Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra 2.2 DTI Sport
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 18:09 #17217148
Hallo allemaal.
Tijdje geleden had ik hier een topic geplaatst over een Vectra 2.2dti sport uit 2001 die ik wou kopen. De auto was in Friesland (woon zelf in P’rend) en ben toen gaan kijken. Tot mijn spijt kwam ik na een korte proefrit dat de auto helemaal afgeragd was!
Ben nu een tijdje op zoek en heb eindelijk weer een goeie en mooie 2.2 sport gevonden. Aan jullie de vraag wat jullie ervan vinden.
Heb een proefrit gemaakt en ben erachter gekomen dat de koppeling trilt als ik hem aanraak met m’n voet. Waarschijnlijk is de koppelingsplaat versleten. Verder rijdt de auto als een trein, echt niet te geloven wat een kracht.
En nog iets wat mij opviel. Op het computerschermpje staat rechtsonder met grote letters CHECK. Wie kan mij vertellen wat dit is? Verder doen alle lampjes binnen en buiten het goed en de airco is ijskoud.
Graag hoor ik van jullie. Ik heb tegen die vent verteld dat ie naar de koppeling moet kijken en eventueel vervangen wat het ook is. Hij zei dat ie me erover informeert.
Hier is een link van de auto op marktplaats, alvast bedankt allemaal!
6 februari 2010 om 18:11 #17610750Gaat dat Check niet uit dan??
Check mag aan gaan wanneer er iets van cde check control op het display word gemeld
dus er moet in de bovenste regel een melding komen.
Willem
6 februari 2010 om 18:37 #17610751Hoi Willem,
Als eerste hartstikke bedankt voor je snelle reactie!
Als tweede, heb er verder niet op gelet of er nog wat boven stond.
Ik weet alleen dat die check aan stond en eigenlijk het enige wat k zag was het verbruik van de motor meer niet.
Ik moet zeggen dat ik hier helaas niks van weet dus ik ben echt helemaal afhankelijk van jullie kennis!
Groetjes.
7 februari 2010 om 10:47 #17610752dan is de storing via een van de BC knoppen weg gedrukt..
Willem
7 februari 2010 om 13:38 #17610753En welke knoppen zijn dat precies? Waar kan ik ze vinden aangezien ik a.s. zaterdag weer langs ga.
Ik hoop dat het niks ernstigs is.:hmmz
7 februari 2010 om 13:44 #17610754Ligt er aan welke storing ie aangeeft.
Knop van de BC zit op de ruitenwisserhendel.Laat wel die koppeling maken/nakijken hoor. Een nieuwe kost je op zijn minst 600 euro incl. montage !
7 februari 2010 om 14:55 #17610755Heb ik tegen die garage eigenaar gezegd. Eerst die koppeling maken anders gaat de deal niet door. Blijkt ook dat de pijp die verbonden is met uiteinde van de uitlaat ook stuk is.
Moet gelast worden. Op zich is dat geen probleem, alleen die koppeling is het ergste van allemaal.
Ik hoop dat de deal alsnog doorgaat want ik vind het een superbak! Wat is ie toch hard! Nou weet ik waarom jullie vectra eigenaren zo gek zijn op jullie vectra’s.:D
7 februari 2010 om 14:58 #17610756Let wel op dat ie hem ook echt maakt en niet dood leuk zegt dat ie hem gemaakt heeft, maar verder niks !!
‘T subframe moet nl. los/naar beneden om er goed bij te kunnen !! Is nogal een k*t klusje !7 februari 2010 om 15:05 #17610757Ik zal er op letten. Bedankt voor jullie tips!:thumbup
7 februari 2010 om 16:28 #17610758Mooie station, mooie kleurtje ook :P
Het lijkt trouwens meer op een sport edition, dan op een elegance…
Zijn er uberhaupt wel B vectra’s geweest in een elegance uitvoering ?7 februari 2010 om 19:33 #17610759Wat dat betreft heb ik geen ervaring. Mijn allereerste auto was een Astra uit 1992 met een 1.6i motor. Die heb ik een tijdje gehad maar helaas door eigen dom handelen is die komen te overlijden.
Ik rij momenteel in een Fiat (geen flauwe opmerkingen a.u.b….:vertag:D) en het wordt tijd voor iets anders MET kwaliteit!:P
Het is ook een sport edition… zag het meteen toen ik die foto’s bekeek. En al helemaal toen ik hem ging bekijken. Het is inderdaad een mooie station waarbij ik een paar dingen in hoofd heb om aan te passen. Jullie horen het wel!
7 februari 2010 om 19:38 #17610760Komt ook geen NAP checkje te staan. Dat zou waarschijnlijk inhouden dat de km’s niet kloppen?
Wel vette bak verder!! Spoilertje achterop en hij is klaar.
7 februari 2010 om 20:38 #17610761Die NAP kan ik wel aanvragen bij die garage houder. Dat is geen probleem.
Hoop alleen dat dat met die koppeling opgelost wordt aangezien dat dat een van de duurste onderdelen is. En inderdaad was ik ook van plan, een mooie spoiler erachter en klaar!;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.