Opel Vectra 2.2 16 V BJ 2003 Versnellingsbak probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Vectra 2.2 16 V BJ 2003 Versnellingsbak probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215151
    aztek
      Lid sinds:
      17 December 2009

      Hallo allemaal,
      Ik ben nieuw op deze forum en wil gelijk met de deur in huis vallen met mijn probleem.Ik heb een Opel vectra met een automatische versnellingsbak.Ongeveer 2 weken geleden viel mijn versnelling spontaan uit,motor draaide normaal ik reed ongeveer 100 km/h en heb zo snel mogelijk de auto langs de snelweg geparkeerd,de versnelling reageerde helemaal niet meer.Aangezien ik nog garantie heb op de auto heb ik hem voor de dealer gebracht.De dealer wist niet wat de fout was dus hebben ze een gereviseerde bak geplaats voor mij.Nu merk ik dat hij moeilijk van de 2 naar de 3 schakelt,het is alsof hij moet nadenken,duurt zeker 2 seconden en ondertussen lijkt het alsof hij een versnelling mist,toeren gaan omhoog en dan pakt hij hem plotseling wel.Ik ga hem morgen weer naar de dealer brengen en kijken wat ze te vertellen hebben.Heeft iemand zoiets ooit meegemaakt en zoja wat was de fout.De ANWB zei dat er een probleem was met een sensor,maar blijkt dat er duidelijk iets aan de hand was in de bak zelf anders zou ik geen reviseerde bak krijgen.Alvast bedankt voor jullie reakties

      #17569467
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        origineel gepost door aztek
        Hallo allemaal,
        Ik ben nieuw op deze forum en wil gelijk met de deur in huis vallen met mijn probleem.Ik heb een Opel vectra met een automatische versnellingsbak.Ongeveer 2 weken geleden viel mijn versnelling spontaan uit,motor draaide normaal ik reed ongeveer 100 km/h en heb zo snel mogelijk de auto langs de snelweg geparkeerd,de versnelling reageerde helemaal niet meer.Aangezien ik nog garantie heb op de auto heb ik hem voor de dealer gebracht.De dealer wist niet wat de fout was dus hebben ze een gereviseerde bak geplaats voor mij.Nu merk ik dat hij moeilijk van de 2 naar de 3 schakelt,het is alsof hij moet nadenken,duurt zeker 2 seconden en ondertussen lijkt het alsof hij een versnelling mist,toeren gaan omhoog en dan pakt hij hem plotseling wel.Ik ga hem morgen weer naar de dealer brengen en kijken wat ze te vertellen hebben.Heeft iemand zoiets ooit meegemaakt en zoja wat was de fout.De ANWB zei dat er een probleem was met een sensor,maar blijkt dat er duidelijk iets aan de hand was in de bak zelf anders zou ik geen reviseerde bak krijgen.Alvast bedankt voor jullie reakties

        Hallo,

        Dit is een bekende kwaal bij de Vectra C, de automatische versnellingsbakken hebben geen lange levensduur, uitzonderingen zijn er natuurlijk ook.

        Ik ken personen die hebben er al een tweede bak in zitten, bij nog geen 65000 km!!!

        Als het een Opel Dealer is, dan kennen ze dit probleem wel hoor, komt dus vaker voor.

        Gewoon laten maken, tot het goed is.

        Groetjes, Joche

        #17569468
        aztek
          Lid sinds:
          17 December 2009

          Joche bedankt voor jou reaktie,toen ik een keuze moest maken heb ik bewust gekozen voor een automaat omdat ik de afgelopen jaren alleen maar automaten had gereden en had duidelijk de smaak te pakken,trouwens ik heb alleen maar japanners gereden en mijn beste auto tot nu toe was een Honda Concerto met iets meer dan 500000 km op de teller zonder problemen,maar goed ik ben vandaag geweest naar de dealer en krijg mijn auto as maandag terug,ik ben benieuwd.

          #17569469
          jorisor
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik heb met mijn 6 traps automaat geen problemen meer, sinds ik de olie heb laten vervangen.

            Kilometerstand is nu 176.000 km. Ik heb er tot nu toe 23.000 mee gereden.

            Het verhaal van de 2 en de 3 schakelen herken ik deels, bij mij is dit met 90% gereduceerd door de olie te verversen. De dealer zal zeggen dat dit niet (nooit)nodig is, maar ik raad het iedereen aan om bij elke 40.000-60.000 de olie te vervangen. (vraag maar eens aan experts, zoals revisiebedrijven). Ik heb diverse malen moeten aandringen om het laten gebeuren. Ik heb het idee dat ze snel een bak vervangen als er problemen zijn, ipv te zoeken naar de oorzaak / oplossing.

            De eerste serie automaten heeft een inwendige oliekoeler in de bak zitten die koelvloeistof lekt. Hierdoor verliest de olie zijn smerende werking en lopen de bakken vaak stuk. Er is een gemodificeerde versie uitgekomen, die de oliekoeler buiten de bak hebben waardoor het probleem niet meer optreed.

            #17569470
            aztek
              Lid sinds:
              17 December 2009

              Wat ik me afvraag is dat ik 6 maanden garantie heb op de gereviseerde bak,ik las ook op de bon dat er nieuwe olie in zit,moet ik dat alsnog vervangen.Die bak zit nog geen week in de auto.
              Kan je die gemodificeerde versie ook plaatsen in de vectra 2.2 en zo ja waar kan ik zo een bak vinden.Garantie van mijn vectra vervalt eind januari en ben bang dat als zoiets weer gebeurt ik dat alles zelf ga moeten bekostigen.Ik vind de vectra best wel lekker rijden.Trouwens de teller op mijn vectra staat op 108800 km.Had hem gekocht met 86000 km.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.