Opel tigra start soms niet

Forumindex Forums Techniek Ecotec Opel tigra start soms niet

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    tiagra

Hallo mensen,

Ik heb met mijn tigratje een probleem. Soms als ik bijvoorbeeld naar huis rij van het werk en onderweg ga ik even tanken dan kan ik met auto zonder problemen naar het tankstation rijden, tanken, instappen, maar weer wegrijden ho maar…
      De auto doet helemaal niks, als ik de sleutel omdraai gaan de lampjes branden, handrem ed, maar ook motorstoring blijft branden en de auto start dus niet tot hij aangeduwd wordt.
      Soms is het probleem hiermee opgelost en start hij daarna wel weer, maar soms (zoals nu) rij ik naar huis en daar aangekomen wil het kreng nog niet starten… iemand enig idee?
      (wanneer ik de auto op het contact zet hoor ik wel een redelijk luid tok geluid onder m’n motorkap, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Edit: dit doet hij blijkbaar ook als hij wel start, dus het zal er wel niks mee te maken hebben.)

wim-v6
      Deelnemer

Ik neem aan een ”oude” tigra, zo ja:

Leg eens extra massa kabels aan..

en anders denk ik toch aan een toerental sensor.

Willem

tiagra

Ok, ik zal het is even nakijken, hij begint de laatste tijd uit het niks heel veel kuren te vertonen, het ABS lampje brandt heel vaak onder het rijden en het motorstoringslampje brandt altijd als hij op het contact staat (zodra je hem start gaat deze wel uit).
          Misschien dat die tik onder de motorkap er toch iets mee te maken heeft want wanneer ik hem op het contact zet gaat het motorstoringslampje aan, heel eventjes uit en dan precies tegelijk met die tik gaat hij ook weer aan. (en dan is het afwachten of hij start of niet)
          Als iemand mij kan vertellen of deze tik normaal is ben ik al iets verder.

Alvast bedankt

wim-v6
          Deelnemer

Stappenmotor wil wel tikken, kijk die eens na.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.