Ik heb een Opel die ik gebruik voor de cross, ik sleutel er veel aan en het is leuk om steeds meer te leren over deze auto!
Nu zit ik toch wel met een probleem omdat over 2 dagen de cross is (thuiswedstrijd) en hij valt nu soms plotseling uit. Ik denk dat het probleem in de buurt bij de bobine ligt, omdat als hij loopt en we zijn met die bedrading bezig valt hij soms uit of wil hij weer aan. Morgen ga ik de Bougiekabel even vernieuwen maar kan het ook ergens anders aan liggen als dit het niet is? Moet er wel snel achter komen ivm spullen bestellen en de datum dat ik het heb..
Als die uitvalt als je met de bedrading bezig bent, zou ik gewoon even goed de bedrading nalopen om te kijken of hij niet ergens sluiting maakt als je ermee rommelt.
Dat zal je bobine niet fijn vinden.
Ze willen al wel eens de geest geven wanneer je je auto te lang op contact hebt staan, dus al helemaal wanneer je hem constant aan een voeding hangt.
Dacht eerst dat het de bobine zelf was maar er werd me verteld dat als de bobine stuk is, hij niet het soms nog doet en soms niet. Dus stuk of het is iets anders. Nu zit er bij mij onder de bobine een stalen plaatje met een stekker er aan. Die vervangen en heb het probleem (nog) niet weer gehad king:
Dus als je met hetzelfde probleem zit kan je deze optie altijd nog proberen :thumb