Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › opel vectra 2.2 dti brandstof probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2013 om 09:28 #17254311
hallo..
wij hebben een opel vectra uit 2000 met een 2.2 dti motor..
nu is het probleem dat hij niet meer wilt starten..
hij lijkt wel te willen en heel af en toe lijkt ie ook aan te slaan maar daarna slaat hij direct weer af..
nu hebben wij al een beetje gekeken en dachten we dat het brandstof filter verstopt was..
deze hebben wij nu vervangen.. en opgezocht hoe we het systeem moesten ontluchten..
dit was automatisch..
maar dat het filter vervangen is heeft niets opgeleverd..
waar we wel achter zijn gekomen is dat de diesel niet in het filter terecht komt..
wat dus een heleboel kan zijn na ons idee..
maar wat kan het zijn en hoe kan ik dit testen is de vraag..
ik hoorde iemand iets zeggen over een relais van de brandstofpomp maar dat kon je merken omdat je wat moet horen tikken als je hem op contact zet.. en dit doet ie..
dus hoop dat iemand me hiermee een beetje kan helpen..mvg
dutzzz
10 januari 2013 om 10:21 #18093612Hoi, welkom op het forum…
Dat klinkt als de dieselpomp zelf. Hoeveel km heb je? Als je tegen de 200 dkm of meer hebt is het 9/10 de dieselpomp. Heb hier een vectra b 2.2 dti met precies hetzelfde probleem.
Grtz
10 januari 2013 om 10:45 #18093613hallo..
bedankt voor je reactie de onze heeft op dit moment 326.000 ongeveer gelopen..
ja een andere dieselpomp is niet goedkoop.. vandaar dat ik het hier post om te kijken of het nog andere dingen konden zijn want zou zonde zijn om veel geld uit te geven als het dat niet is..
is er een manier om de pomp te testen dat jij weet?
ps nog een vraagje weet niet of jij dat weet.. maar had net op forums gelezen dat je hem is flink moet doorstarten en dus niet te snel moet stoppen dit heb ik net gedaan maar wat mij opviel is dat de kilometer teller af en toe mee danst met de toerenteller.. dacht dat ik iets had gelezen op internet dat dat iets kon betekenen maar kan het niet meer terug vinden..mvg
dutzzz
12 januari 2013 om 19:07 #18093614Bij deze een update.. we hadden dus het brandstoffilter vervangen ma hij heeft daar lucht aangezogen omdat het filterdeksel er niets helemaal goed opzat toen werd hem probeerde te starten.. we hadden gehoord dat je hem flink moest doorstarten om te ontluchten.. dit hebben wel gedaan toen het deksel weer goed zat.. ma dat mocht niet baten.. we hebben hem toen aangesleept dit duurde even maar lukte wel.. later zijn we lekker stuk gaan rijden.. en hij deed het perfect.. later even bij iemand op koffie geweest.. en ja hoor 4 uur deed hij het gewoon weer perfect.. echter vanmorgen had hij er weer geen zin in.. dus maar weer aanslepen en ja hoor deed weer.. vanmiddag alle retourslangen vervangen en paar keer gestart na uur en na 2 uur en jan hoor gewoon lopen.. nu wouden we weg en nee weer niet hoor.. we hebben hem ook uitgelezen maar dit levert ook niets op.. iemand tips of ideen.? Alvast bedankt
12 januari 2013 om 21:31 #18093615Krukas sensor ?
12 januari 2013 om 21:43 #18093616Traversen Dichtringen, retour leidingen is een bekende kwaal heb ik ook al achter de rug
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
30 januari 2013 om 01:05 #18093617zou een terugslagklep tussen de leiding van het filter naar de pomp plaatsen. Meestal is dit wel een goede oplossing als de pomp versleten is. Mijne heeft naderhand ook nog tot de 480 meegedraaid. Eerste pomp en de keerklep is er op gekomen toen er 220 op de teller stond.
26 mei 2013 om 21:41 #18093618heb je ook al geprobeert om de motor op rem reinger te starten? hoeveel brandstof zit er nog in de tank
verstuiverringen willen ook wel eens lekken en brandplaatjes
pomp inwendig lek
ook elektronies gedeelte wil wel stuk gaan
pomp zelfnood oplossing kan een terugslag klep zijn
10 november 2013 om 12:48 #18093619Hier kan ik ondertussen een boek over schrijven. Voertuig; Omega 2.2dti
Eerst teugslagklep geplaatst, geen verbetering.
Toen terugvoerleidingen vervangen, geen verbetering.
Brandstofsyssteem volledig nagelopen en brandstoftank vervangen omdat daar vuil in zat.
Ook om zeker te zijn dat hij geen lucht kan trekken aan de vlotter.
Nog altijd geen verbetering.
Extra elektrische pomp in de aanvoerleiding geplaatst. Eventjes goed, maar uiteindelijk terug niet meer starten.
Brandstofleidingen vooraan nagekeken en gezien dat er een webasto opzat. Deze was echter al afgekoppeld voor ik em kocht.
Misschien dat ie daar lucht langs trekt? Nieuwe leiding van de aanvoerleiding (voor het filterhuis) met ijzeren filter rechtstreeks op de pomp.
Zodat hij geen lucht kan trekken aan de filter of aan de webasto. Effe goed, maar uiteindelijk weer nie meer starten.
Nu gaan we de dichtingen bovenop de injectoren (de zogenaamde traverse dichtingen) nog vervangen en dan zullen we wel zien.
Alles bij alles ben ik hier reeds een maandje of drie mee bezig en begin ik het een beetje beu te worden.Ondertussen is mijn vervangwagen een astra F 17td waar het drulager ieder moment uit mekaar kan springen en de wagen van de vrouw (vectragts2.2dti) is sinds deze week witte rook aan het maken en water aan het drinken.
De koppakking is vorig jaar pas vernieuwd, maar nu heb ik schrik voor de kop dat die gescheurd is.Met andere woorden; Veel sterkte toegewenst met het probleem zoeken
10 november 2013 om 14:09 #18093620Traverseren Dichtringen vervangen. Zuiver werken en voorzichtig in bouwen. Wie niet kan luisteren moet veel sleutel (en duur)
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
12 januari 2014 om 18:33 #18093621Ik heb geluisterd en sta toch weer stil na een week :swear
18 januari 2014 om 16:31 #18093622Hij rijdt (voorlopig?) weer. Elektrisch pompje bijgeplaatst tussen de brandstofaanvoer. Filterhuis is nog altijd ertussenuit om mogelijke luchtlekken uit te sluiten. Filter is gewoon een alu wegwerpfilter geworden. Terug naar basic dus.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.