Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra 2.2 Sedan automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2016 om 11:11 #17276087
Hallo
Ik heb een vraag ik kan een Opel Vectra kopen 2.2 sedan automaat k kan kan deze auto kopen
met 123.000 km op de teller en is van April 2003. Wat zijn de dingen waar ik extra moet opletten bij het kopen
Ik heb heb gehoord dat de distributieketting nogal wat problemen opleverd en dat zijn dure reperaties
Ik zou graag wat info willen als dat mogelijk is.met vriendelijk groet,
E.Visser
4 april 2016 om 18:45 #18315726Idd luister goed naar de ketting. Die mag niet ratelen.
Kijk ook even of de radiator al vervangen is.
Er is namelijk een probleem met de oliekoeler van de automaatbak in de radiator.
Die kan kapot gaan waardoor er koelwater bij de bak olie kan komen.
Dan krijg je problemen met de bak.Verder kan deze motor olie verbruiken.
En natuurlijk de standaard dingen bij een proefrit alles uitproberen.
5 april 2016 om 00:49 #18315727Komt dit Veel voor bij deze auto’s de prijs is ook gunstig neem ik aan ik kan hem voor 2000€ kopen van de eerste eigenaar.Maar als ik nu hoord dat de d-ketting zo gauw kapot gaan dan moet ik toch ff achter mijn oren krabbelen. En hoe duur is zo’n reparatie als hij kapot zou gaan. Ik heb vroeger altijd Opel gereden maar toen kon je er zelf nog goed aan sleutelen. Bij hoeveel km gaat die riem het ongeveer begeven want ik heb wel interesse in die auto hij is altijd bij dezelfde garage in onderhoud geweest er staat nu 123.000 km op de teller van die Vectra dus dat is niet veel voor een Opel. Ik ga die onderhoudsboekjes is goed nakijken.
Mvg E.Visser
5 april 2016 om 02:43 #18315728kettingen kunnen opzich best lang mee.. hangt ook af hoe het onderhoud geweest is… als er geen drol om gegeven is dan is het wellicht verstandig om deze te laten vervangen en dan weet je zeker dat je er een tijd tegen aan kan en idd het tikken is kenmerkend
het antwoord op je vraag of het duur is als de ketting kapot gaat… ja dat is duur… meer dan de aanschaf van je auto ka ik je melden… dus het is verstandig om de ketting bij te houdeneen hoog olie verbruik komt bij meer mensen voor hier maar daar hebben ze op het forum al een oplossing voor gevonden.. heeft te maken met de carterventilatie o.a.
2000 euros voor een auto met 123.000 km beschouw ik als niet veel.. als de auto niet via een dealer verkocht wordt en ze kunnen je niet heel de historie laten zien.. als je met het kenteken of chassis nummer ( of met de auto tijdens een proefrit) langs de dealer rijdt kunnen hun in het systeem kijken wanneer er welke melding gedaan is en de werkzaamheden… ( ongeveer het zelfde als een NAP)
en let bij de automaat op het schakelen of het soepel of stotend gaat… ik weet niet of dat bij deze auto van toepassing is maar kijken of de ECU up to date is qua software…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.