Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › opel vectra 2.5 V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2016 om 20:20 #17275724
hey medeforummers,
ik heb een leuke vectra 2.5 V6 gezien,
de huidige eigenaar heeft eigenlijk alle onderhoud zelf gedaan,ik twijfel een beetje of het een goede zet zou zijn om deze te kopen,
waar moet je op letten bij een 2.5 V6 ?http://ww3.autoscout24.nl/classified/285867501?smid=de-vm-contactconfirmation-button_ad&rtmsg=de-vm-contactconfirmation&” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 maart 2016 om 21:27 #18312730Bekende problemen zijn o.a.
Slijtende bobines , roestende olie koeler ( niet goed zichtbaar)
Roest bij de wielkasten achter
Bonken van de ophanging voor en achter ( zijn vaak de stabilisatorstang rubbers)
Speling in de pook ( heb er niet echt op gelet of het een automaat was of niet) de bal van de pook slijt dan en daar heb je revisie sets voor op ebay of een nieuw pook mechanisme a 200 euro
Bij een handbak onder de auto of je een natte versnellingsbak hebt.. Is een lek druklager en dat is €€€7 maart 2016 om 21:30 #18312731(Bij een handbak onder de auto of je een natte versnellingsbak hebt.. Is een lek druklager en dat is €€€)
Dus ik zou onder de auto moeten kijken of er geen natte plekken zijn?
7 maart 2016 om 21:35 #18312732Er zit tussen de versnellingsbak en carterpan van de motor een klein gaatje.. Als je een lekke druklager hebt dan lekt daar remvloeistof uit en met rijwind waait het alle kanten op en krijg je een nat blok.. Maar je laat dan ook sporen achter… Makkelijkste om te kijken is om de auto in de versnelling te zetten en je koppelingspedaal voor een minuutje in getrapt te houden.. Bij een lekke druklager loopt de vloeistof weg en begint je koppeling te grijpen en gaat je auto rollen
HOUDT WEL IN DE GATEN DAT JE ZELF MET JE VOET NE PEDAAL OMHOOG MOET TREKKEN OMDAT JE ANDERS NIET KUNT KOPPELEN. Dus niet schrikken als het gebeurd7 maart 2016 om 21:45 #18312733Maar dit is bij een automaat niet van toepassing.. Die heeft een koppelomvormer
Daar kun de eco stand en de kick down goed werkt ( het zit erop dus moet het gewoon werken)
Of de bak erg slipt ( gas geven maar er komt weinig gang in qua snelheid)7 maart 2016 om 21:48 #18312734Het ergste is Bart, als de krukaskeerring wat zweet, je op het zelfde plekkie wat aan de bak hebt hangen, en dat is bij vrijwel elke V6 met een 150.000 / 200.000km.
Dan.moet je echt gaan zien of het remvloeistof is.Makkelijk diagnostiseren is door het pedaal met draaiende motor in zijn versnelling ingetrapt te houden.
Do koppeling komt dan op zonder dat je het pedaal oplaatkomen.
Buuten dat komt een kapot druklager vrijwel nooit voor bij deze.
Zowel mijn B1 2.5-V6 als B2 2.5-V6 (bijde handbak) hadden tussen motor en bak altijd een druppie (motorolie) hangen.
Toen bij mijn B1 het druklager begon te lekken merkte ik dat direct aan het stoplicht, de auto ging uit zichzelf rijden met volledig ingetrapte koppeling.
Toen hing er nog geen remolie of motorolie aan de bak. (Km stand 83.000km 8jaar oud (druklager keerring uitgedroogd))
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 maart 2016 om 21:51 #18312735Had het er al bij vermeld met ingetrapte koppeling een minuutje wachten dan zal hij gaan rollen als die kapot is… Maar idd een krukaskeering is ook een optie
7 maart 2016 om 21:54 #18312736En nog wat.. Rotte benzinetanken… Kun je ruiken .. Een benzine walm van onder de achterbank.. Zit vaak waar de vulhals op de tank zit.. Maar dit is niet echt een gebrek te noemen.. Dit valt gewoon onder roest.. Zolang de auto geen plekken achterlaat bij een volle tank is er niks aan de hand..
10 maart 2016 om 20:26 #18312729bedankt voor de informatie,
heb toch besloten verder te kijken en deze auto niet te kopen,
de huidige eigenaar kan niks aantonen kwa onderhoudshistory, en ik wil dat wel weten.wat mij betreft kan deze op slot :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.