Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel vectra 2.5 V6 CDX
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2011 om 14:15 #17233287
Hallo,
heb volgende probleem, mijn accu was leeg en me sleutel deed het niet meer maar heb me reserve sleutel gevonden, dus heb ik met me opel vectra c 1.8 de auto kunnen starten. even stukje gereden nu kom ik er achter als ik de auto start, dan gaat de olie lampje 4x knipperen tijdens het starten. ook maak de motor een tikkende geluid vlak bij de riem, de deb riem is bij 174900 verwisseld en staat nu 200… op moet ik nu deb riem laten vervangen?.
ook moet ik steeds me olie bij vullen? ik zie nergens een lakage uit me uitlaat komt best veel witte rook uit. kan dat hier ook mee te maken hebben.?
groetjes jeffrey
ga van de week de fotos er opzetten van me auto24 februari 2011 om 14:53 #17823760ik zeg koppakking gescheurd….maar ik ben niet zo technisch
is je koelvloeistof vies?
24 februari 2011 om 16:56 #17823761koppakking gescheurd als je af en toe een beetje olie bij moet vullen :hmmz??????
zou ik niet direct vanuit gaan :angelkijk eerst eens naar je uitlaatgas (en kofferbak)
zie je daar veel roet viezigheid of blauwe rook?check idd eens je koelvloeistof. Kan ook zijn dat de warmtewisselaar lek is bij een V6.
Dat zal eerder zijn dan een koppakking.En hang je auto eens aan de hartbewaking (TECH2 of Opcom).
Kijken of daar wat uitkomt.en hoeveel olie moet je bij vullen op hoeveel km :vertag
want af en toe is een relatief begrip ;)dus . . . details please :angel
24 februari 2011 om 18:46 #17823762Inderdaad, laten we eerst eens beginnen met hoeveel olie je moet vullen.
Mijn V6 pakt 1 liter op 12.000km ongeveer.
en heb je de koelvloeistof al gecontroleerd.
heb je ook al gekeken of er oliedruppels aan de motor hangen.
Willem
24 februari 2011 om 18:56 #17823763ik heb de auto gekocht toen er 194700 stond geen olie bij gedaan.
ook eerlijk gezegt niet naar gekeken. en bij 199845 begon op de display motorolie te kort.
hierbij half liter of 2 ingedaan en nu staat de teller op 201450 in de geest en geef die het weer aan. het is gewoon witte rook. gewoon als je auto koud start meer niet. zie ook geen druppels bij de motor. motor is wel vettig. maar dat was die al toen ik hem kreeg, me koelvloeistof heb ik bij begin wel bijgevoeld maar dat is gewoon schoon, en op de dop van de olie is ook niks te zien, volgens de opel is er niks aan de hand, ze hebben tech2 aangehangen niet bij geweest hun zeggen dat er niks aan de hand is. is er iemand in de buurt van rotterdam met een op-com die voor mij wil kijken.24 februari 2011 om 19:00 #17823764heb je ook werkelijk op de peilstok gekeken of ie te laag stond.
bij mij is de peilsensor ook kapot, die zegt ALTIJD dat ie olietekort heeft. (tijdelijk omzeilt tot een nieuwe sensor geplaatst word).
Willem
25 februari 2011 om 07:08 #17823765Als die storing olietekort aangeeft (geeft die bij opstart motor olie peil aan is dat de zelfte storing?) soms als hij die melding geeft en kijk op
de peilstok dan is die bij de helft, dus met andere worden de sensor is defect hoe kan ik die sensor overbruggen want wordt er schijt ziek van
van de melding elke keer,
Gr jeffrey
25 februari 2011 om 11:34 #17823766je kan ook gewoon een nieuwe sensor in je karterpan draaien.
zijn denk ook de kosten niet.
25 februari 2011 om 12:04 #17823767[rquote=1877262&tid=143378&author=JeffColl]Als die storing olietekort aangeeft (geeft die bij opstart motor olie peil aan is dat de zelfte storing?) soms als hij die melding geeft en kijk op
de peilstok dan is die bij de helft, dus met andere worden de sensor is defect hoe kan ik die sensor overbruggen want wordt er schijt ziek van
van de melding elke keer,
Gr jeffrey[/rquote]
Begrijp het niet helemaal.
Eerder zeg je dat de BC die melding ook gaf en toen had je bijgevuld. Ik zou als ik jouw was NOOIT zomaar bijvullen, maar altijd de stand op de peilstok als leidraad aanhouden. (auto recht, koude motor peilen). Teveel motorolie is ook niet goed nl. dan kan je op termijn al je keerringen gaan vervangen.Olie lekkage/verbruik opsporen en/of defecte koppakking en/of ww, kan en doe je niet met een tech2 noch met een opcom. Dus dat heeft geen zin.
25 februari 2011 om 17:01 #17823768[rquote=1877366&tid=143378&author=sw_reijnders]je kan ook gewoon een nieuwe sensor in je karterpan draaien.
zijn denk ook de kosten niet.[/rquote]
Alleen moet bij de V6 wel het Carter er ondervandaan.
opverbruggen.
pinnen in de stekker (draadzijde) met elkaar verbinden, ik heb een paperclip gebruikt en isolatie tape om het boeletje vuilvrij en goed op zijn plek te houden.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.