006) uitgerust met EDR (Event Data Recording)?

Zo ja, heeft iemand dan misschien een technische- of gebruikershandleiding waarin dit uit blijkt?

Alvast bedankt!

arjontje
      Deelnemer

Zo ver ik weet is geen enkele opel daar mee uitgerust.

Anoniem

Door het can-bus word wel veel gemonitord

Edr? Zegt mij niks

Of is het iets wat later is ingebouwd. Soort track en trace

jraaf
          Deelnemer

Als je er een opcom met laptop aanhangt heb je in principe een EDR.
            Je kunt dan slle meetblokken van de controle module en ecu uitlezen en opnemen tijdens ‘t rijden. Kunt er ook een wifi of BT dongle aanhangen en met een app op je smartphone de boel registreren. Dit is niet sls een optie beschikbaar af fabriek voor consumenten geweest.

Groet jraaf

Slenterkip

Bedankt voor de info tot dusverre.

Wat achtergrondinformatie over mijn vraag:

Er is een botsing geweest. De verzekering stelt dat de auto stil stond, en keert niets uit. Zeer onterecht.

Met gegevens uit de boordcomputer tracht ik te bewijzen dat de Vectra wel degelijk reed. Er zijn allerlei storingscodes opgeslagen in de boordcomputer (airbags, gordelspanners, brandstofblokkage, etc. etc.) Maar de vraag is of ook de omstandigheden waaronder deze storingscodes zijn opgeslagen, in de boordcomputer zijn geregistreerd. Met andere woorden: wordt het toerental of de gereden snelheid ten tijde van het ongeval ook geregistreerd? Daarmee kan ik bewijzen dat de auto reed, zodat de verzekering moet overgaan tot uitkering.

Maar zit er wel zo’n EDR (event data recording) op een Vectra uit 2006?

jraaf
              Deelnemer

Ik vrees van niet. Je zou dit kunnen checken bij de VOD of misschien kan forumlid Liviu je verder helpen.
                Succes met de afwikkeling.

Groet jraaf

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.