Hallo Allemaal.
Afgelopen december reed ik de snelweg op en bij 140km begon de auto in te houden en begon er een lampje te branden.
Ik heb de auto aan de kant gezet en heb op de ANWB gewacht. Die heeft mij uiteindelijk naar huis gereden. De melding gaf aan dat ik onderdruk met mijn Turbo had. Er was ook olielekkage te zien. Volgende dag naar de garage gebracht, volgens hun was de Turbo Overleden. Dus uiteindelijk een nieuwe turbo erin laten zetten en nieuwe leidingen. en de Intercooler is gereinigd.
Van de week wilde ik weer de Snelweg oprijden en gaf volop gas (140km) zodat ik ruimte had om in te voegen. De auto begon weer te stotteren en produceerde een enorme hoeveelheid rook. Er is geen lichtje gaan branden en met het uitlezen was er ook geen melding te zien. Wel was er weer Olie lekkage precies onder de Turbo.
De garage is nu weer aan het kijken wat het probleem is. Eerst verwachten ze dat mijn motor kapot was. Omdat de motor de olie naar de Turbo zou sturen. Nu naar meerdere onderzoeken blijkt het of de koppen kleppen of het inlaatspuitstuk kapot te zijn. ze moeten nog kijken welke precies of allebei.
Iemand enig idee of heeft dit ook eerder meegemaakt?
Dank alvast.