Opel testdag 2011

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel testdag 2011

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Rotho

die zullen wss niet naar de roest kijken ;)

Aapje

Ik ga vandaag dus ook :)

Kadett-C en een Kadett-E in Arnhem (Broekhuizen dealer ex van Zijl). :D

iquick
        Deelnemer

Ik wacht al een half uur drama en drukte:(

Astraman
          Deelnemer

Dan kun je het beste s’morgens gaan. Stond er om half negen al, was nummer 8, tien uur was ik weer onderweg. Maar zonder problemen door de keuring heen. Alleen hoesje van de stuurkogel voor was ingescheurd dus daar fiks ik voor de winter even een nieuwe voor maar dat was geen probleem voor de check.

okkie-001
            Deelnemer

ik ben ook langs geweest maar geen goed keuring
              stond er om 5 over 9 al was 6 de of zo.
              *de radiateur zweet was afkeur koste €235 niet gedaan dus ik zelf wel.
              *de 4de cilinder loopt niet goed mee.maar laat mijn garage er naar kijken als hij apk moet 24-12-2011
              *schokdempers achter redelijk maaer die zijn pas 2 maanden oud slap gelul dus

de rest was goed of redelijk

michel

iquick
              Deelnemer

Auto in goede staat behalve een domme fout na:

De monteur heeft te enthousiast twee vinkjes bij de koppeling ingevuld goed en te repareren.

Daarnaast moeten de remblokken voor vervangen worden en er is een ruitenwisser achter geplaatst. Beetje ruitensproeier gevuld. En de accu schijnt geen datum te hebben met andere woorden vreemde accu voor hun. Verder ga ik nu trug naar de dealer voor de koppeling de certificaat heb ik laten liggen niet nodig.

Astraman
                Deelnemer

@Astraman wrote:

Dan kun je het beste s’morgens gaan. Stond er om half negen al, was nummer 8, tien uur was ik weer onderweg. Maar zonder problemen door de keuring heen. Alleen hoesje van de stuurkogel voor was ingescheurd dus daar fiks ik voor de winter even een nieuwe voor maar dat was geen probleem voor de check.

En hoesje besteld….maandag gaat ie erop en dan ist weer in orde. king:

saluma
                  Deelnemer

Ik ben vandaag met m’n Kadett geweest.
                    Wat een belangstelling voor zo’n oud beestje.Wel een gaaf gezicht,zo’n oudje tussen al die nieuwere wagens.Hij knalde er gewoon uit.

Alles was perfect.Alle hoezen,de bodem is klokgaaf,de motorruimte is een walhalla om in te werken.
                    De Kadett zal ik in de winter niet gebruiken,maar evengoed heb ik een certificaat.

Daarna zijn we ook ff met de Volvo V40 gegaan.Natuurlijk geen certificaat,maar wel even grondig gecheckt.De koelvloeistof is beschermd tot -45!

Wat me opviel is dat mensen hun auto aanbieden die gewoon zo smerig is.Te vies om aan te pakken bijna.
                    Voor mijn gevoel is een monteur daar snel klaar mee.Misschien met de gedachte van: de eiegenaar vindt het allemaal wel goed.Terwijl als je met een schone nette wagen komt,dat een monteur wat meer ‘aandacht’besteed aan je auto.

Maargoed,de Kadett heeft een certificaat en de Volvo is ook nagekeken.(is trouwens aangemeld voor onderhoud)

geslaagde dag.Kom binnen,formulier ingevuld,sleutels agegeven en met 2 minuten stonden de auto’s binnen.
                    tot volgend jaar

roelofk

Iemand nog naar de Opel testdag geweest?

Ben vanochtend even met mijn Astra naar de testdag in Leeuwarden geweest, na een uur was mijn astra aan de beurt en heb even mee gekeken. Was wel erg boeiend, de monteur nam echt de tijd om de dingen uit te leggen terwijl het bij andere monteurs eigenlijk alleen maar snel snel moest. Hij vond het een mooie auto en de auto zag er volgens hem nog prima uit :D De originele accu zat er nog in. Het was ongeveer een uur wachttijd, in die tijd kon ik mooi de Astra J, Merriva, Insignia en wat Chervolets bewonderen :D.

Mocht er al een topic bestaan excuus daarvoor.

koenelsenaar
                      Deelnemer

Ik ook geweest, alles in orde, maar helaas geen GM accu dus daar hadden ze moeite mee…

Martijn1981
                        Deelnemer

Met de cali, geweest geen op of aanmerkingen….. :thumb :thumb

schuitje

ik ben zelf aan het keuren geweest vandaag,
                            bijna alleen maar nieuw of relatief nieuw spul gehad. helaas

kadett4x4
                            Deelnemer

vandaag zijn de kadett en de astra weer met glans geslaagd voor het opel winterplan, alleen was er bij de astra een veer gebroken.
                              dus even een ander veertje regelen.
                              was weer super.

groeten.

Anoniem

Het was mooi weer dus de Monza mocht vandaag weer even buitenspelen. Je begrijpt dat ik het zekere voor het onzekere wil dus zijn we vandaag met de Monza naar de Nationale Opel-testdag geweest bij het Motorhuis in Heemskerk.

We moesten even buiten wachten en al snel kwamen er 5 Opel-medewerkers even om de Monza staan voor een gezellig praatje over de goeie oude tijd (Het monza/senator tijdperk).
                                Als snel mocht de Monza naar binnen om daar gekeurd te worden op 18 belangrijke (winter)punten.

De Monza is glorieus door de test gekomen. Behalve de accu is niet goedgekeurd ( Omdat dit een Bosch accu was, en geen Opel :wtf )
                                Verder is er nog een lek stuurkogelhoesje gevonden, en een slechte uitlaat ( was reeds bekent) maar dit heeft niets met de wintercheck te maken.

Dus de Winterkeuring was geslaagd, en de Monza is op de 18 punten voor €15,00 verzekerd tot april 2012.
                                Niet dat ik er wat aan heb, want de Monza mocht direct na het dealerbezoek, weer naar zijn stalling, waar die in Mei 2012 weer het daglicht mag zien. :jerry :ass

Raluph
                                Deelnemer

@schuitje wrote:

ik ben zelf aan het keuren geweest vandaag,
                                  bijna alleen maar nieuw of relatief nieuw spul gehad. helaas

ons pap moest ook keuren vandaag…geen idee of het druk was (vast wel). heb er met ons pap nog niet over gehad :hmmz

Maar mijn kadett ook een winterplan gekregen… net als ons pap zijn auto (vectra a) en mijn broers auto (corsa b)

@senatorman
                                  , het is geldig tot april en niet t/m april

Op het certificaat staat:”Mochten zich voor 1 april 2012 defecten voordoen aan genoemde onderdelen,…..”

Anoniem

@Raluph wrote:

@senatorman
                                    , het is geldig tot april en niet t/m april

Op het certificaat staat:”Mochten zich voor 1 april 2012 defecten voordoen aan genoemde onderdelen,…..”

Ok heb ik aangepast in mijn post :thumb

-BlendjuH-
                                    Deelnemer

Ook mijn veccie kwam er met gemak doorheen ;)
                                      Alleen 2 bandjes hadden 2,10 mm …
                                      En toen ze hem binnen reden stonden ze met
                                      2 man om de auto heen te werken :shock:
                                      1tje reed hem naar binnen en de andere zei gelijk ; WOW een v6 :thumb
                                      Die jongen die erin zat gas 2 keer normaal gas en toen begonnen
                                      er spontaan bobbels te groeien bij die jongens :jerry :jerry

Astraman
                                      Deelnemer

Er stond trouwen in Wijchen een lichtblauwe amerikaanse manta, een oranje Calibra met paarse striping en een Donkerblauwe superstrakke Corsa A met een ecotec 1600 met throttle bodies.

wim-v6
                                        Deelnemer

@-BlendjuH- wrote:

Ook mijn veccie kwam er met gemak doorheen ;)
                                          Alleen 2 bandjes hadden 2,10 mm …
                                          En toen ze hem binnen reden stonden ze met
                                          2 man om de auto heen te werken :shock:
                                          1tje reed hem naar binnen en de andere zei gelijk ; WOW een v6 :thumb
                                          Die jongen die erin zat gas 2 keer normaal gas en toen begonnen
                                          er spontaan bobbels te groeien bij die jongens :jerry :jerry

Mag voor zo’n dealer toch ook niet heel spannend zijn, een V6???

alhoewel het bij opel wel een uitstervend ras is..

willem

Opelkees
                                          Deelnemer

@saluma wrote:

Ik ben vandaag met m’n Kadett geweest.
                                            Wat een belangstelling voor zo’n oud beestje.Wel een gaaf gezicht,zo’n oudje tussen al die nieuwere wagens.Hij knalde er gewoon uit.

Alles was perfect.Alle hoezen,de bodem is klokgaaf,de motorruimte is een walhalla om in te werken.
                                            De Kadett zal ik in de winter niet gebruiken,maar evengoed heb ik een certificaat.

Daarna zijn we ook ff met de Volvo V40 gegaan.Natuurlijk geen certificaat,maar wel even grondig gecheckt.De koelvloeistof is beschermd tot -45!

Wat me opviel is dat mensen hun auto aanbieden die gewoon zo smerig is.Te vies om aan te pakken bijna.
                                            Voor mijn gevoel is een monteur daar snel klaar mee.Misschien met de gedachte van: de eiegenaar vindt het allemaal wel goed.Terwijl als je met een schone nette wagen komt,dat een monteur wat meer ‘aandacht’besteed aan je auto.

Maargoed,de Kadett heeft een certificaat en de Volvo is ook nagekeken.(is trouwens aangemeld voor onderhoud)

geslaagde dag.Kom binnen,formulier ingevuld,sleutels agegeven en met 2 minuten stonden de auto’s binnen.
                                            tot volgend jaar

kijk dit vind ik mooi… klanten die tenminste echt enthousiast zijn voor deze dag, meeste zijn van die echte Nederlanders die alleen voor t gratis spul komen, voor mij is de lol redelijk van de testdag af maar we hebben gister wel met zn 4en 60 auto’s gekeurd 4 verkocht en nog wat afspraken voor de werkplaats. dus al met al een vruchtbare dag!

InjectTheVenom
                                            Deelnemer

@mantamartin wrote:

@noci wrote:

Die Opel aanbieding geld voor alle opels en is elk jaar, de eerste zaterdag van November.

ik ben 4 jaar geleden met mijn Manta uit 1987 heen geweest, puur voor de lol,
                                              behalve de niet-opel-accu was alles goed,
                                              maar ze wisten niet of ze mij een garantieformulier konden verkopen.. wegens de leeftijd van mijn auto..
                                              dat moesten ze dan eerst uitzoeken.. :hmmz

Een niet-Opel accu goed gekeurd? Kreeg ik een jaar of wat geleden niet voor elkaar :hmmz

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.